Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Rune

#9576 Sund fornuft

2014-01-28 11:26

Dansk infrastruktur skal som udgangspunkt ejes af staten.

Frasalg er KUN smart når der med sikkerhed kan opnås konkurrence på markedet. Dette kan eksempelvis opnås ved at dele projekter op i mindre bidder som virksomheder kan byde på. Der skal samtidigt lægges en grænse for hvor stor en markedsandel en enkelt virksomhed må opnå fx. 25 % - derved sikres det at konkurrenter ikke opkøbes og det hele ender mednopol.

Markedskræfter fungerer bedst når der rent faktisk er et marked. Der er flere tilfælde hvor Dong har været eneste byder på vindmølleprojekter, fordi projekterne var alt for store for mindre investorer. Det holder ikke en meter.

Skal der være et marked, så bestem (lovgiv) hvordan det marked skal se ud og hvordan det skal fungere - ingen skattesvig, ingen monopol. Du kan kalde det planøkonomi - jeg kalder det sund fornuft. Alt det fnidder med at gøre Dong til et aktieselskab "og så se hvad der sker" - det er komplet tankeløst.

Nogle ting i Dong er det bedst staten ejer, andre ting kan fungere bedre under kontrollerede markedsforhold. Det er ikke så svært.
Olsen

#9577 Re: Re: Re: Re: Re: Invitation til Jens Rhode

2014-01-28 11:27

#9571: Martin E. Haastrup - Re: Re: Re: Re: Invitation til Jens Rhode

Jeg går straks igang!

Har dog brug for at vide hvilken demo han bliver inviteret til. Er det den der allerede er sat på benene af mille og jacob, eller taler vi om en helt anden som Jeanett og Christian står for? og hvordan melder han til jer at han er interesseret i at tale?

Kim Nyegaard

#9578

2014-01-28 11:28

Det er underligt at se hvor meget vi kan være enige ang salg af DONG!
Men S. SF mv, har altid været tossedumme ang at sælge/forærer danske værdier til udelandet.
Og Danmark forærer stadigvæk milliarder af kroner til alle mulige underlige/korrupte lande, for alle andre lande kommer først, før danmark. Det er derfor at VI skal spare, så de andre kan få!
Sådan må det da være, for ellers forstår jeg ikke at vi bestiller nye tog fra andre lande, at vi får lavet broer i danmark, men af udelanske arbejder. Og at vi lader flygtninge/udlændinge vælte over grænsen, for derefter at forsørge dem i hovdet og r..! Og sådan kan vi blive ved!
Så det kan da ikke komme bag på jer at de nu sælger DONG til GS, også selv om, at flertallet er imod det.
I skal huske på, at en politiker er ikke som det var i gamle dage, én som ville det danske bedst!
Men én som i dag tænker "hvad kan Jeg personligt få ud af det, kroner, øre & magt"
Og så er der det problem, at vi danskere IKKE kan stå sammen, når vi kan se at Danmark er ved at køre af sporet!
Så tænk jer om, når der skal stemmes næste gang! Hvis børnebørnene også skal se det danske flag i fremtiden, og ikke et amerikansk mv!

Gæst

#9579 Fritz Schur

2014-01-28 11:28

Hvor er Frits Schur i alt dette - ud over at han har kørt Dong i sænk?????

Gæst

#9580

2014-01-28 11:30

Hvis man har set udsendelsen på DR2 om Goldman Sachs
Så bliver man da så rystet over at vores regering kan lave aftale med den slags folk, føj føj

Gæst

#9581

2014-01-28 11:31

Bjarne Corydon er ikke en tjener og embedsmand af folket, for folket, men derimod en korrupt landsforræder, der er købt af Goldman Sachs, og han konspirer netop nu med dem om at udføre omfattende landsskadelig virksomhed i Danmark.

Han hører hjemme i Vestre Fængsel, ikke i Finansministeriet.

Gæst

#9582

2014-01-28 11:33

Ny energi
er det det vi får ved at udhule
et dansk energiselskab
og give et amerikansk selskab
kapitalindflydelse

Ny energi
opstår i protest mod udsalget
og vil ramme lovgiverne før eller siden
hellere i dag end i morgen

Ny energi er det der skal til
ny energi til det danske folk
og ned med luskebuksene

Ny energi
vi skal give CoryDong og Goldman Suchs
ny energi
HABAKUK

#9583

2014-01-28 11:34

Vi skal ikke sælge ud af vorre nationale værdier

Gæst

#9584 Re:

2014-01-28 11:34

#9560: -

Helt enig - så når vi går til valg næste gang, skal vi holde os for

øje, at krydset hverken skal sættes ved de 3 regeringspartier, Venstre eller Konservative. Da Liberal Alliance også er helt umulige står kun tilbage Enhedslisten og Dansk Folkeparti. Så det kan jo blive svært. Det ene parti har en mere åben invandringspolitik end det andet. Spændende. 

Men alt i alt bør især Socialdemokraterne mærke, at vi ikke kan acceptere denne arrogante beslutning.


Gæst

#9585

2014-01-28 11:35

Endnu engang er landets skatteydere og ikke mindst den del, der også er DONGs kunder, gjort til tjenere for bydrenge..............
Henning

#9586 Statsaktier / præmieobligationer.

