sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Kim

/ #181

2013-12-04 08:32

Nu har jeg lykkeligvis aldrig været i den situation hvor min familie " da jeg var barn " eller nu her som voksen har haft det behov, men syntes at det er dejligt at muligheden er der for dem hvor det virkelig er nødvendigt, ved ikke hvad der er i de pakker, men kan da forestille mig at indholdet dækker over hvad der er behov for dvs. juleguf og mad inkl. FLÆSKESTEG i samme pakke, hvad gør muslimerne med kødet for de vil jo ikke en gang røre ved det.
Nedenstående er kopieret direkte fra en artikel jeg så på MSN startside

"I Frelsens Hær er informationschef Lars Lydholm ikke overrasket over kritikken, for den er kommet gennem flere år. Men i år kom den, første gang foreningen begyndte at tale om jul. Og kritikerne er flere end tidligere.
Der er en klar tendens til, at så snart vi nævner ordet julehjælp, står der folk klar til at kritisere vores praksis med ikke at skelne mellem religioner eller andet blandt ansøgerne. Det er en meget ærgerlig udvikling, for det fjerner fokus fra det vigtige, nemlig at stadig flere danskere er så fattige, at de har brug for hjælp til at holde en værdig jul, siger han. "

Det er da lige netop det den debat gør, og han siger selv at flere danskere er så fattige at de har brug for hjælp til en værdig jul, kan godt være at det bare er mig der ikke forstår det, men disse ord falder i mine øjne " fattige danskere, værdig jul " og det som jeg forstår ud af den kommentar er at den hjælp er til værdigt trængende der HOLDER jul...........

"I Gellerup Kirke nær Aarhus har man heller ikke fået kritik i år, men det har de tidligere fået. Her udgør muslimske familier nu omkring en tredjedel af ansøgerne til julehjælp fra kirken, som består af et gavekort til Føtex, forklarer sognepræst Niels Hviid.
- Vi uddeler julehjælp, fordi vi fejrer jul, og det er en af kirkens måder at vise Guds kærlighed i verden. Vi skeler ikke til religion. Vi skeler til behov, og man skal oplyse sin hustandsindkomst. Muslimer uddeler ved Ramadanen også hjælp til alle, siger han."

Gad da godt se om man som "ikke muslim" kunne få noget hjælp fra den side under ramadanen, men vil da opfordre folk til at søge.
-------------------------------------------------
Forkasteligt, og nej er ikke racist men mener man skal tage vare på sig selv og sine egne først, dermed ment danskere der virkelig har et behov.

http://www.youtube.com/watch?v=VwWLWzhKwX0&sns=fb