Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

ihm

#10076 Re: Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-28 18:57

#71: - Re: Dongedag for grøn omstilling.

Ja jeg mener også at demokratiet i Danmar er godt på vej til at forsvinde, da der måske bortset fra enhedslisten nu kun findes højreorienterede partier i folketinget og derfor må der nok nu være op mod en million borgere der ikke har noget parti at stemme på, ellers ville en sådan afskyelig aftale med en notorisk finansskurk aldrig komme på tale


Gæst

#10077

2014-01-28 18:59

Der er en dårlig ide at privatisere el sektoren dårlig availability giver højere elpriser

Gæst

#10078

2014-01-28 18:59

Check facebooksiden hos arrangørerne af demoén, som tilfældigvis er enhedslistmedlemmer. Det er en ren RØD , politisk demonstration, og de har gjort det meget klart at DFere IKKE er velkomne. De røde har endnu engang ødelagt alt. Ikke nok med at de har solgt Danmarks arvesølv, de vil gudhjælpemig ikke ha andre end demselv og deres EGNE partier med til en demo, som ender med guitarspil, og rundkredssang. Hold da kæft, hvor er det ynkeligt.
Gæst

#10079 Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

2014-01-28 18:59

Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demoen, er det så fordi, at det er autonome der planlægger at lave gadekampe, eller hvad skyldes denne udemokratiske attitude? Hvis det har noegt på sig, så er jeg målløs, og jeg er selv mere rød end blå, hvis jeg skal vælge. De opfører sig som homofobiske mænd, der ikke tør hænge ud med en homo, af frygt for at miste deres manddom og blive beskyldt for selv at være homoer. Den der berøringsangst nogle på venstrefløjen kan have, især overfor DF, den viser jo bare en svaghed, frem for en styrke, og virker som fanatisme. Er man så stærk på sine holdninger, tør man vel også godt blande sig med folk der er af anden overbevisning, ligsom med religion, specielt når man er enige om en sag. SAGEN ER VIGTIGERE END PARTIFARVER!!

EGO

#10080 Dong

2014-01-28 19:01

Vi får at vide gang på gang skatte snyderi ikke er lovligt, men åbenbart lovligt for regeingen ved salg til Goldman Sachs.
Hvor er moralen henne, hos de mennesker der leder vort land?
Er der korruption i Danmark? Vi ragere ellers som et af de lande, hvor det ikke er fremherskende. Har Corydon fået et "gode" stillet i udsigt, for at få aftalen gennemført?
Helle T.siger det meste af Dong stadig er dansk, men med den veto ret G.S. vil få, kan man spørge hvor magtfordelingen så ligger? Som der bliver solgt ud, hedder det måske ikke udkants DK, men kommer til, at hedde udkants EU?

Gæst

#10081 Re: Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

2014-01-28 19:01

#10079: Gæst - Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

Det skyldes at de ikke vil have "racister" tilstede, som det autonome , kriminelle bærme så smukt kalder DFere. Det kunne fornærme et par muslimer mener arrangørerne, som har lavet deoen ene og alene for at EL og DSU kan profilere sig. Ren fiasko. Jeg tror ikke der er en eneste af de DFere der evt ville komme der overhovedet ville have skænket muslimerne en tanke, men de mener de hjernedøde, røde arrangører. De har skudt sig selv i foden. Totalt.


Gæst

#10082

2014-01-28 19:02


G.S. er pengespekulanter, der har mange menneskeliv på samvittigheden, mennesker der har mistet alt.

Gæst

#10083

2014-01-28 19:02

Jeg har opfordret til at underskrive via face-book - håber det virker

Gæst

#10084 Re: Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne.

2014-01-28 19:03

#10068: - Re: En der stemmer blåt, som ville være med, hvis jeg kunne. 

 Nej hvor træls, forstår ikke at vi ikke kan stå sammen, det er i denne sag da ligegyldigt hvem man stemmer på. Dumt af Ø-stemmer.

Peter

#10085 Re: Re: Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

2014-01-28 19:05

#10081: - Re: Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

Der er muligvis nogle racister blandt DF'ere, ja. Men den her sag handler jo ikke om indvandrere eller noget der ligner den type sager. Så, hvorfor blander de tingene sammen? Der er jo også kommunister hos Enhedslisten, og det er da ikke så rare ting kommunister har stået bag heller, igennem tiden. Synes det er en underlig underlig argumentation. Det er jo demokratiet det skal repræsentere, og det er jo det de skriger til Corydon, at han skal lytte til, altså demokratiet. Og hvis vi fjerner DF's stemmer fra underskriftindsamlingen, så skrumper den sikkert også betydeligt ind, har de tænkt på det?! Det er jo samme sag de kæmper for, men Enhedslisten hader sig selv for at være enige med DF i sager som denne. Det er tid til at få en mere en moden tilgang til den her sag!

gæst

#10086

2014-01-28 19:06

Jeg troede det var en sag for alle borgere - men nu ser jeg det er en sag mellem rød eller blå - ærgerligt for et ellers godt initiativ, som kunne have samlet hele folket....

