Afskaf 4års reglen for læger

Quoted post


Gæst

#51 Pas på Dorthe

2013-04-16 21:02

#46: Dorthe Furstrand - Re: Re: Re:

Det kan gøre noget så ondt i et "uden børn" hjerte, når du begynder at kaste med skarpt på den måde. Der er mange ulige ting i mellem de to grupper, som aldrig vil kunne sammenlignes. Det kan godt være, at du synes jeg har mere tid til at forske, men du kender ikke mit liv og min hverdag. Du ved heller ikke, hvorfor jeg ikke har børn. Desuden bruger jeg MANGE timer på at dække vagter for folk med "barn syg" og generelle sygedage, som der heller ikke er ret mange andre end os få uden børn til at tage, da I andre skal hente børn. Vi har mange ulemper pga folk med børn, men sådan er det. Jeg vil ikke have at vide, at jeg har en fordel, for det mener jeg bestemt ikke, at jeg har! Jeg tror ikke, det var din mening at støde "os uden børn", men det er en farlig debat at åbne, for den gør også ondt på os.

Mvh Kvinde uden barn under 4 års regel.

Svar

Dorthe Furstrand

#55 Re: Pas på Dorthe

2013-04-17 05:45:27

#51: - Pas på Dorthe 

 

Du har så evigt ret. Og det skal på ingen måde handle om os og dem. Derfor kan "diskriminationsvinklen" heller ikke rigtigt bruges. Der er mange grunde til at det kan være svært, for ikke at sige umuligt, at nå bare en brøkdel af alt det der forventes på de 4 år. Børn er bare én af dem. Men hvis man benhårdt og iskoldt rationelt skulle rådgive en kollega i, hvad der ville være bedst for karrieren - så ville jeg sige "vent med de børn". Og dét er sygt.