Bevar rute 126

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar rute 126.


Gæst

#26

2013-11-19 20:30

Bevar rute 126 samt rute 116 da det kommer til at gå ud over skoleelever som skal frem og tilbage fra tønder til Aabenraa.

Med Venlig Hilsen
Betina Hansen
behan21

#27 Bevar Bus ruter 116 og 126

2013-11-19 20:33

Bevar bus ruter 126 og 116 da det er synd for skoleelever da de skal frem og tilbage fra tønder til Aabenraa

Gæst

#28

2013-11-20 05:44

Den skal bevares da skole børn kan komme til og fra skole og til fritidsaktiviteter. De skal kunne beholde deres netværk. Så børnene og deres familier ikke skal blive nødt til flytte til en større by og lægge de andre byer øde. Udkants Danmark! ?




Gæst

#29

2013-11-20 10:19

Jeg ved godt at jeg bor i Langeskov men jeg har børnebørn 6 stk der bor i Ravsted og jeg ved at de har meget brug for de ruter som er ved at blive nedlagt. M. V.H. Dagmar Vester

Gæst

#30

2013-11-20 11:02

Jeg er selv født og opvokset i Sønderjylland hvor man som studerende virkelig er afhængig af bustransport til og fra skolen i de større byer.
Det er derfor absolut tåbeligt at skære ned på netop dette område. Udkantsdanmark lider i forvejen, det her tiltag vil ruinere de små byer omkring i Sønderjylland. Børnefamilier vil fravælge at flytte til de mindre byer og det vil udslette dem helt, da det er netop dem vi har brug for der.

Hvordan skal de studerende komme til og fra skole når de bor i de mindre byer?

Hvad med de ældre der er afhængige af ruten for at komme ind at handle, til lægen, på familie besøg, etc. De bliver isoleret.

Hvad med dem der skal til og fra arbejde som ikke har råd til en bil eller bil nummer to?

Hvorfor straffe Udkantsdanmark yderligere! Skriv under da dette er fuldstændig grotesk!

Gæst

#31

2013-11-20 14:17

den bus er jo altid proppet!!! det giver ingen mening overhovedet. havde ellers overvejet at rykke mit studie fra Esbjerg til Aabenraa. men nu her bliver det da næsten nemmere at pendle mellem tønder og Esbjerg end Tønder og Aabenraa..

Gæst

#32

2013-11-20 16:12

Det er ikke nemt at leve i udkantsdanmark

Gæst

#33

2013-11-21 09:39

.... skuffet over at de ikke tænker længere.... Der kører så mange med, det er skudt at ændre eller nedlægge de ruter.

Gæst

#34

2013-11-21 09:56

Til info : har lige talt med sydtrafik, der kommer en erstatningsrute om morgenen og om eftermiddagen, se rute 678
Hilsen Lone Røjkjær, Vollerup

Gæst

#35 Re:

2013-11-21 10:57

#13: -

Hvad fanden er det for noget at skrive?

HK
Gæst

#36

2013-11-21 11:16

Hvis vi mister rute 126 (og 116) har vores børn/unge ingen offentlig transport til ungdomsuddannelserne. Dette vil være en stor bet for os - vi har netop altid fremhævet busforbindelsen til Aabenraa/Tønder som et meget STORT plus ved at bo i Vollerup. Og jeg er helt sikker på at f.eks. huspriserne vil få et meget stort dyk nedad hvis der ikke er offentlig transport for de unge! Hvis ikke det ligefrem få folk til at flytte - ØV

Kunne være vi skulle have fat i vores nye borgmester! Men synes nu også det lyder underligt at nedlægge ruter der "betjener" uddannelsesbyerne og helt mærkeligt hvis der er mange passagerer på de ruter??

 

 

HK

#37 Re:

2013-11-21 11:40

#34: -

Har lige set på den rute og må sige - det er nok bare for lidt. ihvertfald for de unge på ungdomsuddannelserne. De kan sagtens have timer til senere end kl. 14.oo og så kan de ikke komme hjem samt Tønder vil ikke være en mulighed mere ?!


Gæst

#38

2013-11-22 11:52

Fuldstændig tosset at nedlægge denne rute. Vi skal bruge 1,5 times transporttid for at "flytte" sig 20-25 km. Det er næsten hurtige at cykle.

