Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Lasse B.

#9451 Alternativet er at straffe den røde regering og DONG

2014-01-28 09:42

Jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg ikke ønsker at stemme rødt de kommende mange år.
Og går salget igennem, så vil jeg prompte finde en ny forhandler af min el til gavn for en dansk virksomhed. Godt nok har DONG forsyningspligten i mit område og jeg skal betale dem for levering af min el, men de skal ikke tjene en øre på selve strømmen. Så kan regeringen måske se nogle konsekvenser af deres politik.

Og ja - det vil da sikkert ramme ATP også, hvis det går dårligt for DONG, men det er jo noget staten har tvunget os til at indbetale til. Om 20 år får man alligevel ikke en skid, hvis man har sparet sammen, så lad dog for en gang skyld folket få en smule medindflydelse på hvordan de ønsker deres pensionsmidler forrentet.

Når skuden for DONG er vendt, så kan man senere børsnotere og få en langt højere pris efter markedskræfterne.

Og til de gyldne bonusløfter til direktørerne i DONG, så er det simpelthen så svinsk at de skal belønnes for at skabe et så solidt underskud i virksomheden. Den går ikke engang i APM, Vestas, Danske Bank, SAS eller LEGO.

Gæst

#9452

2014-01-28 09:42

Vi har sandelig fået diktatur i Danmark nu. Regeringen tror den kan føre alt uden at spørge os alle ad. Godt der kommer et nyt valg senest i 2015 måske bliver det før.

Gæst

#9453 stemmer der ikke blev hørt

2014-01-28 09:43

Tror Goldman Sachs overtagelse af DONg bare bliver tromlet igennem.
Der kommer en forkølet demonstration med et par enhedsliste folk.
Og Lisbeth Poulsen (SF), Sofie Carsten Nielsen (R) og Bjarne Corydon (S)
griner smøret over at de har "vundet" ... selvom 170.000 mente det modsatte.

Men det er historien som fælder den endelige dom.
Til det formål synes jeg at det kunne være en ide om
der udgives en bog med alle kommentare fra denne underskiftsindsamling.
Med forord af Nyrup, og div. andre danske kræfter.
med titlen "stemmer der ikke blev hørt".

Som dokumentation for hvordan Danmark blev en del af Goldman Sachs imperiet.

Gæst

#9454

2014-01-28 09:43

Min mening er at ham Corydon(Mafia don)skulle tag at slå koldt vand i blodet,for som han jo flere gange selv fastslår er til høre DOGN jo hele danmark.
Helt sikkert skal det jo ikke på udlandske hænder,det tjener efter min ikke nogen i Danmark.

Gæst

#9455 Ja, bestemt der er vi enig! Vestager og Co har mistet mine stemmer.

2014-01-28 09:43


Gæst

#9456 husk bliv ved m at dele m jeres netværk - sammen er vi stærke!

2014-01-28 09:43

Husk at dele med jeres netværk, og hjælp de gamle med også at kunne tage stilling og vise derees mening til kende herinde. Ikke alle er lige vante med en computer.

Gæst

#9457

2014-01-28 09:43

Corydon - politisk tonedøv med flosset troværdighed???: "det bedste tilbud for Dong og staten" ... måske, men det var den samme mand der stod bag "en fuld og dækkende løsning" for langtidsledige der stod til at falde ud af dagpengesystemet..... Kan man stole på den mands vurderinger...?

Gæst

#9458

2014-01-28 09:43

Det er ikke til at forstår. Måske giver det et lille plus i betalings balance lige nu. Men på lang sigt kan jeg kun se at det vil forringe landets økonomi. At der skal sælges til et selskab som har et meget suspekt ry,er heller ikke til at forstå

Gæst

#9459 Re:

2014-01-28 09:44

#9452: -

Gæt hvorfor regeringen gerne vil haste salget igennem lige nu. Det er lige præcis fordi valget venter og de ryger ud med et brag. De skal nå det her før lukketid.


Gæst

#9460

2014-01-28 09:44

Godt der er nogle der arbejder på sagen. Mvh Emma Thrane

Gæst

#9461 Re: Re: Blå vælgere svigtes...?

2014-01-28 09:46

#9416: - Re: Blå vælgere svigtes...?

Der er mange gode grunde til at salget til GS bør stoppes. Både set fra rød og fra blå blok. Så det er da bare om at deltage med sin egen vinkel, hvis man kan slutte op om sagens kerne. Så må man vel i den gode sags tjeneste, leve med at der er folk af anden politisk observans, der er nået til samme snusfornuftige konklusion?


Gæst

#9462 Re: salg af Dong

2014-01-28 09:47

Jeanette Dünweber

#9463 Re: Re: HER EVT RELEVANT JURIDISK STOF

2014-01-28 09:48

#9429: Proxy - Re: HER EVT RELEVANT JURIDISK STOF

Hej Proxy

Ja det kunne jeg godt. Ved ikke om de allerede har taget det i betragtning, men så kunne de jo gøre det igen.

Kigger lige på det på et tidspunkt. Men skal først til bunds om grundloven giver mulighed for, at vores stemmer kan bruges juridisk på en eller anden måde. Er der nogle som har kendskab til det?

Og hvad med at gå til ombudsmanden med sagen? Det bliver nok lidt sværere at afklare. Men i det mindste kunne man/vi kontakte ombudsmanden med en klage og underskrifterne herinde. Jeg ved ikke, skal lige tænke over det og undersøge det.


