STOP SALGET AF FREDERIKSBERG SVØMMEHAL MED GARANTI!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP SALGET AF FREDERIKSBERG SVØMMEHAL MED GARANTI!.


Gæst

#1

2016-06-03 16:34

Fordi vi skal bevare vores svømmehal i kommunalt regi. Det må være et aktiv for Frb.kommune at de kan tiltrække nye borgere med et tilbud om kommunal svømmehal. Andet er galemstias

Gæst

#2

2016-06-10 08:34

Frederiksberg Svømmehal levere en væsentlig del af fortids aktivitet og sundhed i vøres samfund

Gæst

#3 Dagens Frederiksberg Bladet

2016-06-28 05:23


Gæst

#4

2016-06-28 08:18

Frederiksbergborgeres ejendom skal forblive frederikebergborgernes til evig tid.
Søn af en som var medindvier i 1932 og forblev på Frederiksberg hele sit liv.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-06-28 08:20



Gæst

#6

2016-06-28 10:15

Har tilbragt mange dejlige timer med mine 5 børn og håbet at gøre det med mine børnebørn i fremtiden

Gæst

#7

2016-06-28 12:27

Fordi den "gamle" brune cigarkasse er vidunderlig !!

Gæst

#8

2016-06-28 15:22

Jeg har skrevet under fordi, svømmehallen ikke skal fælles til en privat forretning, men forblive vores fælles ejendom.

Gæst

#9

2016-06-28 19:25

Selvom jeg bor i Vanløse er jeg født og opvokset på Frbg. Og hvorfor skal alt privatiseres med forringelser og fordyrelser til følge?

Gæst

#10

2016-06-28 21:10

Bevar min barndoms svømmehal - som jeg stadig benytter.

Gæst

#11

2016-06-28 22:07

Jeg elsker Frederiksbergs svømmehal. Muligheden for at klæde om privat, stemningen.
Jeg bor nu i England (dog måske ikke så længe efter i fredags), men jeg prøver at komme forbi hver gang jeg er hjemme.

Gæst

#12

2016-06-28 22:38

Frederiksberg svømmehal er ikke bare et sted man kan svømme og bade. Det er et samlingspunkt, et åndested hvor unge og gamle mødes , i en arkitektonisk fin bygning som emmer af mange mange års flittig brug og den enorme glæde den brug genererer. Min datter mødes med alle sine venner, for at bade og svømme. En fornøjelse vi har råd til og som vi har godt af. Bliver Frederiksberg svømmehal privatiseret, siger man farvel til den almene borger på Frederiksberg. For den almene borger har ikke råd til at betale 3 og 4 gange den nuværende pris. Hvilket Frederiksberg ønsker politikerne??

Gæst

#13

2016-06-29 09:03

Det er min arbejdsplads

Gæst

#14

2016-06-29 18:38

Vil beholde vores gode svømmehal

Gæst

#15

2016-06-29 19:02

Det er vanvid at staten/kommunerne sælger ud af folkets ejendomme.


Gæst

#16

2016-06-30 07:48

Skriver selvsagt som frederiksbergborger under for at bevare tilgængeligheden til Svømmehallen og dens værdi som internationalt klenodie af kultur.

Ansvaret er Frederiksbergs kommunes eget at prioritere en vedligeholdelse af sin perle og ejendom højere end noget andet. Det kan kun gøres med respekt for lydhørhed for borgeres behov, med glæden som drivkraft ved at kunne deles om så væsentligt et nutidigt center i historisk ramme.

Det vil være en falliterklæring af rang at give efter for administrative regneark på bekostning af den materielle bygnings arkitektur som vartegn der valfartes til udefra og kan fremvises med stolthed. Ligesom kulturen i de mange forskellige menneskers daglige møder på de forskellige afdelinger. En samling af alle lag af mennesker som i sig er uden lige.

Det er "Vores" svømmehal åben for alle som vi deler og vi viser frem som en del af Frederiksberg. Det skal ikke tryned af kommerciel indtjening der begrænser brugen til udvalgte grupper eller udsætter bygningens indre og ydre for manglende respekt for sin enestående kulturværdi.

Gæst

#17

2016-06-30 15:20

Hvorfor lukke noget som fungerer godt. Iøvrigt er det min ynglings svømmehal .

Gæst

#18

2016-07-02 06:41

Frb Svømmehal er unik og skal selvfølgelig ikke være privatejet - at sælge vil være som at pisse i bukserne.... : et éngangsbeløb i kommunekassen og dårligere service efterflg.
Til gengæld kunne jeg godt ønske mig en korrekturlæsning af opslaget, for hold da op, der er mange sproglige fejl og den skulle jo nødig skræmme potentielle underskrivere væk?!

Gæst

#19

2016-07-05 08:20

Jeg mener ikke at salg af hallen til private tilgodeser byens borgere .

Gæst

#20

2016-07-05 17:15

Godt initiativ. Det virker meget uproffesionelt med den Politiske drejning.
Jeg tænker at, siden svømmehallen har ligget i kommunen siden 30'erne, kan drift- og vedligeholdelsesbudgettet samt evt. hensættelser til forbedringer vel ikke komme bag på den konservative borg.
Jeg ville personligt blive rigtigt skuffet over den social og kulturelle arv der evt. skulle overgå til "...det de unge vil have" fitness mig her og der.
Som humoristisk pendant synes jeg i stedet vi skal foreslå at sælge ud af Rådhuset. Dette forslag kunne så starte en debat mellem borgere og borgen.

Gæst

#21

2016-07-05 18:28

Jeg ønsker, at man netop bevarer Frederiksberg Svømmehal, som en historisk kulturattraktion i sin nuværende form med en nænsom renovering. Stedet vidner om en badekultur, man sjældent ser i en fysisk virkelighed som nu. Det anvendes af brugere i alle aldre, fra baby til ældste ældre. Denne hal skiller sig ud og bliver særlig. En stærk renovering vil skabe en hal, som man ser dem i dusinvis, kedelige ensartede. Bevar dog historien!

Gæst

#22

2016-07-05 20:29

Service. Overfor babysvømmere, skolesvømningen og pensionisterne frygtes at blive forringet.

Gæst

#23

2016-07-05 20:40

Frederiksberg svømmehal er en unik og arkitektonisk perle, som man kun kan betro en kommune at tage vare på. Det forpligter. En privat aktør (og hvem i himlens navn vil drive en svømmehal, hvor indtægterne ikke må stige?) vil aldrig have det samme ansvar overfor en sådan kulturinstitution. Det er en offentlig opgave. Jeg foreslår, at man sætter den nye svømmehal til salg i stedet og bruger indtægten til at renovere den gamle for ☺️ 


Gæst

#24

2016-07-05 20:48

Fordi den er god nok som den er.

Gæst

#25

2016-07-06 08:04

Jeg benytter svømmehallen ca. 2 gange om ugen til motion og har gjort det siden 1950.