maagernebliver

Per Dommergaard
Underskriftindsamleren

/ #4 Kære 'Mågerne ud af Aarhus'

2013-08-30 10:40

Ikke alle i Aarhus opfatter mågerne som et problem.

Jeg synes ikke, at det er det offentliges problem, at finansiere en kamp imod måger.
At det offentlige bruger ressourcer på bekæmpelse af skadedyr er én ting, men at bruge midler på at bekæmpe et dyr, der ikke gør nogen materiel skade, synes jeg er en forkert prioritering.

Andre dyr, som fx hvepse og myrer, må folk selv betale for at få bekæmpet, så at nogle mennesker har problemer med måger på deres private ejendom, må være deres egen hovedpine.
Lad det offentlige tage sig af problemerne på deres egne arialer, så som hospitalet, og lad boligejerne, hoteller og andre private hyre firmaer til at tage sig af problemet.
I en tid med økonomisk smalhals så jeg hellere, at pengene gik til at løse større problemer.

Desuden ser jeg det problematisk at ændre på fredningen af sølvmågen, da jeg frygter, at man med en udvidet jagtsæson på dyret vil kunne komme til at dræbe mågeungernes forældre og dermed efterlade dem til en sultedød.

Sidst men ikke mindst, er jeg selv bosat i Aarhus midtby og oplever ikke det mindste problem ved tilstedeværelsen af måger. Det sker at et mågeskrig (og en solsort for den sags skyld) vækker mig, men jeg kan slet ikke genkende at det ender ud i søvnmangel.

Jeg tror I har hørt argumenterne før :) så 'hvad det her handler om' kan vist ikke være en overraskelse.