Gæst

#39

2013-11-25 13:41

Nu kan man da næsten ikke komme nogen steder mere... :(
Gæst

#40

2013-11-25 23:05

Som Chauffør på bla. Rute 126 Glæder det mig at se, så mange er kommet op af stolen og giver deres mening til kende.

Jeg håber inderligt, vi sammen kan råbe vores kære politikere op , både i Aabenraa og Tønder kommune.
Som er dem, der skal betale for at Rute 126 fortsat skal have lov at bestå..
Sydtrafik/Regionen har jo helt klart meldt ud, de ikke ønsker at betale for ruten mere.

Pøj pøj med kampen...
En meget irriteret busbruger

#41 Bevar rute 116 og 126

2013-11-26 06:33

Det er ikke kun rute 126 som bliver et problem. Også 116 ændres. Hvis ændringerne træder i kraft, skal jeg tage bussen fra Tinglev, så jeg er i Aabenraa næsten 1,5 time inden jeg skal møde i skole.. Mens de børn som går på Tinglev skole, skal til at være på skolen kl 7, ellers kan de først være der kl 8.22...
Det sidste år har jeg taget 126 mellem Tønder og Aabenraa, for at komme fra mit hjem til mit uddannelsessted - og det skal lige siges, at det var jeg IKKE den eneste som gjorde!
Hvad dælen tænker de på - eller tænker de overhovedet???!!!
Jesper499

#42 Sydtrafik

2013-11-26 20:38

Jeg må godt nok sige at sydtrafik tager sparekniven frem.
Det er da helt vildt at så mange busruter forsvinder i syd og Sønderjylland.
Der hvor jeg kommer fra troede jeg at Midttrafik var værre men sydtrafik slår alle rekorder.

Gæst

#43

2013-11-26 21:48

Hvor er jeg enig med den person, der gør opmærksom på, at der er langt flere end skoleelever, der går ud over, fx deres forældre, ældre mennesker og folk, der ønsker at besøge os.

Gæst

#44

2013-11-29 06:47

Jeg synes alle skal have mulighed

Gæst

#45

2013-12-09 11:03

Jeg forstår virkelig ikke jer Sydtrafik. I mangler i den grad sådan Konkurrence... Men hvorfor at i så vælger at nedlægge mulighederne for provinsbyernes overlevelse endnu en gang, det håber jeg at i kan svare på. Desuden giver det heller ikke mening at i sletter forbindelserne mellem øst og vest her i syd danmark. Det er jo ikke fordi der er et tog der køre. Men ja, det er jo typisk jer, så opretter i sikkert en ny bybus rute eller noget i den stil, ellers har i brugt pengene på jeres nye betalingssytem som også er noget være l... I får sku mere og mere et dårligt syn, med den dårlige service i udbyder.

- ikke venlig hilsen "Som jeres chaufføre" den utilfredse Gymnasie elev fra Aabenraa
gæst

#46 fortsæt!!!

2013-12-14 18:06

jeg er en pige på 13 år som køre med bus nr. 126 og hvis den bliver nedlagt er jeg tvunget til at flytte skole. det er en yderst dårlig ide !!!!
Pisse irriteret gymnasie elev

#47

2013-12-14 21:45

Synes det er noget af det mest hjernedøde jeg længe har hørt... Og den nye rute de har lavet som køre hvad, to gange om dagen. Hvad i alverden skal vi unge brugr det til, hvis vi har fri senere end det? Eller for den sags skyld flere timer inden? Det er bøvlet nok i forvejen med ekstrem meget transport tid, men nu gør de det jo nærmest umuligt. Jeg skal i forvejen køres, bare for at komme til Bredevad og tage bussen derfra. Og så giver vi så mange hundrede kroner i måneden for et skide buskort, som vi ikke får noget som helst nytte af, det er simpelthen den dårligste service. Hvorfor ikke nedlægge nogle af bybusserne i Aabenraa og tønder så der køre færre og også fra Rødekro til Aabenraa og i stedet koncentrere sig om os som faktisk ikke bare kan gå eller lette røven og cykle, som dem med kort afstand kan. Og alligevel er det dem, der får en guldske op i røven hele tiden.

Gæst

#48 Re: Bevar Bus ruter 116 og 126

2014-08-26 10:02