Remove Bengt Holst From Copenhagen Zoo

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Remove Bengt Holst From Copenhagen Zoo.


Gæst

#501 Re:

2014-02-12 16:20

#479: mischa -

Nej vi behøver ikke at være vegetarer, en GIRAF er ikke et brugsdyr i DK, så man kan ikke sammenligne med disse, grise, køer og kyllinger, som konsumeres her i landet. Dog er vi mange, som vælger at forbruge kød fra økologiske og frie opdræt, da de fleste her i landet ikke kan undgå at se at dyrene fra fabriks-landbrugene ikke behandles ordentligt og derfor ikke er værd at smage på. Og selvfølgelig bør en hver dansker påvirke samfundet og fødevareministeren til at lovgive for ordentlig behandling af alle brugsdyr i dette land. Vegetar eller ej, du køber vel også et par sko af læder en gang imellem?!

Girafsagen drejer sig om noget andet som mange måske slet ikke har åbnet øjnene for, nemlig at Zoo avler dyreunger for senere at fodre dem til rovdyrene, selvfølgelig for at spare penge til køb af kød fra slagteren; og ofte avles ungerne også for at de senere skal bruges til forsøg ligesom det er tilfældet med giraffen her; hans organer blev sendt videre til forskellige institutioner i andre lande. Zoo-direktøren, som jo kalder sig videnskabsmand, er mest interesseret i videnskab og er på et andet plan ligeglad med dyret som levende individ, han har vist sig kold og kynisk og uden empati for et smukt, ungt og raskt dyr, som han blot kunne have ladet kastrere, så ville den kunne begå sig i flokken fremover! Alle mennesker og dyr har vel en RET til LIVET!!! Desuden havde Bengt Holst og hans håndlanger (dyrlæge?) ikke behøvet at lave sessionen til en MAKABER HAPPENING !!! Med børn helt ned til børnehavealderen inviteret til at overvære partering etc. under håndlangerens nedladende optræden med hvordan han havde lokket og skudt alle børns ven Marius!!! Både direktøren og hans håndlanger burde være klogere, i hvert fald direktørens uddannelse taget i betragtning! Vi er rigtig mange der bad for dyrets liv, nogle ville endda donere større pengebeløb til giraffens videre tilværelse i Zoo etc. Men direktøren gad ikke høre på disse mennesker, selv om mange af dem er Zoo's egne besøgende, nej -- han skulle bare gennemtrumfe sin vilje; direktøren har vist at han er et magtmenneske uden empati og etik for dyrene, og derfor er han ikke pladsen værdig og burde selv tage konsekvensen og overlade vagten til en anden person med hjertet på rette sted!!!     30 år i samme job må også være tilstrækkeligt, når man ikke følger med tiden; og der blæser nye vinde, mange ønsker i dag at zoologiske haver skal afvikles fordi dyrene ikke lever normale liv og tilsyneladende også misbruges; man kunne starte med at sende løverne og andre rovdyr tilbage til savannen, så skal man da ikke skaffe hjemmeavlet foder til dem! Rovdyrene er for mange årtier siden blevet forbudt i Cirkus, så derfor etc.


Gæst

#502 Re: Anklager før fakta - dårlig kombi!

2014-02-12 16:28


Gæst

#503 Re: Anklager før fakta - dårlig kombi!

2014-02-12 16:35

#492: Maja - Anklager før fakta - dårlig kombi!

Fakta er også at "I" om personer skrives med stort!


Gæst

#504 Re: utroligt hysteri

2014-02-12 16:37


Gæst

#505

2014-02-12 16:38

dei Tiere werden ausgenutzt um Puplikum anzulocken und dann vor den augen von einigen idioten geschlachtet wiederlich .Zoo ssollten da sein um tierarten zu erhalten da es von ihnen immer weniger gibt ,der grund dafuer sind wir menschen durch kriege und weiel wir immer mehr land und Mineralien ex Brauchen es ist traurig wie wir mit lebewesen umgehen.

Gæst

#506 Re: Re: Re:

2014-02-12 16:56

#468: - Re: Re:

Jah---- vi kender jo nok alle  'Nogen der tror at de har eneret på sandheden'


Gæst

#507 Re:

2014-02-12 17:04

#474: -

Selvfølgelig, det burde være en selvfølge .......

men det er jo sådan, at folk forandrer sig med tiden; direktøren har været i Zoo i 30 år og nu skal han inden han pensioneres opnå en masse prestige ude i Europa/verden og ser sig selv som et OVERMENNESKE, der kan tillade sig alt, for at opnå denne prestige!


