Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re:
#39: - min kæreste er på kontanthjælp, hun har været i praktik forskellige steder i et år nu, hvergang får hun at vide at efter praktikken vil der være et job til hende, men nej , når tiden er inde skal de have en ny praktikant, så der ER ingen job at få, men DU vil måske prøve at bytte, så kan DU så finde ud af at ikke alle er dovne. DU aner ikke hvad DU snakker om.
Man bør heller ikke være tvunget til at være hinandens livsgrundlag som et gift par. Men man kunne i det mindste blive skilt og derved blive sammen som en familie. Nu bliver resultatet i mit og mange andre familier, som det ser ud lige nu, at de må fraflytte deres partner og børn for at økonomien ikke skal kolapse. - For at undgå beskyldninger om at leve i frås eller luxus, så vil jeg lige sige at vi er en familie på to voksne og to børn. Vi bor til leje for 6000kr. mdr. Vi har begge studiegæld, har et indskudslån og to instutionspladser til børnene. Dette gør at vi kan købe ind for ca.80kr. pr dag så vores budget er trængt nok i forvejn.
Re:
Jeg vil starte med at skrive at jeg mener at gensidig forsørgerpligt skal fjernes for ALLE, uanset om de er gift, samlevende, syge, på kontanthjælp, førtidspension, folkepension osv osv.... når det er sagt, så synes jeg at det gør ondt at læse at folk der er gift, bliver vrede over at der er mere gang i diskussionen om gensidig forsørgerpligt nu... Da I i sin tid valgte at gifte Jer, vidste I at der var gensidig forsørgerpligt (husk at jeg mener den skal fjernes for alle, så det er ikke fordi jeg bakker mere op om at den kun skal fjernes for ikke gifte), hvorimod dem der har valgt at bo sammen/få børn uden ægteskab IKKE vidste at de ville komme til at stå i denne situation!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og lige en gang til: Jeg mener at gensidig forsørgerpligt skal fjernes for ALLE!
Re: Re:
Det er jo ikke sikkert at man havde forestillet sig at man kom til at stå i den situation hvor det blev aktuelt. Syntes det er fair at det bliver ens, men vil nu heller ikke have nogen af lovene.
Re:
Men hvorfor er det så ikke ulovligt med gensidig forsørgerpligt når man er gift???????
| This discussion has been closed. |
Re:
#5: - hvis man er gift, kan den ene part få den anden part skatte fradrag, det kan ugifte par ikke