Bevar Museum Ovartaci!


Gæst

/ #185

2015-05-14 22:23

Jeg er så heldig at havde arbejdet i værkstederne på Risskov og haft min gang i museet ja hele huset, et utrolig dejligt sted at opholde sig. Det indeholder jo en fantastisk samling, men der er jo også en hel del særlige jobs til sårbare medarbejder, de forsvinder vel også?? Det er jo lige så slemt!! Jeg kan ikke forstå at de ikke bare lader det hele være i den bygning det er i , det vil jo være en berigelse for det "nye" miljø der kommer derude. Det er jo også museet over selve hospitalet, der er genskabt der, det er da også meget værdifuldt, også det at det netop er i de rigtige rammer, det gør jo alt for stemningen. For ikke at tale om det kæmpe arbejde Johannes Nielsen, har gjort igennem hele sit virke og stadig gør, jeg var med til at fejre hans 90års fødselsdag i sommers, der holdt han en helt fantastisk tale, for alle os der var mødt op for at fejre ham, ikke at forglemme Mia hun har jo også kæmpet en kamp. Men det er som om det ikke er så vigtigt, det er bare penge.. penge.. og atter penge, hvad med følelser, ja alle os der er vokset op her i Århus har da masser af følelser i spil, hvad er med til at skabe en by??!! penge.. nej det er folkene bag mange af de utrolige ting, begivenheder og andre pudsigheder der opstår, når almindelige mennesker brænder for en sag og kæmper og der så opstår noget særligt. Men det er de kommunale "hoveder" rigtig gode til at slukke../lukke.. se bare bymuseet.. dog har kvindemuseet fået lov til at bestå.. det er lige før der er fantastisk!! ikke?? Der skal jo meget til at danne en rigtig god by, en by hvor der er plads, også til dem der har det svært, men deres historie er måske ikke så vigtig?? Det må vist være det man kalder en "ommer" ellers er der vist noget helt galt med dem der bestemmer.