Gæst

#508 Re:

2014-02-12 17:09

#1: -  

Re: Tag jer nu sammen, i går vel alle i lædersko og spiser kød!?! I er til GRIN

 

Fra Afrika

#509 Re: Re:

2014-02-12 17:10

#501: - Re:

Jeg forstår at nogle dyr er mere værd end andre dyr. Hvilken kultur eller gruppe står for at bestemme hvilke dyr der ikke er mere værd end at spise og hvilke der skal sættes himmel og jord i bevægelse hvis de bliver slagtet?

Lige nu har Naboens hund slået sig ned med sine hvalpe i min have. Naboerne er meget glade for de søde hvalpe den har fået, om nogle månederne kan de nemlig slagte dem og fået et særdeles velsmagende måltid ud af det. Det er ikke hver dag at må får lov til at sætte tænderne i hund, så det bliver nok til en særlig lejlighed når bedstemor kommer på besøg eller noget lignede.

De fleste danskere vil syntes det er meget mærkeligt, men her i Vestafrika hvor jeg bor er hundekød (eller rød ged som det hedder når den er slagtet) noget af det fineste man kan få. Hvem skal lige nu bestemme om hunden er et dyr der kan slagtes eller et dyr som det er mord at slå ihjel?

Dig eller mine naboer?

Vi har ikke nogle giraffer her hvor jeg bor, så jeg ved ikke hvordan de smager. Men jeg kunne godt lide at vide hvem der har bestemt at de ikke er "brugsdyr". Findes der en slags interesseorganisation der opkaster sig til Herre over den slags, sådan en form for nykolonisme a la den hvide mands byrde?

Hernede tager vi naturbeskyttelse alvorligt og kunne aldrig finde på at slå en truet dyreart ihjel. Som f.eks. vores alt for få skovelefanter. Men nu er giraffen jo ikke en truet dyreart.


Gæst

#510

2014-02-12 17:41

Das ist UNGLAUBLICH!!

Gæst

#511 Re:

2014-02-12 17:48

#433: Dethal -

Jeg ved der er mange, der har ondt af de stakkels Fabriks-avlede konsumdyr, men så længe nogen åbenbart gider at købe og spise 3.sorterings-føde, så kører avlen videre, fordi det hele drejer sig om højeste afkast/penge. Der findes både økologiske- og  frilandsopdræt, så muligheden for at skaffe sig ordentlige, etiske råvarer findes, ergo måske lidt dyrere men tag i betragtning, at ingen behøver mere end 80-120 gram kød dagligt, det være sig fisk, kylling, gris, ko etc, man kan også helt undvære at spise animalske produkter, proteinerne kan i tilstrækkelig grad fås fra mandler, alle slags nødder, sojaprodukter etc., og disse alternativer kan sagtens tilberedes på mange lækre og velsmagende måder; boycut dog de konventionelle landbrugsvarer og de vil forsvinde helt af sig selv!

Lad være med at forære elskerinden eller konen minkens pels, så ville vi også kunne slippe for alt det dyreplageri der foregår inden for den avl. Alt kan nytænkes og -handles, bare vent det skal nok komme, WIND of CHANGE, you know!


Gæst

#512 Re: Re: Re:

2014-02-12 18:07

#509: Fra Afrika - Re: Re:

JO, i Københavns ZOO er den helt sikkert en truet dyreart, velbekomme med hundemiddagen, intet skal da være uprøvet!


Gæst

#513 Re: Re: Re:

2014-02-12 18:21

#509: Fra Afrika - Re: Re:

- iøvrigt, ikke i et eneste af mine 5 indlæg har jeg nævnt ordet 'mord'

......jeg har ikke truet nogen eller noget, idet det ikke er min facon at meddele eller kommentere på, jeg forsøger altid at holde mig til fakta, men selvfølgelig er jeg også et menneske af kød og blod med mine følelser osv, det er da klart!

-fra verdensdel til verdensdel, fra land til land, fra bord til bord er spisekortene forskellige og ligeledes med kulturen, og alt dette er skabt af menneskene, vi har jo taget magten i denne verden, dyrene er bare vore slaver og vi behandler dem ikke godt! Vi har overlevet ved at konsumere dem, så burde vi vist også vise dem respekt!


