Bevar Københavns naturhistoriske kronjuvel!

Jensen

/ #1189 Vi bliver snydt.

2017-09-12 12:21

Der er ikke noget unikt naturområde på hjørnet af Vejlands Alle. Vi bliver snyt, af folk med en skjult politisk dagsorden. Jeg ved det, jeg er 60 år og fra Vest-Amager. Der var ikke et specielt beskyttet område i det hjørne af lossepladsen, da jeg var barn. Jeg går på alle måder ind for en menneske- og naturvenlig brug af den gamle losseplads. Lad os få noget smukt og sjovt ud af området. Og lad os med næb og klør kæmpe mod kontorhuse og grimme blokke.

Jeg mener at den fantastiske Naturpark syd for Ørestaden kan dække nærområdets behov for uhæmmet natur. Og mon ikke arterne fra Vejlands Alle også kan finde et levested der? Jeg synes at nord-fælleden, den gamle losseplads, skal bruges til menneskevenlige aktiviteter. Min egen kæphest er nyttehaver, til værdigt trængende fra brokvarterene. Men det er lige meget. Det jeg ønsker er en fornuftig debat. Og jeg føler mig talt ned til af, "Bevar naturen"-lobbyen, når I fremstiller al byudvikling som automatisk naturfjendsk, når en af jeres talspersoner toner frem på mit TV i den bedste sendetid og proklamerer, at; -Nu  EU fordømme Frank Jensen. Og fremviser to døde skrubtudser, der er kørt over af maskiner, og som sikkert har lidt i flere timer. ! Der bliver kørt millioner af frøet og tudser og alt muligt andet over. Hver dag. Og det er da synd. (Specielt, hvis man satser på at blive en lille frø i sit næste liv.) Men det er jo nok sket før. Det skulle være meget mærkeligt, hvis lige det gadehjørne, har været fredet for tunge entprenørmaskiner og effektiv dræning, med grøter og grusveje under opførelsen af Sjællandsbroen, og som adgangsvej til lossepladsen. Jeg mindes ikke at militæret var på den side af Vejlands Alle, men hvis de var, tvivler jeg på at deres aktiviteter har været særlig sunde for naturen.

Lad os få en mere nyanceret og positiv debat om området. Måske er der nogen der synes, at der skal ligge et lille anlæg, med et springvand, og en buste af Fernando Møhge. Eller en sø med svaner, og sådan nogle hvide, russiske pelikaner, som dem de har i Hyde Park i London, der kan spise en due i en mundfuld. Det ville i hvert tilfælde være mere interesant end et mussum for den verdensberømte, og fuldstændigt enestående- Vejlands Alle-frø. - Også selv om den er direkte efterkommer af Grauballe-frøen. Eller hvad?