Gæst

#10087

2014-01-28 19:07

han vil sælge til udlandet, og erkender at køber vil skatte undrage, og udtaler at det er sådan spillereglerne bare er.


hvis det var hr hansen der skylder 100kr i skat så skal han betale, er han politik ellers.han er skør og ikke god for DK.

stop dette vanvittige salg, og lad det blive på dk hænder .

 

 


Gæst

#10088 Re: Re: Re: Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

2014-01-28 19:07

#10085: Peter - Re: Re: Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

Man kunne også TYDELIGT se det i sammenrådet i dag, hvor Kristian Thuelsen Dahl flere gange rækker hånden ud til Enhedslisten og erklærer sig enig i deres argumenter. Men ikke en eneste gang indrømmer eller udrækker enhedslisten hånden til DF. De råber op om at der skal være plads til alle, men åbenbart ikke...


Gæst

#10089

2014-01-28 19:08

Nu må det stoppe, med de fuldstændig hen i vejret beslutninger, de laver på borgeren. Der skal ikke være forskel på folk,angående skat.

Gæst

#10090 Re:

2014-01-28 19:09

#10086: gæst -

Det tror jeg de fleste troede, men de røde mener anderledes. Deres ha mod DFere er langt større end deres skuffelse over at være forrådt og bedraget af deres egne. Det bekræfter egentligt blot at man skal være fuldstændig hjerneød, og uden en selvtændig tanke i hovedet for at være EL tilhænger.


Gæst

#10091

2014-01-28 19:09

Ønsker ikke dong under andet end danske hænder..

Gæst

#10092

2014-01-28 19:10

det er flot at staden sælder ug til fimar der ikke betaller skat i danmark
Limfjord

#10093 Folketingsvalg Nu!

2014-01-28 19:11

Vi trænger rigtig, rigtig meget til et Folketingsvalg http://www.skrivunder.net/udskrivfolketingsvalgnu

Gæst

#10094

2014-01-28 19:14

kan selv finde ud hvor mine skattepenge skal bruges. Ikke nødvendigt at forære dem til udenlandske "investorer"

Gæst

#10095

2014-01-28 19:16

Jeg er ærlig talt dybt skuffet over oppositionen over deres vage holdning. For der er efterhånden kun en ting at gøre for at stoppe denne vanvittige regering og det er at vælte den - og dernæst at komme ud af EU så hurtigt som muligt.

Erik bang Boesen
Forfatter
Svendborg

Gæst

#10096 Re:

2014-01-28 19:18

#10078: -

Jamen så trods dem og mød op alligevel, der er vel ingen som tjekker medlemsskab eller sindelag. Du skal da ikke lade dig tryne, eller er du en kylling?


Gæst

#10097

2014-01-28 19:19

Et gammelt dansk ordsprog siger , hvis en sag eller løsning på et problem er total ulogisk er det fordi der er gået politik i det.Her er et godt eksempel.
Pressen siger Pension Danmark havde det bedste bud, Regeringen vil ikke offentliggøre div. bud, hvorfor? Det minder om dengang Arriva kom ind på de danske jernbaner på trods af det var DSB der kom med det bedste bud. Jeg vil hermed opfordre alle danskere til ved næste valg og stemme på et parti der går ind for og beholde olie indtægter mv. I DK.

Gæst

#10098 Re: Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

2014-01-28 19:24

#10079: Gæst - Hvis ikke-røde forbydes at deltage i demo...

Fuldstændig enig. Ynkeligt hvis man ikke er i stand til at ignorere sludder. Alle har ret til at demonstrere, men en demonstration skal være anmeldt og jeg kan forestille mig at ingen andre partier har lyst til at stå for det.


Gæst

#10099

2014-01-28 19:26

Godt initiativ - Det primære for et statsligt energiselskab er at skaffe indbyggerne stabilt, miljøvenligt, bæredygtigt og billigst mulig energi prioriteret i nævnte rækkefølge. Profit til aktionærerne (= konkurrencedygtighed) bør være lavest prioriteret som det var, da energi, vand, renovation m.m. var forbrugerejet i følge "hvilen i sig selv"-princippet

De allerbedste hilsener
jesper fjølner

#10100 Goldman lavede samme nummer med Royal Mail

2014-01-28 19:31

http://www.information.dk/485986

jo jo planen er klar for DONG.