Bevar DR Underholdningsorkesteret
Kontakt forfatteren af dette andragende
Alternativet til DR RUO er at sløjfe alle genudsendelser samt evt. slå DR Symfoniorkester (som næsten kun spiller torsdagskoncerter) sammen DR RUO, og for at gøre det endnu bedre også med DR Big Band - det kunne blive et fuldstændig perfekt underholdningsbigband, som kan blive sat til at spille hvad som helst.
Hvad med friluftskoncerterne på Ledreborg?
Proportionsansansen synes at være sat ud af kraft! Der er masser af udsendelser, som de kommercielle kanaler sikkert gerne vi bringe. Lad os slippe for dem, og brug licensen på kulturrelevante udsendelser - herunder også den omfattende del af kulturlivet, som ikke interesserer mig. Der vil stadigt være overskud på DR-budgettet!
Kram og kys til alle jer, der også har sat jeres underskrift for at bevare underholdningsorkesteret. ( Tænk at det er så galt fat, at vi er nød til det!)
Annisette
man kanske en annan iställning
I dag har jeg hørt og oplevet 5 blæsere spille ved Rundetårn.Dygtige musikere,som med dyb seriøsitet og udtryksfuld fremførelse,gav os, der var så heldige og stod og lyttede, en fantastisk medlevende og følelsesfuld oplevelse. Tusind Tak! ;-)) Respekt for Underholdningsorkesteret!!!
Re:
Jeg var også til stede ved DR Underholdningsorkesterets spil i dag på Københavns Hovedbanegård.
Jeg var nødt til at tage mine solbriller på - især under Samuel Barber - det var bare så smukt, at sorgen og vreden over, at man har afskediget dette fantastiske orkester over én bank, overvældede mig.
Jeg talte med blokfløjtevirtuosen Michala Petri, som jeg har spillet sammen med for mange år siden. Hun var ligeså rasende og uforstående som jeg.
Hvordan kan mennesker, som er så uvidende og ufølsomme overfor musik og kultur, have så stor magt over så mange?
Der var rigtig mange, som, i stedet for at tage med toget, blev i de samfulde 2 timer, orkesteret optrådte. Jeg hørte mange rosende bemærkninger om orkesteret og ligeså mange kritiske - ja, hadske - ditto om DR's bestyrelse og direktion!
Re:
Mød op i morgen, den 7. oktober kl. 8.00 ved Christiansborg til morgensang og aflevering af de ca. 40.000 protest-underskrifter til Folketinget.
DR Underholdningsorkesteret akkompagnerer fællessangen.
Så må politikerne da få ørevokset ud af ørerne!
Re: Bevar Dr underholdningsorkester!
#412: rapanne - Bevar Dr underholdningsorkester!
Det er helt tydeligt at DR gør dette for endnu engang at lægge pres på politikerne. Man sparer på noget vitalt, så man (forhåbentlig) får en ekstrabevilling til at drive mastodontens X-factor o.l. som ingen i virkeligheden gider se på, og som ikke har noget med public service at gøre - det er kun for at skaffe seertal i konkurence med alle de kommercielle udbydere.
Derfor nedlægger DR underholdningsorkesteret, derfor valgte DR at det skulle være P2, den klassiske radiokanal, der skulle fjernes fra FM båndet - den eneste af alle DR's kanaler der har brug for det dynamikområde som FM kanalen har og som vi ikke kan få på de komprimerede digitale kanaler.
Det er politisk økonomitænkning, som vore politikere kunne lære MEGET af...
Hvad er det egentlig vi betaler tvungen licens for?
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |