NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.


Gæst

#2001

2013-05-31 16:58

DEMOKRATISK MØRKLÆGNING

Glem aldrig, at Herr Adolf Hitler kom til magten på demokratisk vis.

Gæst

#2002

2013-05-31 17:12

Jeg ser den nye lov som det glade vanvid,eftersom det gentagne gange viser sig at der svindles og bedrages på borgen-kan ikke forstå hvorfor politikerne ikke skal bidrage økonomisk til krisen,når dem der har mindst skal trygles som det er tilfældet.Mener at huske at wko regeringen gav sig selv 2 store lønstigninger ideres periode-de er vel fulgt med til den nuværende regering.
Vælg et brugernavn

#2003 svar til susanne indlæg 1979

2013-05-31 17:22

Nej, hvor jeg grinede ad den artikel. Jeg håber virkelig mange vil læse den. Samtidig ville jeg bare sådan ønske, at det ikke foregik i Danmark. Vi skulle en som Jon Stewart til at grille vores politikere. (Selvom Bødskov nok ville prøve at få ytringsbegrænset vedkommende med henvisning til diverse terrorparagraffer).

Den artikel viser med al tydelighed, hvad Hr. Bødskov skal bruge sin mørklægningslov til.

Held og lykke med at få afleveret underskrifterne. Håber der er masser af presse på. For 2000 sider fylder jo ligeså meget som 4 hele pakker kopipapir. Det ser jo ud af noget. Måske med en stor guldsløjfe. For det må jo være en gave at blive mindet om både folket og demokratiet, når man er ved at trække sig væk fra al dialog, kritik, ubehagelige facts, dilemmaer og hvad der ellers hører til på en folkevalgts bord.
Mvh. Dorthe
Susanne

#2004 Re: svar til susanne indlæg 1979

2013-05-31 17:28

#2003: Vælg et brugernavn - svar til susanne indlæg 1979

For miljøets skyld vælger vi at aflevere på USB-nøgle (Ualmindelig Dum Beslutning) - papir ville de alligevel arkivere lodret, så ingen grund til, at et træ skal lade livet:)

ewe

#2005 Bødskov???????? Bellaskoni???????

2013-05-31 17:34

Jeg sidder og tænker over, hvem der er hvem. Hvor uinteligent har man lov til at være? På den ene side prøver Bellaskoni Bødskov at holde oplysningerne, om hvad han og de andre BØFFER på borgen laver, borte fra befolkningen, og samtidig beder den samme "intelligente" herre den danske befolkning om at godkende, at et af forbeholdene bliver slettet. De to ting har ganske vist intet med hinanden at gøre, men bare det at han foreslår det, det vil uden tvivl få utrolig mange til at stemme NEJ. Intilligens eller mangel på samme????????


Gæst

#2006

2013-05-31 18:06

Det er absolut nødvendigt at protestere mod dette forsøg på et overgreb fra vore samlede politikere mod folket. Politikere skal ikke kunne skjule deres rænker. Der skal offentlighed til. Mere åbenhed, ikke mindre!!!

Gæst

#2007

2013-05-31 18:08

Nej tak til den nye offentlighedslov.

Gæst

#2008 Tak for indsatsen

2013-05-31 18:12

Til alle der har spredt budskabet, og især Susanne Jespersen & co.; tak for indsatsen indtil videre.
Jeg krydser fingre for at vi få vendt supertankeren efter sommerferien.
Susanne

#2009 Re:

2013-05-31 18:13

#2007: -

Du har udfyldt formularen, ikk?

Susanne

#2010 Re: Tak for indsatsen

2013-05-31 18:14

#2008: - Tak for indsatsen

Jeg lukker ikke for underskriftindsamlingen her - vi kører videre - og vi vil gøre alt for, at dette ikke går i glemmebogen:)


Gæst

#2011

2013-05-31 18:17

NEJ TIL DEN NYE OFFENTLIGHEDSLOV.

Gæst

#2012

2013-05-31 19:02

nej tak til den nye offentlighedslov.

Gæst

#2013

2013-05-31 19:12

Nej til et mindre demokratisk Dk

Gæst

#2014 Re: Re: svar til susanne indlæg 1979

2013-05-31 20:27

#2004: Susanne - Re: svar til susanne indlæg 1979

Det er selvfølgelig sympatisk at tænke på miljøet. Kunne bare ikke lade være at tænke på, at der ville være gode billeder i noget, som fylder godt i landskabet. Anyway, der jo nok kommet over 85000 underskrifter på mandag, håber det giver en masse omtale, før afstemningen tirsdag, så nogle af de politikere, som ifølge partidiciplinen skal stemme for loven, kommer i tvivl om, hvad det dog er, de er i færd med at gøre imod vores demokrati. Og så vælger deres egen samvittighed og stemmer loven ned. Vi ved jo uenigheden er til stede i alle for-partierne.

