Bedrerytterrettigheder
Kontakt forfatteren af dette andragende
jeg må indrømme at jeg er splittet, på den ene side syntes jeg det er død hyggeligt at møde en eller flere heste i skoven, ( i skoven hvor jeg bor må man ikke ride men folk gør det alligevel)havde jeg en hest red jeg her nok også frem for ude på vejen, men når det så er sagt, så er der mange steder vi faktisk efterhånden ikke kan gå, på grund af dybe huller efter heste hove, vi kan ikke køre med barnevogn pgr af heste huller, og det syntes jeg er et problem, rytterne ryder jo ikke op efter sig, og reparer vejen, men kan godt forstå de syntes det er hyggeligt at ride i skoven, de ødelægger bare for meget for andre som er på gå ben.
Endvidere er det farligt for rytter og hest med den tunge trafik på vejene med last/biler , og landbrugsmaskiner og det gælder såvel store, som små veje. Heste er et levende væsen, som kan blive forskrækket, når trafikanter kører tæt på og forbi uden at tage hensyn til hest og rytter.
Re:
Sådan det er nemlig helt rigtig de burde have pligt til at samle deres efterlandeskaber op ligesom en hundeejer.
Samt til at holde de veje og stier de ødelægger. Ellers må de jo nøjes med den plads de har på rideskolen.
Og bare rolig jeg taler af erfaring Jeg bor ved en privat vej. hvor der flere gange om ugen kommer en hel flok der både sviner og ødelægger vejen så den er næsten er umulig at cykle på.
Bare fordi man har den hobby skal man ikke tro alle andre også synes om det.
Ryd op efter jer hesteejere
Re:
Fint nok som du siger at gamle markveje ikke må nedlægges, men vil du være med til at holde dem?
Vejene er en arbejdsplads, beregnet til lastbiler, traktorer og bilister. De er lavet for, at samfundet kan eksistere, ikke for at heste skal kunne ride på dem. Ingen dyr, burde færdes på vejene, I er til fare for jer selv og trafikken.
Det er en myte, at vi skræmmer vildet væk, og den myte bruger jægerne til at lukke skovene og terrænet for os.
Re:
jeg går også ind for at hestene skal befinde sig på Fyn :) Den kører vi jo alligevel bare hen over på motorvejen :)
Så er vi andre da dejlig fri for deres efterkadebskaber alle vegne
Det enester der er galt er alle de forkælede unger der skal have en hest Nej i skulle lærer dem at have en skovl og en pose med så i kunne ryde op efter jer
Trafikken er blevet tungere og hurtigere, der bliver ikke taget meget hensyn til hesten. Nogen gange stirrer folk i bilerne bare surt på os, når vi gør tegn til dem om at sætte farten ned til under de 60, når de passerer os.
Jeg har skrevet under af den simple årsag at jeg flere gange næsten er blevet påkørt af billister som ikke kan finde ud af at overholde færdelsreglerne. Jeg bor i et område hvor vi IKKE har rideskove eller ridestier som vi må være på, vil vi ud er det langs med vejene.
| This discussion has been closed. |
Re: Re:
#72: - Re:
-og vi glider i "jeres" efterladenskaber på vores stier, og ikke mindst fortove... -og sådan kan vi jo blive ved, heste hører ikke til på vejen, da det er rigtig få billister der viser hensyn