STOP SALGET AF FREDERIKSBERG SVØMMEHAL MED GARANTI!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Frederiksberg Svømmehal - som mange også kender som Yrsa Badet - er en helt og aldeles unik arkitektonisk kulturperle som emmer af historie - brugernes såvel som kommunens historie. Tog selv både den lille - og store svømmeprøve som skolebarn der i 1970'erne og bruger stadig svømmehallen jævnligt. Frederiksberg Svømmehal har altid været tilgængelig for ALLE borgere, uanset pengepungens størrelse. Den historiske ånd vil ALDRIG overleve en privatisering, hvor alle visioner først og fremmest handler om vækst, effektivisering - og "harmonisering/modernisering" etc. - etc... Nu skal svømmehallen så renoveres. Det er - og må være - en glimrende lejlighed for kommunen/magistraten at vise os borgere, at Frederiksberg Kommune naturligvis passer på Frederiksbergs/vores alle sammens historiske perler.
Frederiksberg har manglet svømmeplads i mange år. Damsø er forbeholdt svømmeklubber, og Frederisberg svømmehal er ofte overfyldt, med små muligheder for en øgning af kapacitet i spidstiderne. Den ny svømmehal, der skal privatdrives, kommer til at hjælpe her. Men Frederiksberg har fremover det centrale plads i svømmeudbud hos motionister. Billet prisen er allerede i den dyre ende, og der er utænkeligt at private some betaler for den forestående renovering til ca. 50 millioner ikke vil kræve omkostningerne ind ved højere billetpris--når kapaciteten ikke kan øges.
Spørgsmål til politikerne:
Hvilken fordel skulle en privat operatør få ved at købe en svømmehal der skal renoveres for ca. 50 mil.?
Er det økonomisk gevinst, skal enten brugerne betale, eller personale omkostningerne reduceres.
Politikerne mangler at svare på dette?
Der er i forvejen en privat operatør i huset, Fitness - world, hvorfor udvikler eller udvider kommunen ikke samarbejddet med dem?
Svømmehal
Jeg er bruger af svømmehallen og er meget glad for den. Der holder jeg mig i form, i et skønt element vandet. Her kan alle være med.
| This discussion has been closed. |