Nye P-regler bør laves om!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nye P-regler bør laves om!!.


Gæst

#1

2014-03-29 08:08

Knallerter må gerne men ikk motorcykler, hvis man ændre lovgivningen skal den gælde alle motorkørertøjer og ikke kun være rettet mod alt over 50cc.

Jeg syntes personligt det er vild irreterende at en motorcykel skal fylde 1/4 af en parkeringsbås (bil bås). Og der er ingen der lider overlast af en motorcykel som holder forsvarligt på fortovet.


Gæst

#2

2014-03-29 08:24

Det er jo skræmmende efterhånden. Det næste bliver vel at cykler knallerter og barnevogne skal betale, og så kommer turen til fodgængere hvis de står stille. Hvor meget mere vil de snart kræve af os afgift plagede danskere

Gæst

#3

2014-03-29 09:45

Vågn op. Vi har i Danmark trædecykler der fylder mere en mc. og problemer med parkeringspladser til biler. politisk burde i nok lægge kræfter i noget andet end noget der har fungeret siden færdselsloven om parkering trådte i kraft.

Gæst

#4

2014-03-29 16:58

Grådighed kender ingen grænser. Næste skridt er afgift for at benytte fortovet til at gå på.
Michael Maretti

#5 Re:

2014-03-29 17:48

#1: -

En knallert er ikke et motorkøretøj i lovgivningsmæssig forstand, men derimod kategoriseret som en "cykel med hjælpemotor". Ja, jeg synes også, det er en tåbelig regel, men det kunne jeg forestille mig er forklaringen på, hvorfor knallerterne går fri.


Gæst

#6

2014-04-01 16:24

Det mest gakkede, der nogensinde er lavet.

Gæst

#7

2014-04-03 14:04

Giver absolut ingen mening at skulle lægge en p-billet på en motorcykel. Den vil forsvinde inden for kort tid enden pga. blæst eller tyveri.
Henning Hansen

#8

2014-04-06 07:40

Hvad var problemet egentlig?
Brugen af motorcykler har været en måde at forbedre parkeringssituationen i byerne på, fordi motorcykler kan parkeres let og fleksibelt overalt, og derfor ikke belaster de arealer, som bilisterne kæmper om.
Det er igen et af mange eksempler på, at nogen absolut skal lave regler bare for reglernes skyld - og de problemer, det SKABER - ikke løser.
Friis

#9

2014-04-06 08:19

Tænk hvis alle cykellister i købh. Kørte på ladcykler, hvilket herligt trafikkaos det ville give, og fortove fyldt med ladcykler. Lang køer på cykelstierne med ladcykler, sikket et syn, jeg kan se det for mig. -Der kan vel "næsten" stå 2 motorcykler på 1 ladcykels plads, genialt:)
Helle Bang
Underskriftindsamleren

#10 Ændring i teksten!

2014-04-14 12:18

Jeg har lige ændret i teksten, da jeg så der jeg kun har skrevet: "at parkere i København" til: "at parkere i København, eller andre byer", da det jo er byer over hele landet, der bliver påvirket af reglen!

Gæst

#11

2014-06-19 14:18

Lars greve

Gæst

#12

2014-06-19 14:37

Hatten a for dig Helle

Gæst

#14

2014-06-19 20:00

yeep

Gæst

#15

2014-06-21 09:47

Håber de finder ud af noget

Gæst

#16

2014-07-06 09:40

Det er en god ide, og det er sund fornuft!
Laugesen
Gæst

#17

2016-03-28 18:06

Problemet der IKKE eksisterer! Tåbe-lovgivning!
Når gæster kommer på mc fra hele Europa og skal på tur i byen... Fint mange stop med skønne gåture i gamle byer.
I 20 år har jeg og internationale gæster aldrig fået en klage og altid parkeret med hensyn i København. ...Fundet det lille flisefrimærke, hvor vi er sikre på at mc'n ikke synker i asfalten og vælter i sommervarmen og er til gene for fodfolket; som vi jo også er.
Gjort plads til bilerne, så vidt det var muligt og netop ikke parkeret på byens veje.
Vi har stået i sikkerhed på fortov, mens alt udstyr afmonteres i sommervarmen, uden risiko for at blive ramt af kørende biler.

I vores, om sommeren, alt for varme sikkerhedsudstyr med risiko for hedeslag i en fremtids søgen efter parkeringsplads!

Bilen der lige bakker lidt for tæt på og det lille bump der får mc'n til at vælte!

De italienske turister jeg mødte sidste år som kom på gamle Vespa'r. De fik smil, skal de nu have en bøde i stedet.

Skal jeg! - skal pizzabudet, som næppe finder en parkeringsplads efter fyraften...
-
Og og - Hvorfor egentlig?

- Og, hvor mange gæster må jeg få på en gæsteparkering; som jeg som vært skal betale... Går der tre mc'r på en bilparkering? Eller skal vi holde på ti meter række... - Mine naboer bliver glade!
STOP NU lovhetz!
Selvfølgelig skal der protest til en lov som kun er fjendsk og skaber problemer, hvor der ingen er i dag.

Velkommen til byerne i Danmark på MC!


Gæst

#18

2016-03-29 15:46

fordi jeg mener de er komplet tåbelige og ikke giver nogensomhelst mening. en mc. kan fint parkeres på fortovet sålænge den ikke er til gene for andre. det har i MANGE år været praksis og har fungeret ganske fint. kbh har i forvejen alt for få p- pladser. derudover er det ikke muligt på nuværende at have flere p licenser. hvilket gør at jeg istedet for at køre på min mc. bruger bilen, den fylder mere og forurener mere. tåbelige regler for reglernes skyld hører ikke hjemme i et moderne samfund.

Gæst

#19

2016-03-30 16:27

Der bliver ikke flere parkerings pladser af den grund og heller ikke større indtægter. Det er jo kun for at genere byens borgere, handlende og trafikanter der får endnu sværere ved at komme rundt og udføre ærinder i byen, når motorcyklerne optager de ellers ledige pladser.

Gæst

#20

2016-03-31 11:06

Fordi det ikke giver mening at mc'er skal optage de i forvejen for få p pladser

Gæst

#21

2016-03-31 11:22

Fordi det er komplet blæst.

Gæst

#22

2016-03-31 11:56

Unødvendig lovændring.
Vi bør lave en demonstration, hvor vi alle optager en p plads på et for København travlt tidspunkt. Så skal i se kaos og løjer!

Gæst

#23

2016-03-31 13:24

Fordi jeg bor i løbenhavn og har daglig brug for at holde på fortovet da min mc bliver væltet når den står på gaden lamgs kantstenen. Bilerne har svært ved at afstandsbedømme når de skal parkeret. Resultat min mc bliver væltet og rigtig mange skader

Gæst

#24

2016-03-31 18:43

Jeg synes det er vandvittigt at vi mckører skal parkerer på bil p plads og ikke må stille dem hvor de ikke optager en p plads

Gæst

#25

2016-03-31 18:58

DET ER SKU EN OMMER ! DER ER JO INGEN PLADS ! HAR 2 MC ER KAN KUN P - EN .