Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #8256

2014-01-27 15:09

Jeg Har ikke noget imod, at Dong fra sælges, men med mit kendskab til Goldman Sachs står det helt klart for mig, at de kun indgår i meget favorable aftaler.
Det betyder, at de Danske skatteydere bliver tabere.
Jeg har også bemærket at finansministeren står ubøjelig i sin anbefaling og nægter enhver drøftelse i medierne. Det eneste han stædigt fastholder er, at det er den bedst aftale. Der er ikke dokumentation for at aftalen er den mest fordelagtige. Der kan selvfølgelig være insiderviden om en forestående katastrofal udvikling for Dong. En sådan viden må nødvendigvis drøftes med folketingets partier. Jeg ser gerne en privatisering af Dong, Men de danske skatteydere skal ikke bindes op på store tilskud til vindmøller. Tilskud skal udfases. Jeg er sikker på at grunden til at Goldman Sachs ser Dong som et aktiv er et løfte fra regeringen om, at de helt urimelige tilskud til vindmølleparker skal fortsætte. I så fald bliver det de Danske skatteydere der kommer til at yde skattefri godtgørelse til Goldman Sachs. Det er på sin plads at spørge skatteyderne om de ønsker denne udvikling.