Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#10026

2014-01-28 18:08

Afsæt denne regering og løkkes med... NYE ansigter...TAK!
Gæst

#10027 Arrogante og hykleriske Lisbeth Bech Poulsen

2014-01-28 18:09

Lisbeth Bech Poulsen er blevet ligeså hyklerisk, som alle de andre med magt i SF. Hende som tudede for rullende kameraer sidste år, fordi hun var blevet banket på plads af SF-toppen, fordi hun var gået offentligt imod, at SF solgte ud af deres ideologier, for at sidde i regering med ministerbil, siger nu, at partifællen Hønges protest mod SF's støtte til Dong-salg, kun er noget han gør, for at få medieopmærksomhed. Men som han så skarpt svarede igen: "Hvis jeg ville have medieopmærksomhed, havde jeg nok rendt tudende rundt på gangene!" Sådan kan det jo gå, når man kaster med sten, men selv bor i et glashus! Respekt til Hønge, for at turde forsvare SF's værdier.


Gæst

#10028 Lad jer ikke slå ud

2014-01-28 18:10

Fortsæt den intense underskriftindsamling, og lad jer ikke slå ud af mediernes vurdering om at slaget er tabt. Kontakt alle medlemmer af finansudvalg, lokalforeninger mv. Skriv til landsledelsen for SF. Kort sagt spil på så mange strenge som muligt, men i en saglig og konstruktiv tone

Gæst

#10029 Re: Man kan også proteststemme på

2014-01-28 18:13


Gæst

#10030

2014-01-28 18:14

Beslutningen om at Dong skal børsnoteres bør ændres, da det jo netop nu viser sig, hvad den beslutning medfører. Politikerne bør ikke lade sig forblænde af påstanden om, at alle virksomheder drives bedre, når de er private. De bliver måske mere profitable for aktionærerne, men ikke bedre og sikrere for den enkelte borger.

Gæst

#10031

2014-01-28 18:15

Den korrupte bane for skatte skjul skal standses nu !

Gæst

#10032

2014-01-28 18:15

Vi skal alle huske hvem der stemmer for denne aftale til næste valg, så må vi håbe at vores modstand vil blive hørt. Jeg husker det og det vil påvirke min næste stemme. Jeg håber at DF stemmer imod, så har de min stemme ved næste valg. (Puha, det var en svær kamel at sluge)

Gæst

#10033 Re:

2014-01-28 18:16

#10032: -

Men alternativet er så en blå regering, som vil privatisere endnu mere, og også støtter op om det her.


Gæst

#10034 SF kan I se spærregrænsen

2014-01-28 18:17

Er dette det sidste SF er med til inden de lukker og slukker

Gæst

#10035

2014-01-28 18:17

Hvorfor tager I ikke bare kildeskat af udbytte-udbetalinger? Så kan de lave lige så mange krumspring med udbetalingen, om de har lyst til.

Gæst

#10036 Re: Opfordring til SF

2014-01-28 18:17

#10020: - Opfordring til SF

ikke nødvendigt - det klarer vælgerne


Gæst

#10037 Re:

2014-01-28 18:17

#10032: -

Næste gang er  EU-Parlaments- og -Patentdomstolsvalg til maj


Gæst

#10038

2014-01-28 18:17


Gæst

#10039

2014-01-28 18:17

Spørgsmål til Corydon:

- Hvorfor tror du, at du har kontrol over aftalen med DONG, når Goldman Sachs blot kan ændre omstændighederne på markedet uden for DK med påvirkning ind i DK?

- Får Goldman Sachs førsteret til at købe flere andele eller aktier i DONG, hvis det bliver nødvendigt at sælge flere af sådanne andele? Til hvilken pris er det så?

- Vil Goldman Sachs kunne true den økonomiske sikkerhed i DONG med det formål at gøre den mindre værd i egen interesse?

- Har personkredsen fra ATP og PFA forbindelser til Goldman Sachs enten fra tidligere, i fremtiden eller nuværende?

- Modtager du, hr Corydon, et tilbud om arbejde i Goldman Sachs efter næste valg eller på et tidspunkt et passende antal måneder efter valget?

- Kommer du, hr Corydon, til at sidde i DONG's bestyrelse på et tidspunkt efter næste valg?

- Kan Goldman Sachs sælge deres andel videre til hvem de lyster, enten nu eller om nogle år? Har staten førsteret til at tilbagekøbe? Nok så interessant: Skal den danske stat købe tilbage til en pris som "markedet" har sat?

- Er ATP og PFA med for at berolige borgere og politikere ved at give indtryk af, at danske interesser også synes, at det er en god ide.

