Nej til ny fyrværkeri lov!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til ny fyrværkeri lov!!.

Nicklas

#26

2013-12-19 12:28

Alle jer som der siger ja til fyrværkeri loven i er garanteret sådan nogle som der adligevel bare sidde hjemme med låste dører og surmuler hele december måned kan i ikke bare lade os fyre fyrværkeri af bare en fucking måned på et helt år!
Jens Andersen
Underskriftindsamleren

#27 Re: Ja tak

2013-12-19 17:24

#24: Ja tak! - Ja tak

Du er meget velkommen til at have din egen mening. Det er ikke pointen med denne indsamlig. Pointen er lige så meget, at vi også gerne vil have lov til at leve! Nyde bare lidt frihed nogle gange!

Men der skal nok være noget andet en anden gang, du ærger dig over du ikke får lov til. Så kan vi mødes igen. Har du måske hund, og kan blive ramt af hunde loven? Den er jeg f.eks. også imod.

Der er simpelthen for mange begrænsninger og urimgelige love!

Jens Andersen
Underskriftindsamleren

#28 Re: ja tak

2013-12-19 17:26

#25: Mike - ja tak

Fyrværkeri larmer da ikke året rundt. Det larmer når det kører i december. Der er så mange ting der grisser, f.eks. alle vores kæledyr. De belaster naturen med deres mad, og hundene der går og prutter alle steder. Busser, biler og cykler der også griser. Om det er gummi i dækkene, eller om det er det der skal bruges til vedligeholdelse. Eller når du tæner for varmen i dit hjem, tænder computeren og bruger strøm.

Ud af alt det, er fyrværkeri ikke engang en promille.

Jens Andersen
Underskriftindsamleren

#29 Re:

2013-12-19 17:27

#26: Nicklas -

Jeg er helt enig. Lad de mopsede blive hjemme. Og lad os andre have noget sjov! :D

micmic

#30 nej tak til ny fyrværkeri lov

2013-12-19 22:19

det vil også skabe et stort kaos blandt dem der skal transporterer det det skal køre lige så meget krudt ud på 6 dage som på en hel mdr. og med alle de regler der skal overholdes er det en fysik umulighed hilsen fra en der ved lidt om det
micmic.

#31 Re: Til eftertanke

2013-12-27 20:42

#21: Sigurd - Til eftertanke

tag dig dog sammen, der er måske tale om enkelte tilfælde...


#32 Re: ja tak

2013-12-27 20:45

#25: Mike - ja tak

1. Det er ikke året rundt, 2 det er ikke tungmetaller, 3 du køre sikkert rundt i din bil til hverdag, hvor sundt er det for naturen og dine omgivelser. Get your facts right buddy. siger det bare ;D

Fællesskabet

#33 Skulle helt forbydes

2013-12-30 19:58

#1: -

Jeg ville ærligt talt ønske, at der var mod til at træffe den beslutning helt at forbyde det skidt! Kan læse her om personer, der føler sig dybt personligt forulempet, fordi de ikke bare kan fyre den af året rundt og så videre, andre beskrivelser af den art fremgår også. Undrer mig meget: har det så stor betydning for oplevelsen af personlig frihed, at man skal kunne gøre alt det man lige har "lyst" til, også selvom det har svære og betydelige konsekvenser for andre: Veteraner, dyr, miljøet, børn, autister, andre sensitivt handicappede. Alle disse kan jo i vid udstrækning holde sig væk fra koncerter, indkøbsture i Bilka, eller andet der kan udløse voldsomme psykiske og efterfølgende fysiske symptomer, men de kan ikke få lov at holde sig væk fra nytårsaften, for på den skal alle mulige halvegoister have lov at forfølge deres egne personlige behov, også selvom det gør ondt og får svære konskvenser for andre i det omgivende samfund. Tjaeh... det er nok derfor vi ikke bare kan nøjes med hensyn og venlig forventning, men må benytte lovgivning osv. - fordi ellers bliver det "jeg har lyst til..." der styrer, istedet for "vi har brug for..."

 

Med venlig hilsen

olso1

#34 Gør Krudt forbudt

2013-12-30 22:14

Bare gør alt fyrværkeri ulovligt og forbyd salg af det, fandme ufattelig man bare fortsætter derudaf med alle de skader folk pådrager sig hvert år, lad professionelle tage sig af det og lav en fælles affyring istedet, folk fatter åbenbart ikke og omgåes det på forsvarlig vis!
Jens Andersen
Underskriftindsamleren

#35 Re: Skulle helt forbydes

2013-12-30 22:16

#33: Fællesskabet - Skulle helt forbydes

Du er meget velkommen til din mening.

Men jeg kunne ikke være mere uenig. Frihed er vigtigt, og hvis vi skal forbyde alle farlige ting, kan vi starte med at forbyde mennesker, fri vilje, fri tale og lukke butikken.

Der er sikkert også noget irrationelt som du gør, som nogen ønsker skal være ulovligt, som du ville være ked af at undvære.

 

Jens.


Gæst

#36

2014-01-01 21:44

Jeg kan kun være enig med jer. Jeg synes endvidere at der er alt for mange restrektioner for handel med fyrværkeri. Seest ulykken, som var forfærdelig, har fået "kvinderne" i styrelsen til at gå over gevind. Fyrværkeri skal behandles med respekt!!

Gæst

#37

2014-01-02 16:03

Det er for nederen

Gæst

#38

2014-01-02 16:27

Nej til den nye fyrværkeri lov den er fin som den er nu!

Gæst

#39 Re: ja tak

2014-08-10 14:28

#25: Mike - ja tak 

 Vås, det er ikke skadelige metaller der bliver brugt, de er forbudte i EU.