Mvh. Dorthe

 

P.S. underskriftsindsamlingen har vist haft god gavn af Ekstra Bladets skriverier de seneste dage. Jeg håber medierne stadig vil give opmærksomhed til den og den nye lov, hvis afstemningen går den forkerte vej.


Gæst

#2015

2013-05-31 21:02

hørte allerede for et par år siden Lars Rugard tale om offentlighedsloven og fik hans og Erik Valeurs bog 'Ministerbetjening' - en journalistisk hvidbog. Og selv om der er sket en lille ændring siden da er det stadig en skammelig liv

Gæst

#2016 Re: Jesper Sejl

2013-05-31 21:09

#2: - Opgiv endnu ikke!. Vi har tidligere set lovforslag lide nederlag før 3. behandling, f.eks. S-tog til Roskilde i 2001, hvor en aktuel sag afgjorde slaget. Her har vi den dugfriske solcellesag at henvise til.

Det bedste er at fodre offentligheden og de magtliderlige folketingsmedlemmer med eksempler på flere konkrete sager, så virkeligheden bliver tydeligere og tydeligere.

Mvh

Jesper Sejl

 

H. Engermann

#2017 Hvad kommer nu frem fra gemmerne?

2013-05-31 21:10

Vi er jo en del, der længe har haft på fornemmelsen, at "mørklægningsloven" havde en mere overordnet bestemmelse, f.eks. (som tidligere nævnt) ly for indførelse af begrænsninger i ytrings- og pressefriheden.

Gentager lige:

http://www.journalisten.dk/dj-i-skarp-kritik-af-eu-oenske-om-presseregulering
Fra linket:

”Udvalget anbefaler, at EU-landenes pressenævn skal reguleres fra EU-niveau, og at pressenævnene skal kunne uddele markante bøder til medier og fratage journalister retten til at arbejde.”

http://www.notat.dk/danmark-skal-hemmeligstemple-negative-eu-oplysninger/
Fra linket:

"I Danmark er kendskabet til aftalen foreløbigt begrænset til en lille kreds i Udenrigsministeriet. I Justitsministeriet lader aftalen til at være helt ukendt.

Regeringen vil, ifølge regeringsgrundlaget, fremlægge forslag til en ny dansk offentlighedslov; en proces, som blev standset op til valget.

Hvilken betydning aftalen om hemmeligstempling af EU-oplysninger vil få i den sammenhæng, og hvordan aftalen i øvrigt skal håndteres, er det ikke lykkes NOTAT af få et bud på til citat, inden magasinets deadline."
---

Og endelig brugte Morten Bødskov et helt kvarter under mødet tidligt i morges i Europaudvalget på at fortælle, hvor negativt og begrænsende det var for Danmark at have retsforbehold til Schengenaftalen, her ifm. Europol.

Den lange taletid om emnet blev kommenteret, lige som det ikke skortede på opfordringer til en folkeafstemning fra DF og LA.


H. Engermann

#2018 I for lige det tredje link også

2013-05-31 21:11

http://journalisten.dk/eu-udvalg-vil-have-magt-til-fyre-journalister
Fra linket:

”Et højtstående EU-udvalg med bl.a. den tidligere tyske justitsminister har afleveret en rapport til Europa-kommissionen, der anbefaler vidtgående muligheder for at regulere pressen i EU-landene”

Susanne

#2019 Re: Re: Jesper Sejl

2013-05-31 21:19

Susanne

#2020 Re: I for lige det tredje link også

2013-05-31 21:19

Susanne

#2021 Re: Hvad kommer nu frem fra gemmerne?

2013-05-31 21:22

#2017: H. Engermann - Hvad kommer nu frem fra gemmerne?

føøøøøøøøøøøøøøøøøøj

Susanne

#2022 Tyrkiet lige nu

2013-05-31 21:38

Jeg ved godt, det er en noget drastisk sammenligning, men kunne vi selv risikere at ende helt derude?

Status på Facebook:
Der er massiv protest i Tyrkiet. Regeringen her har lukket for mobilnettet og 3G. Herefter vil man lukke ned for overvågningskamera i hele Istanbul, el, internet mm, for at de grimme billeder ikke skal ende ude i verden ..
Nej_til_hemmelighed

#2023 Re: NEJ, NORDENS Nordkorea

2013-05-31 21:50

Susanne

#2024 Re: Re: NEJ, NORDENS Nordkorea

2013-05-31 22:25

#2023: Nej_til_hemmelighed - Re: NEJ, NORDENS Nordkorea

I har haft rigtig mange opslag inde på fb-siden - jeg er egentlig lidt nysgerrig: Hvem gemmer sig bag?
Hvis du ikke vil skrive det her - gider du så sende mig en mail?

Bjørn Thrane

#2025 Re: Re: Tak for indsatsen

2013-05-31 22:41

#2010: Susanne - Re: Tak for indsatsen

Også stor tak fra mig for din ihærdig indsats, - Keep fighting & smiling :-)))