SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen").

fwins

#226 Pjat

2013-11-20 16:48

Danske studerende er superforkælede. I udlandet betaler studerende selv for deres uddannelse!
pz

#227 Ad #226 "Pjat"

2013-11-20 16:57

Det gør vi også i Danmark; det hedder SKAT.

Gæst

#228

2013-11-20 17:38

Det får mig til at genoverveje om KU nu virkelig er stedet for mig
Jette Amer
Gæst

#229

2013-11-20 18:33

Det er en nødvendighed for studerende at lave studierelevant arbejde under, ved siden af eller i orlovsperioder for senere at kunne få relevant arbejde indenfor sit felt. Studiet har aldrig været nok til at sikre et akedemisk arbejde. Hvis man ingen arbejdsmæssig erfaring har indenfor ens fag får man ikke arbejde senere, det skulle da lige være can scient pol. de øver sig i deres politiske partier og får en stilling i folketinget og det er også derfor de ikke ved hvordan de andre faggrupper må skabe en karriere ved siden af studie for at sikre sig et kommende job. Det kan også gå voldsomt ud over forskningen specielt i kandidatdelen, det er jo her man starter sit forskningsspor. GAD VIDE hvornår det bliver obligatorisk at politikere skal i praktik i virkeligheden, så de ikke kun tager udgangspunkt i deres egne og deres embedsmænds begrænsede virkelighedserfaringer, for det er farligt at de ved så lidt om livet udenfor ministerierne og Christiansborgs mure.


Gæst

#230

2013-11-20 18:42

Umuligt for medicinstudiet!
Jette Amer

#231 Re: Hold your horses..

2013-11-20 18:58

#113: Neil Packard - Hold your horses..

Jeg synes også du skulle drage videre, men betal lige dine uddannelsespenge tilbage til staten , det er nemlig mine skattepenge du har brugt og dem har jeg nu betalt i 40 år. Det sjove er at det er langt billigere for staten at have studerende på su end at skulle betale dagpenge til de færdige kandidater der har hastet gennem uddannelsen uden at få den nødvendige studierelevant arbedje og forskning på plads inden de bliver færdig. Der over hvor du skal ender de uheldige studerende jo i et telt i skoven når de ikke længere kan klare afdragene på deres studielån. så god tur.

Jette Amer

#232 Re: Pjat

2013-11-20 19:13

#226: fwins - Pjat

Ja  det er rigtigt at udenlandske studerende skal betale selv og  de bor hjemme hos deres forældre til de er op i 30erne, desuden bliver de unge i Spanien, Portugal Italien, Grækenland holdt uden for arbejdsmarkedet og får ikke kontrakter på fast arbejde. . Så kan de sidde i evig gæld uden at kunne stifte familie eller bidrage med udvikling af deres samfund. Er det den udvikling du ser frem til

Su systemet er simpelhen det mest fornuftige system hvis man skal have unge videre ind på arbejdsmarkedet og ind i fast job, og da su er så lavt at man nødvendigvis må tjene penge ved siden af kan det jo ske man kan få et relevant studiejob som også fremmer karrieren.


Gæst

#233

2013-11-20 19:17

Regeringens nye tiltag er hykleriske og urimelige. Den vil presse Danmarks studerende til det yderste, svække vores uddannelsessystem og i sidste ende vores konkurrenceevne i forhold til udlandet. Jeg mener det burde være en hver studerendes pligt at skrive under på at stoppe den nye undervisningsreform.

Gæst

#234

2013-11-20 19:38

Jeg vil gerne gennemføre mit studie på den bedst mulige måde for mig

Gæst

#235

2013-11-20 19:38

Stop

Gæst

#236

2013-11-20 20:14

Jeg synes det urimeligt at man skal have taget sin su fordi man falder bagud på ens uddannelse. Der er visse uddannelser der er sværere end andre og her er det urimelig at man ikke kan få lov at gå om uden at skulle blive straffet for det.
TuridGrace
Gæst

#237

2013-11-20 20:53

Dette er blot endnu et eksempel på den accelererende bortradering af vores rettig-
heder som mennesker i denne verden - og i Danmark.
Studerende skal ikke hastes igennem uddannelser - hvorfor???? Der er nok til os alle - det eneste som er nødvendigt er, at vi stopper statsterrorisme og krig. Alle har ret til en ORDENTLIG uddannelse!


