SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")

SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen") / Beskeder / Vi er nået langt, men der er lidt vej endnu til vort mål. / Kommentarer


Gæst

#1

2013-12-04 00:49

Jeg er 50, og i gang med at tage en boglig uddannelse efter et liv som autodidakt forfatter. Jeg bliver ikke hurtigere i knoppen, men jeg har 25-30 års erfaring med at skrive og tænke at give videre - til medstuderende og resten af verden. Hvis jeg får lov at være 50, og mig.

For studerendes ret
til at være sig. Sig nej!
til den lortereform!


Gæst

#2

2013-12-04 07:01

Skal vi ikke have en demonstration i Aarhus også, reformen kommer jo til at ramme alle landets universiteter går jeg ud fra..

Gæst

#3 Reform

2013-12-04 07:55

#1: -

Jeg er 40 år og er heller ikke hurtig i knoppen mere, men er i gang med en vidergående uddannelse. Jeg har endvidere en kronisk sygdom som gør at jeg har kroniske smerter hver dag 24 timer i døgnet. Hvis denne reform bliver vedtaget, bliver det umuligt med folk med handikap at gennemføre en uddannelse. i forvejen kræver det nærmest heltemod at gennemføre med et handikap. I fremtiden med regeringens tiltag bliver det umuligt. Den reform skal stoppes

 


Gæst

#4

2013-12-04 10:08

Tak for jeres gode arbejde. Et argument mod fremdriftsreformen er også, at den vil begrænse muligheden for studierelevant arbejde undervejs - ikke mindst deltagelse i forskningsprojekter.

Gæst

#5

2013-12-04 11:30

En væsentlig kommentar er, om Morten Østergard selv ville have kunne gennemføre sit studie på "fremdriftsreformens" betingelser, det betvivler jeg. Det er der ingen af de akedemikere der der nu sidder i folketinget og ødelægger det for fremtidens studerende, der ville kunne have gennemført. Det er fuldkommen urealistisk. Man ligeledes kritisere den nuværende karakterskala - 7 trins systemet - der er så unuanceret og ødelæggende når man ser på det karaktergenensmit der kræves for at komme ind på medinstudiet, f.eks. Det gælder selvfølgelig ikke for svenskerne der invaderer Panum - for de går slet ikke til studentereksamen men får overført deres årskarakterer, i modsætning til danske studerende, der både kæmper med et rædselsfuldt 7 trinssystem og eksamenskarakterer samt årskarakterer. Vi kan jo ikke komme ind på vores egen studier. Da Morten Østergaard studerede var det efter 13 tals-skalaen og adgangskravene var mellem det nuværende og 4 og 7 i snit. I dag kræves der over 11 i gennemsnit. Det kan simpelthen ikke være rigtigt. Indfør stopprøver på Universiterne i stedet for. SÅ undgår vi at svenskerne tager vores studiepladser ( 25 % af dem dumper alligevel første semester )de må søge ind på deres egne universiteter - det kan godt være, at der eksiterer en Nordisk aftale men vi har jo ikke karaktererne til at komme ind svenskernes eller normændendes universiteter. Det har de jo så åbenbart heller ikke selv.
Benji

#6 Iøvrigt

2013-12-04 11:33

Mange tak for jeres indsats. "Fremdriftsreformen" er en "tilbagedriftsreform" - det kan enhver sgu da forstå.

Hvor er det beskæmmende, asocialt og usolidarisk af en "rød" regering. Fy for Satan!

Gæst

#7

2013-12-04 17:57

Min datter går på psykologi studiet på 5.semester.Det er næsten kun selvstudium, kun skriftlige eksaminer og et meget stresset studium.
Vi får en masse ulykkelige unge mennesker ved at presse dem yderligere.

Gæst

#8

2013-12-12 14:19

og hvis vi så kan holde fast på at regler skal være ens for alle kunne vi måske også stoppe de fordelagtige pensionsvilkår som politikerne har givet sig selv: http://www.skrivunder.net/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer

Gæst

#9

2013-12-28 21:21

Når man ikke har facebook, kan man ikke hjælpe med det i gerne vil have hjælp til.

mvh en ingeniør.