Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#151 Godt

2013-11-22 17:18

Jeg sys det er fint med den regl. for når man bliver gift siger man heller ikke ja til at skulle forsørge hinanden men at elske hinanden, det er bare dansk lov. Lær og lev med det eller flyt. Eller kan man jo også bare få et arbejde i stedet ...

Gæst

#152

2013-11-22 17:21

Pisse godt initiativ!!!!
jeanne

#153 Re: GF

2013-11-22 17:22

#7: Tina - GF

fedt skrevet


Gæst

#154

2013-11-22 17:23

Altså ska man også straffes for at man elsker hinanden

Gæst

#155

2013-11-22 17:28

Jeg syns det er meget sent vi først begynder at råbe højt,når januar snart står for døren.men er glad for at der sker noget nu.jeg har selv gang i noget til at råbe højt med og håber det vil lykkes.jeg er kronisk smerte patient,der kæmper med mig selv og få min hverdag til at hænge sammen.så når man får en melding om gensigdig forsørgelse,der blev jeg både frustreret og meget ked af det og er det stadig med ned ture.min kæreste og jeg vil ikke kunne bo sammen,selv om han har en god løn,for han står med ombygning af hus og så det vil han ikke kunne gøre færdig når han skal forsørge mig og mine 2 børn og han søn.Det vil sige at 2 som elsker hinanden meget høj som vi gør,må bo hver for sig,det vil jeg slet ikke kunne holde til,så ryger jeg ned i et sort hul og mine børn vil græde,for de vil heller ikke kunne holde til at flytte fra de trygge rammer de har nu. Så NEJ TAK!!! til gensigdig forsørgelse pligt.

Gæst

#156

2013-11-22 17:29

Jeg bliver også ramt. Kan ikke finde en kæreste, så mister jeg min indtægt. Kan jo ikke bygge er forhold på at en ny kæreste skal forsørge mine børn og jeg. Er tvunget til at leve uden kæreste i årevis, indtil min flex-sag bliver afsluttet og jeg forhåbentlig kommer i flex-job. Har allerede ventet i flere år, men kommunen trækker sagen i langdrag og en ny kanin kommer altid op af hatten, bedst som man tror der sker noget. Nu på smerteklinik nr. 2 selvom man ikke kan afhjælpe et piskesmæld der er 16 år gammelt. Læger og smerteklinik har afvist at man kan afhjælpe generne. Hvor længe er det lovligt at holde en på kontanthjælp?????

Gæst

#157

2013-11-22 17:29

Det kan ikke passe at man skal straffes for ikke at kunne finde arbejde, og Gud hjælpe mig så straffes de mennesker der har arbejde.
Hvad med at ministrene droppede deres store pensioner, for de har sgu ikke gjort noget for at vi andre kan få en ordentlig pension

Gæst

#158

2013-11-22 17:32

Nej Tak

Gæst

#159

2013-11-22 17:33

Det er jo vanvittigt at lade fattige og syge mennesker i stikken på den måde!

Gæst

#160

2013-11-22 17:39

Jeg har underskrevet- håber alle støtter op om dette og gør det samme.

Gæst

#161

2013-11-22 17:41

jeg syntes det er noget fis . alle mennesker burde har ret til at kunne forsøge sig selv !

Gæst

#162

2013-11-22 17:45

Det er bekymrende at der ikke i det vi kalder velfærdssamfundet er plads til de svage som af en eller anden grund ikke kan arbejde. At par er nødt til at gå fra hinanden for at have penge til at leve, de få kroner der udbetales i kontanthjælp, er en falliterklæring for det danske samfund. Flere familier bliver revet fra hinanden så politikerne kan føle at de skal bestemme hvordan vores liv skal se ud. Det kan sammenlignes med barnet i børnehaven der sidder og brænder myrer i sandkassen med et forstørrelsesglas bare fordi han kan. Det er usmageligt!

