NEJ tak til den nye offentlighedslov
Kontakt forfatteren af dette andragende
SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
#1975: leif - Re: Re: Tankevækkende
DF er endnu ikke blevet inviteret med i nogen regering - og så lød det jo bedre og mere vinder-agtigt at sige man kunne få mere indflydelse udenfor. Bortset fra det har du ret m.h.t. SF. Hvis ikke de havde siddet i regering ville de efter al sandsynlighed have stemt imod offentlighedsloven.
Hmm... kunne man overtale SF til at trække sig ud af regeringen inden tirsdag/3. behandlingen? Så ville de kunne stemme imod. Jeg er overbevist om at de ville vinde en masse vælgere tilbage hvis de gjorde!
Re: SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
#2027: Eva - SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
ha ha, Eva - det kunne være et stunt af rang!
de har dog fremgang pt., så jeg tvivler:)
desuden ville der stadig være flertal for loven
Skrives, handles og mailes
Send et brev eller et postkort til en af politikerne på Christiansborg
Adresse; Folketinget, Christiansborg, 1240 København K
Det er nogen af de ting jeg opfordrer folk til at overveje at gøre - tiden er kort men modstanden har aldrig været større!
Der er nu indsamlet knap 85.000 underskrifter. Lad os sammen forsøge at nå de 100.000!! Det vil give genlyd i både national og international presse!
I Schweiz kan man kræve en folkeafstemning når man har 100.000 underskrifter (Schweiz har et befolkningstal på 8 mio - Danmark har ca. 5,5 mio borgere).
Beskeder/Nyhedsmails
Re: Skrives, handles og mailes
#2029: - Skrives, handles og mailes
Folketinget går nu på sommerferie, så det kan tage sin tid, før de får læst evt. breve. Men ja, skriv endelig!
This comment has been removed by the author of the petition.
Nu vil den tidligere opposition så forhindre, at vi får noget at vide om, hvad de laver derinde.
Re: Re: Skrives, handles og mailes
#2031: Susanne - Re: Skrives, handles og mailes
Jeg går ud fra, at "de folkevalgte" skal ind i Folketinget for at stemme.
Det kunne jo også være ret festligt når jounalisterne på borgen kan berette om at der bæres den ene postsæk efter den anden ind på Christiansborg og postarbejderne må indkalde vikarer for at nå at sortere de mange breve og kort!
Postkasserne tømmes jo om eftermiddagen søndag - så der er god tid :-)
Re:
#2034: Troels Folmer Andersen -
Ja der er ret ufatteligt - tænk hvis vælgerne havde vist at den nye regering ville gå ind for at fjerne mulighed for aktindsigt og skabe større social ulighed.
Hvis de havde fortalt ærligt om deres planer og visione var de ALDRIG komment til magten.
Både Lars Løkke og Helle Thorning har et kæmpe ansvar - første punkt på dagsordenen burde være at stoppe den ny offentlighedslov øjeblikkeligt.
Vi har jo set med al tydelighed hvor galt det kan gå... manden med næsen, Martin Lidegaard, er jo blot det seneste eksempel. Det er sket på Helle Thornings vagt og derfor bør hun stoppe denne lov hvis hun ikke ønsker at gøre sig selv til grin i indland og udland. Hvis denne fadæse ikke var blevet afsløret - på grund af den nuværende offentlighedslov - ville det ha' kostet de danske skatteydere et kæmpe tab.
JP: Loven er faretruende
http://jyllands-posten.dk/opinion/breve/ECE5556025/den-nye-lov-kan-goere-stemmeafgivelse-til-en-trossag/
En storm i et glas vand?
"Tak for de tilsendte underskrifter. Det er godt at støtte op om offentlighed, og derfor forstår jeg ikke helt, at man er modstander af den nye offentlighedslov, hvis nettoresultat er mere – ikke mindre - offentlighed. Det er Venstres opfattelse, at der er tale om en storm i et glas vand, og jeg noterer mig, at der er tale om en internet-underskriftindsamling – som mange millioner af borgere ikke har skrevet under på.
Med venlig hilsen
Jan E. Jørgensen
MF"
Konsekvensen
Langt de fleste af de knap 85.000 underskrivere imod loven vil IKKE sætte deres kryds ved de 5 - og eftersom modstanden fortsætter og underskriftindsamlingen med - uanset udfaldet på tirsdag, så kan det antal hurtigt vise sig at hedde 200.000. Kan de overleve, hvis så mange stemmer mistes?
One thing you cant hide, is when you´re crippled inside
Re: Re: SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
#2028: Susanne - Re: SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
Jamen, jeg mener det skam ganske alvorligt!
Selvom det ikke giver flertal imod loven, så vil det måske give de 60 mandater der skal til for at kunne kræve en folkeafstemning. Det med de 100.000 underskrifter som nogle har nævnt har ikke nogen direkte effekt, udover den rent moralske, som ikke bør underkendes.
Imod-partierne 43 + SF 16 = 59, ja, der mangler ganske vist ét mandat, men måske kunne man overtale en enkelt modig person, som kunne se en mening med at sige sin mening, hvis det faktisk ville gøre en forskel.
Jeg er optimist af nød.
Re: Re: Re: SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
#2045: Eva - Re: Re: SF burde trække sig ud af regeringen Re: Re: Re: Tankevækkende
havde lige glemt, at de havde SÅ mange mandater ...
Agata Yadav
HÆ
Vi er allerede over 85.000 i dag 1. Juni :-)
Meget glædeligt.
Mvh Dorthe
Kære Susanne
Glæder mig til at se nyheder på mandag. Gør endelig en sag ud af, at Bødskov ikke 'havde tid' til selv at modtage underskrifterne. Det er helt klart billeder han ønsker at undgå på linie med Thornings afbud til 1.maj i fælleden. Ikke-svar og ikke-tilstedeværelse er ironisk nok efterhånden Bødskovs fremmeste kendetegn og talent. For dem, der har fulgt lidt med i de interwievs, han har givet, i svarene i diverse samråd og hans insisteren på at levere ikke-svar for samtlige ministre i folketingets spørgetid, der går en overordentlig tydelig rød tråd til hans ikke-tilstedeværelse mandag. Om han så rent hypotetisk ville gå med til at møde jer foran snurrende kameraer, så skulle hans spin doktorer nok forhindre ham i det, om de så skulle lukke ham inde i et kosteskab:-)
Hej fra Dorthe
| This discussion has been closed. |
Re: Re: Re: Tak for indsatsen
#2025: Bjørn Thrane - Re: Re: Tak for indsatsen
:)