NEJ til tvangsflytning af udviklingshæmmede borgere
Kontakt forfatteren af dette andragende
Igen er det de svageste i SYDDJURS, der skal mærke sparekniven. Håber i vil lytte til til alle de positive indlæg der er om beboerhusene, mange af beboerne vil ikke kunne fungere i store huse med mange mennesker omkring sig. Kære politikere, tænk jer om
Det er ren kassetænkning- føj Syddjurs Kommune.......hvor jeg da skammer mig over at være bosiddende her!!
Da jeg har et Barnebarn på 19 år som er på institution i Randers. Jeg ved hvor svært det er med forandring for de unge.{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 ArialMT;} {\colortbl;\red255\green255\blue255;\red5\green3\blue5;} \deftab720 \pard\pardeftab720\partightenfactor0 \f0\fs26 \cf2 \expnd0\expndtw0\kerning0 \outl0\strokewidth0 \strokec2 \ }
Fordi det er voksne myndige mennesker der har lejet en bolig i Ebeltoft, som de har valgt på baggrund af den fantastiske støtte og hjælp de kan få der.. De borgere der bor i Gransvinget er alle ufrivilligt født ind i verden med et hjælpebehov, de ikke selv kan ændre... I Ebeltoft har alle valgt af bo af forskellige årsager, geografi, faglighed hos personalet, gode venner eller andet....
jeg flyttede da heller ikke ud af mit hjem frivilligt, fordi andre mente jeg skulle... Tryghed og ordentligheden må frem
Integration af de fysisk/psykisk handicappede er bedst for den gruppe af mennesker !
Birgir Nielsen
Fordi de juridisk har en lejekontrakt som alle andre borgere i vores kommune som bor til leje. Staten (kommunen) skal ikke bare flytte rundt med mennesker - mennesker skal kunne bosætte sig hvor de har lyst. Syddjurs kommune - jeg skammer mig over at bo her!
Fordi Ebeltoft vil være et fattigere sted uden! Beboerne i Gransvinget er kendte i vores by - og vi holder af dem. Her kan tåles og rummes lidt ekstra - for vi ved de får hjælp og har brug for hjælp. Mange er en del af byen og jeg er sikker på det er med til at give et bedre liv!
Spørg om Ole Bollesen (Udvalgsformanden) vil flytte fordi kommunen skal spare penge???
Fordi det vil knuse min bror!!!
Nu ved jeg ikke om i alle har læst den faktist skrevet report for kommunes grundlag for denne sammenlægning, for en der arbejder i fæltet på botilbud, kan jeg se fornuften i sammenlægning med bedre muligheder for bedre udvikling for den enkelte borger, men hvis beboerne ikke vil flyttes skal de heller ikke flyttes, derfor får i også min underskrift
| This discussion has been closed. |