Bevar Museum Ovartaci!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Angående underskrift . Grunden er den samling der er på museum er bevarings værdig , syntes den er helt unikt enestående , mange dejlige billeder - syntes museum er et stykke af dansk kultur, som hører til også for eftertiden. Syntes det er forfærdeligt hvis det går tabt, at man kan finde på og lukke det ned er uforståeligt .
Selvfølgelig har jeg underskrevet,- det er meget vigtigt at bevare så skønt et museum,
Vh. Tove Damgaard
Jeg kan ikke forestille mig en god grund til ikke at bevare den.
Med venlig hilsen
Joan Nissen Lund
MUSEUM OVARTACI er en arv og kultur som hører til i Risskov. Må ALDRIG lukkes.. Det vil blive en katastrofe..
En guldgrube ift. at gro kunstnerisk respekt - og dermed medmenneskelig ditto - ift. sindslidende. Skoleklassen, jeg så, fik ihvertfald én på opleveren til at bryde lidt med mainstream TV, trends og sociale normer.
Så mange spændende, dragende, dramatiske, smukke, pudsige frembringelser (elsker de små skulpturer fra en overjordisk verden), der til sammen (og i rummene, hvor livet bag foregik), fortæller en vigtig historie, der går mod en tendens til (også her) at dele op i 'dem' og 'os'.
Som kunstner beundrer jeg Ovartachis arbejde. Som borger i dette land kan jeg ikke bære, dette stykke historie forsvinder!
Re: Re:
Jeg mener bestemt Museum Overtaci skal bevares og gerne sammen med psykiatrien men jeg mener også det må være andre end regionen der skal stå for økonomien. Regionen står for sundhedssektoren og der skal ikke tages penge derfra til museumsverdenen. Måske et samarbejde mellem stat og kommune/r evt. med fonde.
Ovartaci var et geni på sit felt, skammeligt hvis hans kunst skal gemmes væk, hans ting fortæller os så meget om en stor personlighed
| This discussion has been closed. |
Det er et unikt museum med masser af historie. Det er jo mange mennesker der har lidt af en psykisk sygdom som har brugt kunsten til helbredelse.