- Hvis danske banker, danske kreditinstitutioner, danske forsikringsselskaber og danske ejendomsselskaber var meget anløben og umoralsk og direkte medvirkende til finanskrisen, hvor kynisk tror du så Goldman Sachs er?

- Hvad er risikoen for, at Goldman Sachs tager det danske forsyningsnet af gas fra Nordsøen som gidsel i en fremtidig forhandling med den danske regering?
Shamanen

#10040 Nej til Kleptokratiet!

2014-01-28 18:18

Lad os sige NEJ til kleptokraterne og NEJ til de internationale oligarker og deres danske lakajer!

Gæst

#10041 Re: Re:

2014-01-28 18:18

#10033: - Re:

Så stem på fløjene - som vi har set med DF er det eneste der kan holde en regering på måtten en stærk opposition


Gæst

#10042 Re: Re:

2014-01-28 18:19

#10033: - Re:

Problemet er at vi har en blå regering, ligemeget hvor meget rødt tøj Helle tager på


Gæst

#10043

2014-01-28 18:20

Efter min mening er GOLDMAN SACHS et uetisk firma, man ikke kan stole på.
Inge Wie

#10044 Hvordan kan man være sikker på at have stemt ?

2014-01-28 18:20

Jeg tror ikke vi har fået en kvittering fra siden???
Hvis man stemmer igen, registrerer den så dobbelt ?
Er folk klar over at man skal godkende et link? Ellers kan ddet jo være at der er flere stemmer der er gået tabt???
Kunne jo være rigtig sjovt, hvis vi kunne nå 250.000 inden torsdag, dejlig rundt tal :-)

Hilsen Inge

Gæst

#10045 Re:

2014-01-28 18:21

#10003: -

Ja, glem endelig ikke Kinnock - pga. ham faldt 55 højt profilerede skatteundvigersager til jorden, bl.a. modellen Vest


Gæst

#10046 Re:

2014-01-28 18:23

#10035: -

Når firmaet i skattely sælger sine aktier slipper de for at betale skat af fortjenesten. De kan jo høre Gazprom  hvormeget de vil give for deres aktier. Hvis staten vil tilbagekøbe aktierne, så bestemmer Goldman prisen.


Gæst

#10047

2014-01-28 18:27

corydons begrundelse er utroværdig.....

Gæst

#10048 Husk at bekræfte din stemme!

2014-01-28 18:27

Husk at bekræfte din stemme via mailen, som blev tilsendt dig!

Gæst

#10049

2014-01-28 18:31

Jeg har lige modtaget en kommentar fra min mand i New York, som fuldt ud forstår, at jeg er chokeret og oprørt over at de socialdemokratiske politikere i vores lille danske velfærds-paradis nu sælger ud af vores samfundsværdier; jeg håber SF holder fanen højt og har flertal og mod til at forlade regeringen - min far der var med til at danne SF må vende sig i sin grav nu over hvad der sker med hans parti - han holdt 50års jubilæumstale i 2009 før han døde.
Min mand skriver:
DENMARKK is going to do business with SATAN… and the only deal he makes is for your SOUL….
Unfortunately, this CASE is the residue of joining the COALITION OF THE WILLING(Iraq)….
Once you started to dance to our music, it was only a matter of time before DENMARK GOT MORE AND MORE BUSINESS SENT TO IT from USA, as some type of reward..
AND SLOWLY.. this REWARD, of business and profits supplied because of your WILLINGNESS to stand with USA, gradually devolves into a TAKE OVER… offering some profit to some super rich Danes, at the expense of ordinary Danes and the character of the country…
I clearly remember a talk with your father Bjarne about WHY WOULD DENMARK join that COALITION..WHY?? ..
and I said, we will EVENTUALLY hear and see whY DENMARK joined in, because we will see and hear about DENMARK getting business opportunities and trade advantages from USA, as a form of THANK YOU..and that it will increase…
And when that begins to occur, then DENMARK had better be prepared, because USA and the PROFIT MOTIVE, will start to eat away and privatize your society ,for the profit of some obscure and super wealthy Danish ELITE….
I hope your citizens CAN stop and reverse this CRIME AGAINST THE SOUL OF YOUR SOCIETY…..i hope…I hope…
Jim & Birgitte

Gæst

#10050

2014-01-28 18:36

Demonstrationen er KUN for enhedsfascister og røde lemminger. Det har arrangørerne gjort MEGET klart på deres facebookside. Endnu engang lykkedes det bærmen fra enhedslisten og AFA at ødelægge alt. Fuck enhedslisten og deres hjernedøde stemmekvæg. I ligger som I har redt. Hellere Goldman Sachs end de svin fra EL der mener at denne demonstration kun er til for dem.