Red Oliver fra incestovergreb NU!

Bichon Havanais
Gæst

/ #113

2014-01-03 12:40

Det er hjerskærende at læse om, og høre Olivers samtale med hans far.

Jeg synes simpelthen det er noget forbandet svineri, at Gladsaxe kommune ikke har grebet ind i denne sag, og min holdning er, at man hellere må undersøge/tvangsfjerne 1 barn for meget, end 1 for lidt, når der er underretninger om børn der lider psykisk eller fysisk overlast.
Har selv arbejdet i Københavns Kommunes, hvor der øjeblikkeligt blev reageret på anmeldelser om misbrug af et barn og ved at der findes uddannet personale, der både fysisk og psykisk, kan finde ud af, om der er hold i sagen.
Min opfordring til Gladsaxe Kommune er, at man øjeblikkeligt fjerner Oliver fra sit hjem, og anbringer ham på et sikkert sted, hvor han for det første kan blive undersøgt nøje og samtidig får den hjælp og omsorg han i allerhøjeste grad har brug for, og i øvrigt kan være sammen med sin far, som tilsyneladende er en omsorgsperson han stoler på.
Det kan for pokker ikke være rimeligt, at der skal være forskel på behandling af en underretning, på grund af, at barnet bor i en forkert kommune. Her må Socialministeren på banen, og sammen med KL, når nu der stadigvæk er kommuner, der vender det blinde øje til en sag, udfærdige en skabelon for, hvordan kommunerne skal reagere og handle på underretninger om børn der bliver misbrugt fysisk og psykisk. Så er der ingen der efterfølgende kan påstå, at vi lavede en fodfejl, ligesom i alle de andre sager man har hørt om.
Man skulle tro, at de sagsbehandlere/socialrådgivere der er ansat i et børne-famlieteam, har søgt jobbet, fordi de vil hjælpe børnene og fordi de vil gøre en forskel i samfundet, for det kan i hvert fald ikke være lønnen der er tiltrækkende.

Har underskret og vil dele det, til familie, venner og bekendte.