Bevar Arresten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Arresten.


Gæst

#1

2014-04-28 06:26

Jeg mener brugsen skal sælge bygningen .

Gæst

#2

2014-04-28 12:57

Sælg eller benyt den ifm brugsbyggeriet.

Gæst

#3

2014-05-02 07:08

Godt initiativ. Håber det lykkes. Det er synd at sådan en flot bygning nedrives. Fanø Bad må være advarslen.

Gæst

#4

2014-05-03 17:30

Jeg er datter af een af de tidligere hotelejere ved Badet. Jeg har derfor en stor veneration for Fanø og kommer på 'min' ø flere gange om året. At nedrive arresten fremfor at integrere og dermed bevare arresten, er set med mine øjne, en gentagelse af fortidens nedrivnings synder ved Badet. Jeg håber på så stor en underskriftindsamling, at Fanøs politikere tager en time out og bruger denne til at se på visionen for fremtidens Fanø og om en nedrivning fremfor en integrering af Arresten passer ind i visionen. Fanø har alle dage være befolket og besøgt af veluddannede og kreative mennesker. Lad disse komme til orde og lad dem finde løsningen på en ny Brugs enten integreret med Arresten, eller hvor Arresten tildeles andre aktiviteter, til glæde for Fanøs beboere og de mange gæster på øen
Med krydsede fingre
Lykke Rønholt

Gæst

#5

2014-05-04 17:13

Vigtig at bevare gamle byginger, da de er en del af vores historie, kultur m.v.

Gæst

#6

2014-05-09 13:21

Som en kommentar til problematikken om arresten mangler jeg det element, der hedder ændring af Hovedgadens karakter. Som daglig bruger af hovedgaden er arresten et af de elementer, der giver Hovedgaden karakter.
Det gjorde mejeriet for den sags skyld også som vidnesbyrd om andelstanken og byggeri med fokus på produktion fra en svunden tid, men nu er der kun en bunke nedknuste brokker tilbage. Jeg mener at en af præmisserne for den nuværende lokalplan er at bevare købstadpræget i Hovedgaden ved netop at have høje bygninger. Det går da vist den forkerte vej lige for øjeblikket.

Gæst

#7

2014-05-10 08:09

Det giver ingen mening at Fanøs byråd freder Realen, men vil rive arresten ned. Arresten er arkitektonisk en noget flottere bygning end Realen. Så hvorfor frede den ene og ikke den anden? Arresten er den sidste historiske bygning vi har på øen, bortset fra Strien.