Skrot ikke Irak-kommissionen


Gæst

/ #169

2015-07-18 10:14

Fordi min holdning er at alt skal frem i lyset - når man skriver at databasen desværre er blevet væk, bunder det jo i at nogen aktivt har slettet disse filer - med den IT-sikkerhed vi har i dag, burde det være en nem sag at fastslå, hvem der har haft adgang til disse filer, hvornår de er blevet slettet og helt klart hvem synderen er.
Iøvrigt mener jeg at de retningslinier man bruger til at beskylde ledende politikere for forbrydelser mod menneskeheden, med lige så stor ret, kan bruges i forhold til den daværende danske regering. Jeg tænker ikke her på de militære tab på Irakisk side - jeg tænker på børnene, kvinderne og mændene - de civile, fordrevne interne / eksterne flygtninge. Hvor mange millioner mon vil få diagnosen "posttraumatisk stress syndrom", hvis de fik konsultation hos danske læger. efter de heftige bombardementer og krigshandlinger. Hvor mange af krigerne i ISIS mon i virkeligheden er så dybt traumatiserede af det de har oplevet under det amerikanskledede dommedagsbombardement og invasion - hvor mange af dem har oplevet familiemedlemmer blive sprængt til atomer, brændt levende, smadret til kryblinge - børn, kvinder, mænd, hustruer, forældre? Danske soldater får på stribe denne diagnose, folk der oplevede fyrværkerrifabrikken i Seest blev svært ramt psykisk - det står jo overhovedet ikke mål med det vanvid man slap løs over Irak.