Gæst

#163

2013-11-22 17:46

Skriv under så vi undgår alle de ulykkelige familier der bliver ramt og børn der bliver skilt fra den ene forældre :-(((( Hvad er det efterhånden for et samfund vi liver i ? Og det ville komme meget bag på mig hvis nogen af de personer der har været med til at indfører sådan en luset beslutning nogensinde risikere selv at ende blandt de ramte, næ de er sikret resten af deres liv Føj siger jeg bare :-(

Gæst

#164

2013-11-22 17:53

Ikke alle sidder på frivilligt på overførselsindkomst... Syns det er for dårligt at der ikke bliver taget højde for partnerens indkomst eller om vedkommende har børn eller skylder penge væk... Kan da virkelig ikke forstå hvorfor kommunerne som går så højt om i socialt sammenværd ikke kan se at den man mest har lyst til at være social med er sin partner... Der er flere familier/kommende familier der bliver splittet det er sq ikke humant... Men det er vel et led i at tvinge folk i arbejde også selv om nogle af dem reelt ikke kan arbejde og som ikke kan få førtids pension før man som minimum har runde de 40 år... Drømmen om kerne familien sluttede hurtigt for mange... Folk på overførselsindkomst må bare ikke få en familie eller få en bedre hverdag eller bare få livet til at fungere lidt normalt... Nej det er klart bedst at TRAMPE på de svage i samfundet det bliver verden meget bedre af det reder næsten den økonomiske-krise hele verden er i... Måske man skulle skære lidt i minister-lønninger/pensionen... Eller bare tænke lidt på os selv inden vi donere til Danmarks indsamlingen... Vi har Børnehjem og julemærkehjem der trænger til opmærksomhed... Syns sq det er sørgeligt... :(

Gæst

#165

2013-11-22 17:56

Det kan simpelthen ikke være rigtigt ! Dem som laver reglen burde fandeme selv prøve det! Istedet for at ødelægge så mange familier !!!!!

Gæst

#166

2013-11-22 17:59

Jeg forstår godt, der skal gøre noget ved dem som driver den af og nasser på samfundet men synes ikle det er fair overfor for dem der er syge og hverken har mulighed for job eller uddannelse :( og hvis det er for at spare i gør dette så vil jeg mene i kommer af med flere penge når mab tænker på alle de familieder bliver spilttet og går fra hinanden, på grund af økonomiske oversager så bliver der flere enlig mødre og højre boligstøtte, økonomisk friplads i børnehaver osv. Så ved ikke hvor gemmen tænkt denne plan er?

Gæst

#167

2013-11-22 18:04

Jeg er en af dem som bliver ramt og mine sønner risiker at skulle meldes ud af dagpleje og SFO. Vi har ikke råd til det, hvis vi bliver så meget ramt som det lyder til. Jeg er syg og ikke afklaret med om jeg kommer til at arbejde igen.

Gæst

#168

2013-11-22 18:04

Jeg og min samlever bliver direkte ramt af denne reform. Har betydet at jeg nu må flytte ud af lejligheden den 1´ste Januar. Jeg har været heldig da jeg allerede nu har fundet ny bolig. Alle de som får overraskelsen lige før jul får et gigantisk chok. Vores liv er ødelagt.

Gæst

#169

2013-11-22 18:10

kommer selv til at mærke det inden længe !

Gæst

#170

2013-11-22 18:11

Det skal afskaffes

Gæst

#171

2013-11-22 18:13

Velkommen til den økonomiske skærsild. Vi fattige har ikke råd til aflad, thi de rige ejer politikerne!!!! Kan simpelthen ikke beskrive det på en mindre syret måde, da disse reformer er så langt fra min verdensopfattelse.
Føj for en svinestreg!

Gæst

#172

2013-11-22 18:23

Det er ikke okay. Der må gøres noget !!!!

Gæst

#173

2013-11-22 18:39

Simpelthen for ulækkert

Gæst

#174 Re: Både og...

2013-11-22 18:47

#46: - Både og...

jeg kan godt se din pointe, hvis ens samlever tjener "kassen" som du skriver, er ikke er behov for at den anden får fuld kontanthjælp. men denne reform rammer alle også dem der ikke er så heldige at have en samlever der tjener kassen og er villig til at forsørge den anden, og for dem bliver det en meget svær tid at vi går i møde for ikke at sige nærmest umulig. det er ikke alle der skal skæres over en kam, men der skal der imod mere individualisering til hver enkelts situartion. vi som mennesker og borger er blevet til samlebånds brikker og der er ikke plads til at man er forskellige og har forskellige begrænsninger.


Gæst

#175

2013-11-22 18:49

Jeg og min samlever må flytte fra hinanden hvis den lov bliver gennem ført han har ikke mulighed for at forsørge mig.