Bevar dagplejen i Gentofte Kommune
Kontakt forfatteren af dette andragende
Den ene af min børn var i dagpleje, den anden i vuggestue. Kan bare se hvor meget ro, opmærksomhed og omsorg specielt små børn får i en dagpleje, som der desvære ikke er tid og rum til på samme måde i vuggestuerne. Min helt klare holdning er derfor:
opret flere dagplejepladser til de 0 - 2 årige og send dem så i f.eks. småbørnsbørmehave når de blive ca. 2 år og er klar til at udforske verden lidt mere.
Dagplejen
er utilfreds med at forældre ik selv kan/ har valget i mellem dagpleje/ vuggestue
flere og flere børn vil få behov for dagplejen
Det er uansvarligt af sådan en rig kommune som Gentofte vælger at lukke dagplejen! Der er et stort behov for små steder at få passet små børn. Nogle - endda mange børn og forældre - har behov for mindre, trygge steder at få passet deres børn. Det er ikke et samlebånd af børn vi skal passe på, men små mennesker med behov for tryghed og ro for at blive velfungerende unge og voksne mennesker! Og Gentofte har råd til at bevare denne ordning! Og Gentofte er så heldige, at have så mange dygtige dagplejemødre - dem vil vi ikke undvære for nogen pris! De passer på vores børn MED kærlighed, omsorg og ro!
De kommunale dagplejere der evt. bliver opsagt kan oprette private dagpleje. Det fungerer mange steder, bla her hvor jeg bor.
Nu skal i tænke på de små. I dagplejen er der kontak til de små mere end 10 minutter om dagen . Vi kan ser det enkel barn. Barnet skal ikke kæmpe for at komme frem og få ørenlyd. Hvis i lukker dagplejen ja så kommer regning bare sende og det kan bliver dyrt, da der er mange børn der får brug for hjælp. Hilsen Britta
| This discussion has been closed. |