Gæst

#9464

2014-01-28 09:49

Hvor ubegavet kan den mand da være? http://www.b.dk/politiko/corydon-goldman-sachs-metoder-er-fuldt-lovlige
Han har ikke fattet sit eget regeringsgrundlag om at bekæmpe skattely, for slet ikke at tale om at han moralsk er fuldkommen blank

Gæst

#9465 Tænk fremad vær kloge nu!!!

2014-01-28 09:49


Gæst #9402 Hvad sker der med den dette site med alle disse kommentarer efter Niels Christian har afleveret 2014-01-28 10:04
Underskrifterne?
1. Jeg forudser at denne nødvendige demokratiske diskussion som bliver ført herinde er afgørende for det videre forløb om DONG's og Danmarks fremtid

2. der ligger en kæmpe viden og dokumentation som er relevant for den efterfølgende håndtering af Corydon, Helles og Vestagers Co fremtid samt undersøgelse af de forskellige ministerier.

Er der nogen der ved om dette site kunne bevares åben et stykke tid bagefter, for den nødvendige samlede debat blandt danskere samt ovenstående?

Gæst

#9466

2014-01-28 09:51

skal ikke sælges til et skattely hvor de kan gemme penge i skattely lande,det skal blive på danske hænder,de snakker så meget om vi skal beholde de danske arbejdspladser på danske hænder, det skaber væks til danmark
Tove Berg . DR Tværgade 41, 1302 K

#9467 Salg af Dong

2014-01-28 09:51

Foretrækker lokal indflydelse på energistyrng

Gæst

#9468 Re:

2014-01-28 09:52

#9225: -

Enig. Det her er korrupt. Men du skriver, at hele striben fra SF til Venstre er involveret. Det er ikke rigtigt. De er i hvert fald ikke involveret i masterplanen. Det er alene S og R (selv SF sidder bare som dumme høns og ved ikke hvad der foregår).

Prøv lige at kigge på R's politiske linje og prøv så samtidig at kigge på S og særligt Helle Thornings forbindelser. Det giver ekstremt god mening, at man allierer sig med multinationale giganter. Helle Thornings mand Kinnock er allerede dybt fedtet ind i det store magtspil, og nu stiller han guddødeme op for Labour - et parti hvis formand helt officielt er på Goldman Sachs' lønningsliste som seniorådgiver! Du ser det samme i USA, hvor socialdemokraternes ven Obama minsandten også er på Goldman Sachs' lønningsliste og modtog en million dollars ved sidste valg (hvilket gjorde dem til hans næststørste sponsor).

margit-john@sol.dk

#9469 Re:

2014-01-28 09:52


Gæst

#9470

2014-01-28 09:53

Jeg har skrevet under FORDI at der er :O:O:O:O !!!! altid nogen som sidder bag sådan en handel, som hellere vil tænke på deres begærlighed frem for deres ry.

Gæst

#9471

2014-01-28 09:53

Regeringen er arrogante og lytter ikke til danskerne......ud med dem :(

Gæst

#9472

2014-01-28 09:53

Lad pengene blive i Danmark i videst mulig omfang sådan at de kan bruges til nye investeringer , og forbrug der kan gavne danske arbejdspladser.
Hvorfor skal danskernes betaling af nødvendig energi gå til udlandet.
Jeanette Dünweber

#9473 Re: Tænk fremad vær kloge nu!!!

2014-01-28 09:54

#9465: - Tænk fremad vær kloge nu!!!

se herom fra Niels Christians kommentarer . Beskeden ligger under "beskeder" fanen ved siden af fanen "underskrifter". Dernæst skal du klikke på kommentarerne under den øverste besked fra i dag 08:31.

 

#14 Tak. Fortsæt med at sprede ordet

2014-01-28 10:29

 

Kære Alle

Jeg kan godt forstå, at I gerne vil have at jeg holder ud til på torsdag. Det gør jeg også. Jeg beder blot om at man lige viser hensyn til den situation jeg er havnet i. Jeg er jo ikke politiker eller finansekspert, og der er dukket mange ting op i sagen, som jeg har svært ved at argumentere for eller imod. Der må eksperter tage over.

Jeg holder fast på min demokratiske ret som borger til at råbe op, når jeg finder at noget er urimeligt og når magthaverne træffer vigtige beslutninger hen over hovedet på befolkningen.

Men indsamlingen her er jo ikke slut, og I underskrivere har jo alle digitale muligheder for at sprede ordet. Mund til mund metoden virker bedre end nogensinde!

Jeg afleverer underskrifterne på torsdag kl. 9 i Finansministeriet, men holder denne afstemning åben som et symbol på borgernes demokratiske stemme i debatten.

Tusind tak til alle der har bakket op om det her. Jeg er overvældet.

 


Gæst

#9474 Re: Re: Re: Blå vælgere svigtes...?

2014-01-28 09:54

#9461: - Re: Re: Blå vælgere svigtes...?

Hvor mange røde politikere ville stille op til en demonstration, hvor man vidste, at der ville komme store bannere med ultrablå mærkesager og hvor hovedarrangøren var det mest blå parti i kongeriget Danmark? Meget, meget få.


Gæst

#9475

2014-01-28 09:55

Ingen grund i verden at støtte klynge bomber og skattely.