Gæst

#40 Re: Gør Krudt forbudt

2014-08-10 14:31

#34: olso1 - Gør Krudt forbudt 

 Forbyd også at man kører i bil, på knallert, motorcykel og cyckler, det er alt for mange der kommer til skade hvert år !

Forbyd også hunde, de bider for mange hvert år, der er mange skader på denne konto.

 

Forbyd fly, både og toge, der er alt for mange der kommer til skade hvert år.

 

INDEN DU kommer med en udmelding om de få skader der sker hvert år, så check statistikkerne !


Gæst

#41 Re: Til eftertanke

2014-08-10 14:37

#21: Sigurd - Til eftertanke 

 Hvis det er konsekvensen af at være soldat, so be it. Det er DE selv valgt. De har selv haft det sjovt under oplæringen til soldat med at skyde med våben og lege soldat og så piber de bagefter når de HAR været i krig. Jeg har IKKE bedt dem om det, det er deres valg. De kan bare tage propper i ørene hvis det er et problem. Vi skal IKKE leve i et forbudsland, Helle TS forbyder sgu snart alt !

R.E. Jensen

#42 Ja tak, til den nye lov.

2014-09-13 01:49

Hvorfor ikke bare forbyde nytåret ved lov? Det kan måske hindre de mange skader som sker med fyrværkeri.


Gæst

#43

2014-11-17 16:04

Jeg syntes ikke at loven skal laves om, vi skal IKKE have lavet loven om, og jeg tror selv på, at der er rigtige mange danskere der syntes det samme som mig. Det kan ikke passe at vi ikke må holde vores nyt års aften, som en fast trandision, så nej efter min mening så skal den ikke laves om.... :-)

Gæst

#44 Re: Ja tak, til den nye lov.

2014-11-17 16:07

#42: R.E. Jensen - Ja tak, til den nye lov. 

 Det kan vi ikke bare lige sådan gøre, det er en fast tradision at holde nyt års aften, og jov jeg vil gerne give dig ret i at, der sker mange skader ved det, så nej den skal ikke laves om..


Gæst

#45

2014-11-18 18:46

Det bliver en lorte lov hvis den kommer igennem
Balster321

#46

2014-11-25 19:08

jeg bryder mig aldeles Ikk om den lov om at man kun må fyrer af i kun 6dage synes heller ikke at loven hænger sammen 

timis

#47 Re: Skulle helt forbydes

2014-12-28 07:57

#33: Fællesskabet - Skulle helt forbydes 

 

Fyrværkeri forurening svarer faktisk til kemisk krig både som omfang og toksicitet. I løbet af Stockholm Water Festival i 1996, blev luftforurenende niveauer, der måles før og efter fyrværkeri.Niveauer af luftbårne arsen blev fundet at være det dobbelte af normale, mens indholdet af kviksølv, cadmium, bly, kobber, zink og krom var så høje som 500 gange over det normale http://www.angelfire.com/co3/NCFS/science/breathtaking.html

Dyr kan mærke de høje koncentrationer af toksiske stoffer ivores omgivelser. Tænk bare på minerotterne som er en meget almindelig praksis blandt minearbejderne og mere pålidelig end de mest avancerede gasdetektorer.

Jeg synes det er synd at vi som betragter os som høj intelligente og litterate mennesker har i virkeligheden en så lavt sund fornuft. Forbudt regler burde slet ikke være nødvendige i denne tilfælde; derfor jeg omtaler så mange gange begrebet ansvar. Man burde selv stå imod denne tiltagende forurening af vores nærmiljø. Det er noget helt galt enten skolen ikke har gjort sit arbejde ordentlig og har bragt i verden en masse uvidende folk enten vores egoisme er så uhyggelig stor at det må betragtes ustyrlig. Dermed følger forbudt. Fordi det er nødvendigt hvis vi skal omgås hinanden uden at kvæles og denne jord skulle efterlades nogenlunde levende for andre også. Og andre omfatter også dyreriget.


Gæst

#48 Re:

2014-12-28 08:00

#13: -  

betragter du dit ungdom ens med at smide toksisk affald i luften?


Gæst

#49 Re:

2014-12-28 08:02

#1: -  

fyrværkeri forurening svarer faktisk til kemisk krig både som omfang og toksicitet. I løbet af Stockholm Water Festival i 1996, blev luftforurenende niveauer, der måles før og efter fyrværkeri.Niveauer af luftbårne arsen blev fundet at være det dobbelte af normale, mens indholdet af kviksølv, cadmium, bly, kobber, zink og krom var så høje som 500 gange over det normale.

 

 Dyr kan mærke de høje koncentrationer af toksiske stoffer ivores omgivelser. Tænk bare på minerotterne som er en meget almindelig praksis blandt minearbejderne og mere pålidelig end de mest avancerede gasdetektorer.

Jeg synes det er synd at vi som betragter os som høj intelligente og litterate mennesker har i virkeligheden en så lavt sund fornuft. Forbudt regler burde slet ikke være nødvendige i denne tilfælde; derfor jeg omtaler så mange gange begrebet ansvar. Man burde selv stå imod denne tiltagende forurening af vores nærmiljø. Det er noget helt galt enten skolen ikke har gjort sit arbejde ordentlig og har bragt i verden en masse uvidende folk enten vores egoisme er så uhyggelig stor at det må betragtes ustyrlig. Dermed følger forbudt. Fordi det er nødvendigt hvis vi skal omgås hinanden uden at kvæles og denne jord skulle efterlades nogenlunde levende for andre også. Og andre omfatter også dyreriget.

Hundemanden

#50

2018-12-28 21:54

Dejlig lov / der burde kun kunne fyres af nytårs aften 




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...