Skolebussen i Gladsaxe - ændring af afgangstid

KLA

/ #3 KLA

2014-09-23 18:09

Jeg synes du imellem linjerne skriver, at forældre der har meldt deres børn ud af SFO, er forældre der går hjemme og dermed selv kan afhente. 

Det kan jeg så fortælle dig, at det ikke nødvendigvis er.

Jeg er stor tilhænger af skolebussen, synes bestemt det er en god mulighed.

Nu skriver du en del omkring at man selv må tage ansvaret. Det synes jeg er fuldstændig korrekt, men det gælder alle.

Man har selv valgt at bo i Kagså, velvidende at skolen lå en smule væk. Så kan ikke se, at det valg er meget anderledes end at man vælger at melde sine børn ud af sfo.

Jeg ved godt det ikke er alle, men rigtig mange, der bor i Kagså har bil. Så hvis man synes det er alt for sent at ens børn kommer hjem, så kunne man evt. hente dem selv?

Jeg siger ikke at der IKKE skal være en skolebus ordning, men jeg synes man skal forsøge at få 1 buskørelse mere, da det tilgode ser alles behov.

Nu er skolebussen holdt op med at køre i ferie, men der kunne børnene godt både komme frem og hjem. Så mon ikke at det også kan lade sig gøre i hverdagen, hvis tiderne ikke passer ind i ens hverdag? 

Da der ikkke er SFO pligt i Danmark, så er man nødt til at kunne få de børn hjem. Kan ikke se at forældre er mere forpligtet til at hente selv kl 14, end man er kl 15.