Nej til et moderne kontanthjælpsloft
Kontakt forfatteren af dette andragende
Beskat de rige i stedet for!
Pga at der er forfærdeligt mange syge mennesker parkeret på kontanthjælp, hvilket vil sige, at de bliver permanent ramt, for der kan de stå billigt parkeret i mange år (uanset at nogle politikere prøver at bilde befolkningen ind at det kun er midlertidigt). De syge burde slet ikke være at finde på kontanthjælp - det burde splittes op, så syge var på en evt sygeløn, der var højere end en kontanthjælp. Man kunne med fordel bruge midlertidig førtidspension, som faktisk allerede findes, men stort set aldrig bliver taget i brug! Så ville man i øvrigt også få et meget mere retvisende billede af, hvor mange der reelt var på en midlertidigt kontanthjælp, og hvor mange der reelt var syge under evt udredning.
Jeg er selv på kontanthjælp og lever for under 1000 kr om måneden.
Politisk opbakning
Jeg har skrevet under for længst, men er nødt til at komme frem med min forundring: Det er direkte umuligt at få nogen politiker, eller noget politisk parti til at give en håndsrækning, ved at anbefale underskrift indsamlingen på deres Facebook side.
Integrationsydelse er med i kontanthjælpsloftet
Hej,
Når integrationsydelse er med, så er det fordi det også er en del af forslaget om moderne kontanthjælpsloft.
"Loftet kommer også til at gælde for modtagere af uddannelseshjælp og integrationsydelse."
side 4 i forslaget.
"Den tidligere 225 timers regel omfattede kun ægtepar, hvor begge modtog kontant-hjælp på voksensats. Regeringen ønsker at genindføre reglen og samtidig udvide målgruppen, så rådighedsreglen som udgangspunkt gælder for alle uanset civil-stand. Det vil sige både jobparate og aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp, uddannelseshjælp og integrationsydelse, samt både gifte og ugifte i kontanthjælps-systemet."
side 6 i forslaget.
Læs mere her (åbner i nyt vindue):
Fakta ark om forslag til moderne kontanthjælpsloft (PDF) (BM.dk)
Via
Pressemeddelelse om
Jobreform: Det skal kunne betale sig at arbejde (BM.dk) (2. oktober 2015)
Så der er absolut ikke blandet noget sammen med underskriftsindsamlingen for et Nej til et Moderne kontanthjælpsloft.
Du kan iøvrigt se de anonyme kommentarer på facebook siden, som vi opdaterer dagligt:
Nej til et Moderne Kontanthjælpsloft (Facebook.com)
Jeg håber, at du vil genoverveje din modstand mod at skrive under.
Mvh
& Spred glæde...trods alt :)
DF ender altid med at ofre de fyrede medarbejdere
DF ender altid med at ofre de fyrede medarbejdere for en grænsebom. Det næste arbejderparti bliver de aldrig.
Hermed spares på kontanthjælp pension og der skal ikke være lejligheder til de svage borgere i landet.
Tilmed ser det godt ud at der ikke er mange ledige som skal have en form for overførselsindkomst.
Så er vores kære beskæftigelsminister glad.
Husk lige at minister betyder at tjene landet og ikke udnytte landet.
Det er der en del som har glemt.
Jeg har skrevet under fordi der er 152.900 personer på kontanthjælp i Danmark. Ud af disse er 120.000 syge, de har derfor ikke den valgmulighed at gå ud og tage et af alle de jobs der alligevel ikke er der...
Kunne skrive så meget mere om hvorfor jeg skriver under, men vælger at stoppe her.
Der er mange gratis glæder, både for børn og voksne, men man skal lette røven, for at kunne nyde dem. Gå en tur istedet for at tage bussen. Jeg mener, tænk på, dette slogan, Man skal yde, før man kan nyde, . Mange forventer, at staten skal betale for alt, men det kan landet ikke blive ved med at klare. Med de horder, der vælter over grænserne i EU, så skal der skæres et sted. Beklager, men hvad ellers? Har selv arbejdet siden jeg var 16, er nu 63.
Det viser hvor mange fordomme, og hvor lidt medfølelse de har, med folk der er svagere end dem selv. En fact som de laver om til 'det fordi de ikk gider', nå virkeligheden er, at nogle bare er svagere end andre, men stadig har ret til en værdig tilværelse!
| This discussion has been closed. |
Jeg har en datter på 24 år, som er kronisk syg med mange smerter i bevægeapparatet og derfor ikke i stand til at fungere på normale vilkår. Intet medicin kan afhjælpe dette, alt er prøvet uden virkning, med udsigt til er resourceforløb, som hun ikke kan klare og derudover er hun alene mor til en datter på 3 år.