Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro
Kontakt forfatteren af dette andragende
Karin Dideriksen
Derfor skal psykiatrien bevares.
Fordi jeg er pårørende til en bruger af psykiatrien i Herning, og har oplevet at flere afdelinger bliver lagt sammen i perioder, og hvor meget uro og hvor stor skade det gør på brugerne. Har også oplevet at min datter blev sendt hjem inden tid pga pladsmangel, men også hvor hun er blevet presset til at sige at hun gerne vil hjem, så de kan bruge pladsen til en anden afdeling, da denne blev lukket ned for ferie og helligdage. Så jeg giver gerne min underskrift i håb om at politikerne ikke lukker psykiatrien i Holstebro eller andre steder.
Håber rigtig mange vil skrive under på vi skal bibeholde psykiatrien i Holstebro til gavn for patienter og pårørende. Lad ikke Regionen endnu engang tilside sætte befolkningen i vort område.
den påståede besparelse koster dyrt for patienter. Sig NEJ til region Midts planer om besparelse på alle områder indenfor sundhedsvæsnet! Vi har allerede betalt meget.
Erik
Kan ikke forstå at det er dem der har mest brug for hjælpen, der skal spares væk. Kære politikere tag jer nu sammen. Det er næsten hverdag eller ugentligt jeg mister en ven/kollega eller medborger, der netop har brug for denne støtte/hjælp. Så kan jeg godt undvære byfornyelser, motorveje el. Store nye sygehuse som aldrig bliver det samme som små hyggelige sygehuse i balance med samfundet.
Ebba Dinesen
Jeg har skrevet under, fordi jeg ser, at de psykisk syge får stadig ringere mulighed for at få den rette hjælp. De kan hjælpes, men de bliver overset, fordi de psykisk syge ikke er i stand til at kæmpe med det også, og de pårørende har ikke overskuddet! Jeg er selv pårørende til en syg datter, og var pårørende til syg søster og mor. Min datter har selv oplevet at blive afvist i Hillerød, men ikke Bispebjerg. Hun var selvmordstruet! Det er vigtigt, at man kan få hjælp i nærområdet. Både for den syge og pårørende. Det vil lette i hverdagen og det kan være den "lille" ting, der gør forskellen.
| This discussion has been closed. |