Kontanthjælp, Dagpengeperiode og Gensidig forsørgelse - bør ændres

Kontanthjælp, Dagpengeperiode og Gensidig forsørgelse - bør ændres / Beskeder / Kontanthjælp, Dagpengeperiode and Gensidig forsørgelsse / Kommentarer


Gæst

#1

2014-04-19 08:31

Kære JM
Jeg tror det ville være en god idé at rette de slå og stavefejl, der er i overskriften og teksten. Budskabet vil måske få et lidt stærkere udtryk uden. Håber ikke du har noget imod jeg siger det!
Hvis du har behov for bistand til dette, stiller jeg mig gerne til rådighed.
Mvh. Karen

Gæst

#2

2014-04-19 09:04

Rikke Karstensen

Gæst

#3

2014-04-19 09:47

Camilla ming

Gæst

#4

2014-04-19 11:25

Tror ikke på det hjælper noget denne underskriftindsamling der er lavet her. Kommunerne holder fast i deres regler

Gæst

#5

2014-04-19 13:55

Jeg mener stadig ikke en underskriftsindsamler kan tilpligte nogen andre noget som helst.
Man kan indsamle underskrifter, og præsentere folkets utilfredshed for de (u)ansvarlige politikere, som så må reagere som de finder det rigtigt. Politikere kan ikke forpligtes til noget som helst - ikke engang at overholde grundloven, ser det ud til.

I øvrigt er der skrevet under, og indsamlingen deles en gang imellem.

Gæst

#6

2014-04-19 18:19

Det viser sig at ved undersøgelser at den danske befolkning har fået en større og større forskel på rige og fattige.Hvis alle stod mere lige i det danske samfund ville de fattige få et bedre liv og en bedre økonomi, som så vil kunne afspejle sig i større vækst. Så er spørgsmålet så, hvad med de rige, hvis de skal være med til at forbedre de fattiges vilkår? Det har de råd til for de har allerede fået mere af den danske stat, ved hjælp af mindre skat. De unge på SU, får SU som var de hjemmeboende,selvom at de er flyttet hjemmefra, også selvom de er over 18 år. Kontanthjælpsmodtagere? Hvis de er samboende eller gift har den ene part forsørgerpligt. Hvad skal de leve af når der kun er en indtægt og de måske har børn? Dagpenge perioden skal tilbage til 4 år igen. Der ER ikke noget arbejde at få. Så ender man på kontanthjælp og bliver fattigere.Og så længe øst europærerne laver sort eller underbetalt arbejde tager de arbejde fra os danskere. Men det er EU som bestemmer i danmark.

Gæst

#7

2014-04-20 06:18

Danskerne ligger som de har redt. Denne RØDE regering bruger kun penge til at importere personer af anden hudfarve, og derfor er de nødt til at drive danskerne til vanvid med opsøgning af syge personer gennem jobcentre. De importerede personer kommer aldrig til at skulle leve for beløb, som tilbydes danskerne.

Gæst

#8

2014-04-20 13:12

Det er noget svineri jeg har to børn og så har jeg fået en ny kone og så skal hun også betale aldt til dem og jeg skulle trækkes 600 i min ydelse og hun har jo ikke nogen biologis Krag på at se dem hvis jeg gik fra hinde men bare for di hun flytter sammen med mig siger den nye rel at hun skal betale til dem og min ex blev sat ned til 1400 kr bare fordi hun ikke har deres adresse så hvordan skal hun kunne leve og bo og give de små det di har brug for når hun har dem drop den rel og kig på de enkle Sager før men hanler

Gæst

#9

2014-04-20 19:15

Set, delt

Gæst

#10

2014-04-20 21:40

Det gøre jeg deler den på min fb side
god påske....

Gæst

#11

2014-04-21 07:30

Desværre tror jeg ikke personligt det kan gøre den store forskel da jeg har lagt alt jeg har fundet op på facebook, men tror det grundet kontanthjælp er et emne der er "pinligt" at kommentere på... En kontanthjælpsmodtager bliver ikke regnet for noget, mange er uvidende om at der fx også går mange sygemeldte på KH efter at være udsmidt eller ophørt med sygedagpenge... Sørgeligt!!! Det er en sej kamp, og det kræver godt helbred/psyke!!!

Gæst

#12

2014-04-22 10:02

Der må da være nogen af jer der læser følgende, eller nogen du kender, der har kæmpeproblemer ved eksempelvis at blive tvunget på pension trods lovet videre arbejde, da du nåede pensionsalderen, eller er faldet for grænsen fra sygedagpenge da grænsen for at være på dagpenge blev kraftig reduceret, og er røget på kontanthjælp Du kan endnu være med til 'at gøre noget' ved at skrive under at Du er ret meget imod alle disse restriktioner
sundancesanne

#13 Re:

2014-04-22 10:17

#11: -

Du må aldrig give op, jeg har selv været i din situation engang. Siden fik jeg efter lang tids kamp flexjob, det første var ikke noget at 'skrive hjem om' det næste var super godt, et sted hvor de forstod at bruge min arbejdskraft, med de fysiske ressourcher jeg havde så alle var glade.

Alt var godt i 6 år indtil vi desværre fik en ny leder hvor vores gode arbejdsplads blev spoleret, og mange gl. arbejdskollegaer blev fyret med forskellige dårlige argumenter. jeg var lovet et vikariat, skønt jeg var nået pensionsalderen, og fik af vide dagen inden at det kunne jeg godt glemme alt om.

Men de 6 år var kampen værd.

Jeg har prøvet at være på kontanthjælp som du, glem de fjolser der tror at arbejde er den eneste identifikaton af det mennekse du er,  Du er unik som et hvert mennekse og Du er bestemt rigtig meget værd! Opgiv aldrig husk jo flere vi er' der kæmper mod uretfærdigheder, jo større chance er der for at det er os der vinder, vi ha rogså brug for dig her

de kærligste hilsner


Gæst

#14

2014-04-29 23:32

forstår ikke nogen kan komme i tanken om at lave sådan et system,og det altid skal gå ud over dem der ingen penge har,at de skal have mindre,og dem har har masser af penge ,skal gå fri hver gang.

Gæst

#15

2014-08-27 15:08

Jeg mener:
Det er en svinestreg at halver dagpengeperioden, da vi er uden skyld i den høje ledighed og derfor skal vi ikke straffes.
Når man kommer på kontanthjælp så er det et højt råb om hjælp om at komme i arbejde igen som vi ikke får da det offentlige tjener mange penge på at have ledige i "Job med løntilskud", så slet denne ordning eller at det kan lade sig gøre at optjene dagpengeret.
Gensidig forsørgelse mener jeg er grundlovsstridig, da det er den enkle som skal have mulighed for at forsørge sig selv og ikke være afhængig af sin partner.
Forslag kunne være at vores "kære" politiker gik meget ned i løn og fjernede en del af de tilskud de får,men det er der jo ingen der tør røre ved.