Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Shadowhunter

/ #10677 Re: Dong er selv skyldige i deres økonomi er dårlig

2014-01-29 11:01

#10663: -

Det er Dong topledelse har forgyldt toppen gang på gang. 
De har kunnet leve op til forventningerne med bare skabe en virksomhed. Der har kunnet løbe rundt unden skabe gæld.

Jeg skal nok lade være med hænge gamle top af Dong ud. Jeg har nogle gange lidt svært ved have ondt af Dongs. Dong har selv været med til grave deres egen grav.

Det er kun 19% af Dong købes. Dong skal leve videre, så er nødt til have sine 4-5 mia. danske kroner. Lukker og slukker Danmarks elværker, dette ville være være end skæbne fremtid for Dong.

Det er kun rimeligt, at man stiller krav til underskudsforretning. Goldman gør lidt af en satsning ved holde liv i noget, som årligt koster en gæld på 4-5 mia. danske kroner. 

Goldman har gjort for gyldte top af Dong forhåbentligt er fortid. 

Goldman køber en "obligation" i Dong, som er alm. sikkerhedsinvestering. Goldman skulle ved overskud få en gevist, som de kan slippe for betale dansk skat på.

Jeg finder bare dybt morsomt, at staten lege robin hood overfor danskerne. Det er Penge bliver store nok fra udlandet, så gør intet ikke betaler skat.

 

Reglerne i Danmark kan vist gradbøjes efter hvor mange penge kan smide og udlændinge.

 

Det skal også være fordel, at være gæst i Danmark. :-D