Gæst

#238

2013-11-20 21:10

spred ordet
Menneske

#239

2013-11-20 21:40

den reform må være argument for så hurtigt som muligt at vælte de nuværende reformstyrende individer og erstatte dem med nogen mere menneskelige og intelligente væsener; HVAD MED GRISE?

Gæst

#240

2013-11-20 22:48

Det er umenneskeligt og fuldstændig forkert, at få de studerende til at affinde sig under så usle vilkår. Hvis alle studerede skal have lige rettigheder og muligheder, så skal der også tages hensyn til at nogle studerende står overfor, faglige, sociale eller økonomiske vanskeligheder som påvirker deres studieliv. Derfor skal man bedst muligt sørge for at de studerende kommer igennem deres uddannelsesforløb, fremfor at mange falder fra. Fællesskabet og medmenneskelighed er vejen frem!

Gæst

#241

2013-11-21 08:33

Det ser så pænt ud i Excelarket når alle studerende når igennem på normeret tid, men det faglige niveau bare falde og falder. Det gør ikke så meget for vi justerer jo bare karakterniveauet. Tidligere dumpede studerende hvis de ikke levede op til faglige minimumskrav, i dag justerer man blot karakterniveau, så næsten alle består uanset fagligt niveau. Den største trussel mod Danmark er ikke muslimske fundamentalister, nazister eller det yderte venstre, men DJØFERNE. De forveksler virkeligheden med et regneark.

Gæst

#242

2013-11-21 08:42

Synes hellere at de skulle forlænge studierne med 1-1½ år, så de studerende ikke risikerer at gå ned med unødig stress.
Og at man kan blive bedre og mere selvsikker i det man laver. Det kommer alt for mange nyuddannede som ikke har styr på en skid, og som måske mangler en masse kompetencer som de enten har sprunget over, eller ikke helt har styr på, fordi det skal gå så stærkt!..
Jeg vil mene at det danske arbejdsmarked har mere gavn af at de nyuddannede har styr på deres matematik og lign. end at de kommer igennem uddannelsen i lynfart og man så senere finder ud af at de ikke kan deres ting...
Vi lærer alle sammen forskelligt.
Jeg personligt hører desværre til den gruppe, som har behov for at sidde med tingene lidt længere for at forstå det, end bare lige at skimme det igennem. men til gengæld forstår jeg så ofte tingene meget bedre, end de af mine medstuderende som kun lige skimmer det igennem.
Rutiner gør os også bedre.

Gæst

#243 Re:

2013-11-21 08:46

#234: -

Er helt enig med dig, jeg har det på samme måde..
Jeg er ikke den bedste til at forstå matematikken, så jeg har behov for at sidde lidt længere med tingene for at forstå den. Hvis jeg så får lov og har tid til det, så forstår jeg det så til gengæld også bedre end de andre på mit studie.

Jeg vil egentlig også gerne være færdig hurtigst mulig, men det skal ikke gå på bekostning af min forståelse for de fag jeg har..


Gæst

#244

2013-11-21 09:40

Det er altid godt at stille klare krav, der kan opfyldes. At stille krav, der reelt er skjulte trusler i en i forvejen anspændt studiehverdag er modproduktivt og umoralsk.

Gæst

#245

2013-11-21 10:11

..

Gæst

#246

2013-11-21 10:52

Mere reklame for denne problematik!! Det skal være overalt!!!

Gæst

#247

2013-11-21 13:03

Sig nu nej!

Gæst

#248

2013-11-21 13:27

bip

Gæst

#249

2013-11-21 13:56

Sig nej til hurtigere ud-reformen!!

Gæst

#250

2013-11-21 14:19

Jeg har altid gerne villet læse på universitet, men det er ikke sikkert at jeg kan det længere...