Hjælp Svendborgs herreløse katte til et værdigt liv.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Hjælp Svendborgs herreløse katte til et værdigt liv..

Mai

#1 Samarbejde

2014-01-09 15:49

Alle kommuner burde have et samarbejde med Kattens Værn.
De gør et godt stykke arbejde.

Gæst

#2

2014-01-09 17:01

Svendborg er en svær størrelse at slås med -desværre :( Vi har forsøgt siden 1994 -uden held ..Internatet blev lukket pga. for mange katte i 1999 :( Nu er der ingen internater på Fyn ....Så det blir' svært at hjælpe med andet end aflivning -men det er så også bedre end det kummerlige liv de har nu <3
Kattedamen

#3 Re: Bedr. internater

2014-01-10 10:33

#2: -

Hejsa. Det er ikke korrekt at der ikke er nogen internater på Fyn. Der er i hvert fald tre internater omkring Odense. Det er bare ikke i Kattens Værn Regi. De er under Dyrenes Beskyttelse, Inges Kattehjem og et privat et der hedder Minvenkatten, og Kattens Værn har aftaler i området med nogen af de pågældende internater, hvis der kommer tamkatte, uden ejer, i fælderne. Så man skal ikke fortvivle. :-)


Gæst

#4 Re: Samarbejde

2014-01-10 16:57

#1: Mai - Samarbejde

Det er jeg fuldstændig enig i. Og i forhold til den beskedne udgift det er gør det en stor forskel for kattene


Gæst

#5 Re: Re: Bedr. internater

2014-01-10 17:07

#3: Kattedamen - Re: Bedr. internater

Vdr internater:

Tak for svar, Inges kattehjem, Odense er pt det største kattehjem på Fyn. Tidligere havde kattens værn samarbejde med Svendborg dyrehospital (der nu driver internat med omkring en håndfuld katte af gangen) og  Minvenkatten i Højby var tidligere under kattens værn, de har ca 20 katte af gangen før KV desværre af økonomiskle årsager var nødt til at lukke her på Fyn. Egelund internat er under dyrenes beskyttelse de har ca 10 pladser, men flytter snart til Middelfart hvor de åbner med 30 pladser. Husdyrenes vel har internat i Ringe, med en lille håndfuld katte af gangen. Fælles for alle internater er dog at de har haft et utolig travlt efterår. Hvilket er endnu et tegn på at vi skal have bragt bestanden af herreløse katte ned. En af måderne er at sørge fpor at kommunerne laver indfangningsaftaler. Mvh Svendborgs kattevenner

 


Gæst

#6 Re:

2014-01-10 17:08

#2: -

Vi har i sinde at ændre holdningen til herreløse katte i kommunen og vi giver os ikek før vi har en samarbejdsaftale med kattens værn! Mvh Svendborgs kattevenner


Gæst

#7

2014-01-10 22:00

HVIS DER BLEV EN ORDNING MED AT NEUTRALISERE MISSERNE KUNNE DE JO FÅ ET GODT LIV OG VÆRE TIL GOD HJÆLP MED HENSYN TIL NOGLE U VELKOMNE SMÅ DYR .

Gæst

#8

2014-01-17 13:34

jeg mener kattene skal have meget respekt omkring deres liv. De er utroligt søde. hvorfor dette had til dette dyr, som er et nyttedyr.
jeg mener der skal en lov omkring øremærkning. så kan man altid finde ejeren. De vilde katte behøver hjælp.
svendborgs kattevenner

#9 vdr 7 og 8

2014-01-17 14:21

Svendborgs kattevenner er helt enig, du kan også på vores side finde link til en underskriftsindsamling for en kattelov der påbyder øremærkning af katte. Mht de herreløse katte, hvis de er sky og ikek har chance for et nyt hjem mener jeg man med fordel kan genudsætte dem når de er neutraliserede som nyttedyr, MEN det kræver både tryghed for dem i et godt katteshelter (se feks vores side hvor der er billede af en løsning fra Værløse) og dels kræver det tilsyn og fast fodring hver dag. Svendborgs kattevenner øsnker at lave en støtteforening hvor noget af vores arbejde vil være at samle penge til at hjælpe med læskure, loppe og ormekur til de genudsatte katte mm
Birgitte genbo

#10 Re: Samarbejde

2014-06-30 08:03

#1: Mai - Samarbejde

På min genboes vegne vil vi gerne vide, hvad han skal gøre !  Han flyttede sidste år ind i en lejlighed på Mærskgården efter den tidl. lejers død-  Nu viser det sig, at hun havde en kat, hun fodrede.  Den afdødes familie tog sig ikke af katten, da lejligheden  skulle overtages af en anden.  Hvad gør den nuværende lejer  ???  Han er IKKE  intereseret i at overtage en tam kat.  Nu viser det sig, at katten har fået 3 killinger og de render ud og ind i hans bolig.  Hvad skal han gøre ???  Det kan snart blive vinter og en kummerlig tilværelse for de stakkels dyr.   Han fodrer dem lidt.

Kan Kattens Værn komme og indfange kattene,  INDEN hun kommer i løbetid igen.

Min genbos navn er:  Jørgen Andersen, "Mærskgården" Eghavevej 30 C, Troense