Bevar Montebello
Kontakt forfatteren af dette andragende
Bedring, da jeg havde afsluttet forløbet.
Montebello kan varmt anbefales og det er vanvittigt at tænke på at lukke
det.De penge man kan spare ved at nedlægge det vil hurtigt blive en ud-
gift for samfundet til læge besøg og hospitals indlæggelser.A.W.
Det mest geniale tilbud det danske system har
det ville være synd og skam at lukke Montebello. Efter to rygoperationer indenfor tre måneder sidste år, ansøgte jeg om et ophold på Montebello. Kombinationen af det enormt dygtige personale, varmen, det intense træningsprogram, maden og den positive stemning på stedet, var alt sammen med til at motiverede patienterne til at træne og træne mere.
Hvis man vælger at lukke stedet, vælger man også at afholde et stort antal mennesker fra, at komme tilbage på arbejdsmarkedet igen. Jeg var tilbage på arbejde en uge efter hjemkomsten.
Tænk jer nu om politikere. Der er bedre måder at spare penge på,. Feks. Ved at lade vore dygtige kirurger lære de nye mikro-teknikker man bruger i Tyskland, så patienterne ikke skal skæres op fr top til tå og dermed undgår lange sygdoms og rekreationsforløb, ved at operere meget hurtigere end man gør i dag, ved at skære yderligere i ventelisterne.
Jeg har nu været hjemme i 3 uger og selvtrænet efter hendes anvisninger, så jeg nu kan gå normalt. Næste step er gangstave og cykel og krykkerne, de er fortid! Jeg fik SÅ MEGET med dernede fra og personalet fortjener SÅ megen ros. Nu mangler vi bare speciallægerne kommer på banen og udvikler et tættere samarbejde med Montebello, der er mange penge at spare på flere fronter. Husk lige det, når der skal forhandles budgetter.
goder
Vi var 30 der kom med mange forskellige skavanker, men efter en uge var der mange der smed krykker og efter to uger kunne man rigtigt se forskel, og da vi skulle hjem med flyveren var der ikke mange der ikke gik selv. Jeg må sige at det resultat havde man ikke opnået i den kommunale genoptræning så det ville være en hån i mod de der skal have den hjælp hvis man vil lukke Montobello
Kæmp. Ole Haarbye
| This discussion has been closed. |