ang udvisning af Yen Ngoc

Quoted post

Lesley Christensen

#5 HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

2013-08-17 07:35

Jeg savne at historien fortælle hvilke juridiske årsag der anvendes for at udvise den person. Jeg skrive under men det syntes jeg er en væsentlig manglende information generelt om udvisningssager.

Svar


Gæst

#17 Re: HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

2013-08-17 21:06:05

#5: Lesley Christensen - HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

Det er der ellers skrevet en del om.

Grunden er at Kenneth var uheldig i en ulykke og har modtaget revalideringsydelse i en kort periode. Man må ikke have modtaget offentlig støtte 3 år før man søger familiesammenførelse. Kenneth har efterfølgende uddannet sig til ingenør og forsørger nu selv familien. Men det er Morten Bødskov åbenbart ligeglad med...!!
Hvad havde det mon endt med hvis IKKE at Kenneth lige havde fået den smule støtte..!

annettelh

#24 Re: HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

2013-08-17 21:44:17

#5: Lesley Christensen - HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

Den eneste grund er at hendes mand har været på revalideringsydelse for et par år siden efter en ulykke, som gjorde at han ikke kunne fortsætte i sit daværende arbejde og derfor på det tidspunkt har modtaget penge fra det offentlige. Den ydelse gjorde ham istand til at tage en ny uddannelse som ingeniør. Han arbejder nu igen og forsørger sig selv og sin familie.

Jeg håber at det var svar nok  :-)

Jakob Paludan

#163 Re: HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

2013-08-19 06:36:49

#5: Lesley Christensen - HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

Det skyldes en lov, vedtaget af den tidligere borgerlige regering, at man ikke kan få familiesammenføring, hvis en af parterne har modtaget offentlig hjælp.

 

Leif Larsen

#177 Re: HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

2013-08-19 09:25:58

#5: Lesley Christensen - HVORFOR SKAL DEN PERSON UDVISES ?

Lesley!
Uddrag af reglerne for herboende danskeres mulighed for familiesammenføring med udenlandsk ægtefælle:

  • Ægtefællen i Danmark skal kunne forsørge sig selv og sin udenlandske ægtefælle. Normalt vil dette krav være opfyldt, hvis ægtefællen i Danmark ikke har fået offentlig hjælp efter integrationsloven eller efter lov om aktiv socialpolitik (fx kontanthjælp) i en periode på 3 år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring. Læs mere om forsørgelseskravet

Grundlaget for familiesammenføring bliver revuderet mindst hvert 2. år. ved ny ansøgning om forlængelse af opholdstilladelse.