Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet
Kontakt forfatteren af dette andragende
Den ligger allerede ude af København det er nemt
at besøge for børnehaver, skoler, gymnasier
Universiteter, turister mfl
Opret et nyt Jagt og skovbrug i Jylland,
På fyn, det giver mening
I mit arbejde som pædagog har jeg også nydt at komme på museet.
- og hvad koster det ikke at flytte museet til Gl. Estrup på Djursland, hvor de har et fint museum, som jeg også har besøgt, men som jeg ikke mener behøver at være større.
Håber meget Jagt- og Skovbrugsmuseet får lov til at blive i Hørsholm hvor det hører hjemme.
Det SKAL bare ligge der hvor det altid har været
Museet er vores kulturarv
Museet er en værdsat indgang til naturen og historien i Nordsjælland for alle aldersklasser. Det har bred opbakning i lokalområdet og besøgende fra hele oplandet og Københavnsområdet. Børnene i kommunen besøger det flere gange årligt med deres børnehaver og skoler, og den halve by bakker op, når museet åbner dørene ved deres mange skønne arrangementer. Dette kan ikke gøres bedre, som en underafdeling af et (i øvrigt skønt) jysk museum. Få museer er så integrerede i deres lokalområde, socialt og historisk, som Jagt og -Skovbrugsmuseet i Hørsholm. En udflytning af museet er at ødelægge en dansk kulturarv i besparelsesøjemed - og blot kalde det for "udflytning af arbejdspladser".
Vi kommer ofte på denne perle af et museum, argumenter for at det skal bevares er:
Der bliver udflyttet arbejdspladser fra København til Hillerød - så er Hillerød udkantsdanmark ? Hvis det er hvordan hænger det så sammen med at Hørsholm der ligger 16 Km væk skal af med vores vidunderlige samler af et Museum - med 13 medarbejdere :
Dette museum repræsenterer en del af den Nordsjællandske natur- og kultur historie samt royale og politiske indsigter fra en vigtig periode omkring Struense og den daværende regering.
Ligeledes er Hørsholm ikke en by med mange museer , vi ejer heller ikke en biograf så at tage dette sted som i den grad er en samler for mange events i løbet af året vil være at byen endnu mere fattig på muligheder for at opleve og være aktiv i vores nærområde.
Og hvem skal i øvrigt holde bygningerne vedlige efterfølgende ? Et er sikkert vi kommer ikke lige forbi til museet i Jylland så bevar vores mulighed for en samlende og berigende perle i Hørsholm /Rungsted Mvh Vibeke Krogsg
Med venlig hisen
Keld Aagesen
Det gjorde i hvert fald et meget stort indtryk på mig.
Jeg synes dette museum tilhører Hørsholm og har ligget i Hørsholm siden 1942.
Hvad i alverden skal disse unikke bygninger
så bruges til?
Hvad får Hørsholm snart at byde på af seværdigheder?
Hørsholm bliver til udkants Danmark. Tænk at bruge så mange penge på at flytte 13 arbejdspladser. Og sådan et stykke kultur historie.
Hanne Dalgaard Hørsholmer siden 1951 født og opvokset her kommet der som barn, samt senere med mine børn fætre, kusiner. PT. Skal mine børnebørn med.
| This discussion has been closed. |