2014-01-28 11:36

Det er klart at regeringen mangler penge, sådan som de øser penge ud hver dag !!!
I stedet for at sælge DONG ud af landet, og DONG tilhører alle danskere, kunne de jo som tidligere regeringer udbyde statsaktier / præmieobligationer til alle danskere når der manglede penge i statskassen.
Jeg ville gerne købe nogle, og det er jeg sikker på mange af underskriverne også ville.

Gæst

#9587 Det er fuldstændig langt ude..

2014-01-28 11:36

Læg mærke til at de fleste der bliver inviteret på tv er for aftalen.. Men næ nej de kan ikke ændre vores holdning!! Nu blafre løs om risiko bla bla bla, hvor er etiken??? Undskyldninger med at finansministeren får dårlig ry i verden hvis de ikke fuldføre aftalen er åbenbart det der tæller mest, hvilke er en klar bekymring fordi GS nok også er indblandet i aktiere generelt og kan manipulere med dem til deres fordele.. Vi er ligeglade med USA og andre korrupte magter.. Vi ser hellere at sen danske befolkning er tilfredse end at andre sataniske magter klapper i hænderne!! Vi vil ikke betale for højere el regninger.. Vi betaler rigeligt i forevejen..
Jeanette Dünweber

#9588 OBS OBS KUN N.C. CEDERBERG ER INITIATIVTAGER TIL INDSAMLINGEN

2014-01-28 11:37

#9571: Martin E. Haastrup - Re: Re: Re: Re: Invitation til Jens Rhode

det er KUN  niels christian som er initivtagerne til underskriftsindsamlingen. Men jeg synes som ham at sagen er overordentlig vigtig og derfor så aktiv i denne debat.

Mille Stockner og Jakob Laust Krogh er initiativtagere til demonstrationen.

 


Gæst

#9589

2014-01-28 11:37

Salg af DONG Nej tak
En køber må jo regne med at tjene penge
på DONG - kan vi ikke lige så godt
selv tjene de penge i Danmark !!!
Mvh Søren Peder Jensen

Gæst

#9590

2014-01-28 11:38

jeg mente, at hasardspil var forbudt i Danmark. Men det åbentbart ikke når man hedder Bjarne Corydon. Det er vanvid, det han agter at gøre.
Goldman Sachs er ikke en selvskabstømmerfirma, men en statstømmerfirma. Spørg blot Grækenland`s befolkning.
Stop dette vanvid.
Den eneste sikker vinder er Goldman Sachs.


Gæst

#9591

2014-01-28 11:39

Godt initiativ - vi vil gerne høres!!!
Gæst

#9592 Opstilling af folketingskandidater

2014-01-28 11:39

http://www.socialdemokraterne.dk/default.aspx?func=article.view&id=712394&menuID=700835&menuAction=select&topmenuID=700835

Hvorfor spørger ingen til baglandet i Socialdemokratiet for opstillingen, hvad de synes om sagens udvikling?

jensvest

#9593 Sælg nu!

2014-01-28 11:40

Dette er sidste mulig for at få rettet op på det statsejede fallitbo - DONG! Regnskaber, fejlinvesteringer og 'guld-fire' sagen viser en ledelse, der er så gennemsyret af inkompetence og kammerateri!
Det er nu der skal en professionel aktør på banen, som forstår et lede og drive en energivirksomhed. Derfor er det helt rigtigt at sælge til GS og få ryddet op NU inden regningen til skatteyderne vokser til himlen!
Jeanette Dünweber

#9594 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Invitation til Jens Rhode

2014-01-28 11:40

#9577: Olsen - Re: Re: Re: Re: Re: Invitation til Jens Rhode

se mit svar # 9588. Jeg står ikke for nogen demonstration. Og det har jeg forstået at Niels christian heller ikke gør, men kun underskriftsindsamlingen.


Gæst

#9595

2014-01-28 11:41

Politikkerne har travlt, de skal dække over, at det jo er dem selv der har kørt Gong i sænk, ved ikke at føre et stramt tilsyn med ledelsen. Alle kan jo huske for 2 år siden da det kom frem, at Dong ledelsen fik kæmpe optioner oven i deres løn, det skal der nu dækkes over ved at sælge Dong. Jeg tror, at prisen på EL og Gas vil stige markant i de kommende år, og hvor så kunderne hende,- der er jo ikke noget alternativ til Dong, godt gættet vi er solgt, og sidder i saksen.

Gæst

#9596

2014-01-28 11:41

et nødvenligt "oprør" mod ministerenevælde.
Hoergren

#9597 Re:

2014-01-28 11:42

#9580: -

Lige mine tanker og straks begynder man at tænke - hvor mange Goldman aktører manipulerer i baggrunden - det er simpelthen en ulækker bank og den udsendelse bør vises på DR 1 primetime. Mage til arrogant Corydon skal man da lede længe efter!


Gæst

#9598

2014-01-28 11:43

Rigtig godt initiativ - håber det lykkes at forhindre dette salg.

Gæst

#9599

2014-01-28 11:43

Man burdre kunne retsforfølge folketinget for denne handling.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-28 11:44