Gæst

#514

2014-02-12 18:47

YOU killer

Gæst

#515 nok en Maruis

2014-02-12 19:43

Nok en dansk sjiraff kan bli avlivet
** Heter også Marius
**Dyreparken til VG: - Den vil i såfall bli servert til løvene
ER DET NY TREND???
Naturkenderen

#516 Fantastisk!

2014-02-12 19:49

Flere end 6.500 som helt har sluppet forbindelsen med virkeligheden.

Hver eneste dag bliver millioner af dyr dræbt af andre dyr, en grusom død, hvor de bliver bidt, sønderrevet og flået - ingen reaktion.

Når et af dyrene så har et navn, går storbytosserne helt over gevind.

Er et dyr med navn mere dødt end et dyr uden navn?

 

Endnu et girafmord, denne gang i Serengeti

http://heltnormalt.dk/img/nations_eye/2014/02/12/142259.jpg

Lad os starte en underskriftsindsamling som går på at afskedige løver.


Gæst

#517 Re: Fantastisk!

2014-02-12 20:09


Gæst

#518

2014-02-12 20:11

Remove this cruel "scientic" as soon as possibly from Copenhagen Zoo!!!!
Naturkenderen

#519 Re: Re: Fantastisk!

2014-02-12 20:22

#517: - Re: Fantastisk! "Gæst" skriver: "IDIOT   !!!!"

Et ægte tabersvar fra en sølle stakkel, som helt har mistet forbindelsen til den virkelige verden - which is red in tooth and claw.


Gæst

#520

2014-02-12 20:50

das sind Mörder

Gæst

#521 Sikken en masse sludder og vrøvl.

2014-02-12 21:08

Sæt jer dog ordentligt ind i tingene før i farer i flint.
---
Husk i øvrigt næste gang i kødafdelingen at forlange kød fra selvdøde dyr.
mig

#522 kommer....

2014-02-12 21:15

.....aldrig der mere hvor trunten er kokkeelev!!

Gæst

#523 Re: Fantastisk!

2014-02-12 21:16

#516: Naturkenderen - Fantastisk!

Du er knap værd at svare, men forstå dog, at de vilde dyr på savannen har ikke anden mulighed for føde, de er født og opdraget til at dræbe for at overleve, altså nærmest kodet til det. Men vi er mennesker og er ikke kodet til det, vi var det nok i tidernes morgen men er det ikke mere; og denne sag er en helt anden boldgade, det drejer som om nødvendigheden af det der skete; det var komplet unødvendigt, mange andre Zoo var parat til at tage over men fik nej med forfejlede argumenter, og giraffen var jo blevet folks kæledægge; du ta'r da heller ikke et kæledyr fra dit barn og vrider halsen om på det, mens barnet er tilskuer, eller det gør du måske fordi du enten er landsbytosse eller bondeknold, lysten jæger eller what ever! Altsammen noget du er oplært til, har tilegnet dig, du er aldrig fra naturens side blevet kodet til det! Ja, det sidste her er bare svar på tiltale!

Og selvom vi alle stammer fra naturen er der trods alt forskel på dyr og mennesker; vi mennesker har muligheden for at vælge, også at vælge det GODE frem for det ONDE! Jeg synes vor verden trænger til at så mange som muligt vælger det gode til those days, og giraffens overmennesker valgte desværre den onde udvej, selvom de påstår det ikke var med den gode vilje, hvis fandens vilje var det da?????????


Gæst

#524 Re: Re: Fantastisk!

2014-02-12 21:27

#523: - Re: Fantastisk!

Helt enig...........lad os vælge det onde fra ........ så kunne vor verden måske blive et bedre sted at være. Vi mennesker har ganske rigtig muligheden for at vælge godt fremfor ondt.


Gæst

#525 Re: Re: Re: Fantastisk!

2014-02-12 21:42

#524: - Re: Re: Fantastisk!

Og så glemme alt om rigtigt og forkert????
Det er ikke alt godt der er rigtigt og heller ikke alt ondt der er forkert!

Jeg har gennemgået fakta og synes at Zoo har handlet helt rigtigt - Uagtet at det af nogle synes at være ondt.
Jeg synes også at det er godt at de har handlet rigtigt!