Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#101

2013-11-22 13:01

Det er grotesk!!!

Gæst

#102

2013-11-22 13:09

Svineri at de forlanger folk der bor sammen der ikke er gift at der er forsøgerpligt men for den sags skyld er der ingen der har råd til st leve med eb indtægt folk kommer jo ikke på kontanthjælp uden grund !!

Gæst

#103

2013-11-22 13:10

Jeg er selv en af dem der bliver ramt af den skod lov

Gæst

#104

2013-11-22 13:19

Uacceptabelt at regeringen kan indføre gf. Rammer en utrolig stor del i befolkningen. De kommer jo til at skulle styre hvem man kan bo sammen med. Ikke okay. Forstår godt man skal gøre noget. Men helt ærligt. Lorte regering! Det min mening
Rosa

#105 Reformen er med til at ødelægge en masse

2013-11-22 13:23

Er en fucked up reform. Håber vores underskrifter vil hjælpe, til en anden løsning.
Det kan ikke være rigtigt at dem, som Er syge og dem som har familie skal rammes.
De kunne sige fuck det til udlandshjælpen.
De tænker mere på udlandet end os selv i dk.
Ja vi skal alle hjælpe hinanden, men kan ikke hjælpe andre før vi selv er hjulpet. Og er kommet ud af de økomonomiske problemer vi har.
Der må være andre muligheder at spare på.

Er der nogle som ved hvordan man går ind og beregner sin kontanthjælp.
Synes ikke jeg kan finde noget på ishøjs kommunes hjemmeside.

Gæst

#106

2013-11-22 13:25

Det næste bliver vel også at hvis man har børn under 18 som er får sig et fritids job at det så skal modregnes børnepengene... kom on tænk jer nu om regering

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-22 13:30



Gæst

#108

2013-11-22 13:40

Det er jo som at leve for 100 år sideb

Gæst

#109

2013-11-22 13:40

Er meget imod den nye lovgivning eftersom at mange par/familier med børn bliver nødsaget til at gå fra hinanden/ hus og hjem, og det kommer specielt til at gå udover børnene som ikke vil kunne forstå at deres forældre ikke kan bo sammen. Derudover vil den nye lov skabe mere gadekriminalitet, indbrud osv, da folk bliver nødsaget til at skaffe penge på anden vis
FUCK METTE F.

#110 Re:

2013-11-22 13:41

#5: -

Fordi Udbetaling Danmark nakker ALLE der bare kender hinanden og ikke kun kærestepar.
De er totalt psykopatiske når de vil nakke een. Deler man kun en avis til 14,- så skal man tvangsgiftes og miste ALT...
DERFOR.....
Sæt dig dog ind i problemet FØR du åbener din latterlige kæft..........


Gæst

#111

2013-11-22 13:44

Ja hvad skal man sige ... Hvis man ikke følte man kunne bruges her i samfundet så gør det nye her det ihvertfald ikke bedre.....

Gæst

#112

2013-11-22 13:49

Syntes simpelthen det er uacceptabelt!
Og en rigtig dårlig idé regeringen har fundet på, man skal da ikke jorre folk som er hårdt ramt i forvejen

Gæst

#113

2013-11-22 13:53

Dette kan remme alle, alle kan blive syge, eller komme ud for en ulykke...

Gæst

#114

2013-11-22 13:55

Jeg forstår godt ide'en med at man ikke bare skal gå hjemme og kryder r.. og at man skal yde til samfundet og være en del af samfundet, alt dette går jeg selv ind for.
MEN jeg kan simpelthen ikke forstå at vi lever i så snæversynet land som vælger at skære alle over en kam det er simpelthen mig en gåde, og synes det er en katastrofe at man ikke behandler de syge lidt bedere så vi rent faktisk kan føle os som en del af samfundet, de fleste syge har det i forvejen svært ved at få tingene til at hænge sammen fordi man ikke kan arbejde på lige fod med andre og derfor er deres indkomst derefter men det er en ting vi er nød til at acceptere om vi vil det eller ej, vores helbred bliver i de fleste tilfælde ikke bare godt igen fordi vi selv ønsker at arbejde fuldtid og tjene så man har til andet end blot tag over hovedet og mad på bordet.
Denne nye lov gør det blot sværre for familie eller ej at være tilstede og nogensinde komme til at passe bare lidt ind i samfundet vi vil nu virkelig få at føle hvad det vil sige at være en "taber" (som om de fleste af os syge ikke havde det sådan i forvejen)
Tillige med de familier der sidder der ude hvor mor eller far er syge må gå fra hinanden og tvinger børnene ud i helt urimelige situationer som at vælge mellem mor eller far.
For ej at forglemme at vi hele tiden bliver opfordret til at få flere børn og det sker næppe på denne måde.
Har kun en ting at sige:
NEJ TAK TIL GENSIDIG FORSØRGERPLIGT!

Gæst

#115

2013-11-22 13:58

Håbløs uigennemtænkt lovgivning.

Gæst

#116

2013-11-22 13:58

Jeg har helt ondt de mennesker det går ud over fra den 1-1-2014

Gæst

#117

2013-11-22 14:02

Det kan ikke være rigtigt, at de svageste IGEN skal straffes for regeringens fejlslagne politik.

Gæst

#118

2013-11-22 14:03

Det skal bare ikk gennem føres !!!!
SYGDOMS RAMT KONTANTMODTAGER

#119

2013-11-22 14:03

jeg er 37 år har en discos jeg er opereret for men har så fået gener af den og kan i dag ikke løfte gå eller sidde længe af gangen jeg har en deprition jeg har haft i 20 år jeg har været on of på arbejdsmarkedet jeg er så gået fra sygemelding til kontanthjælp .
de ved ikke hva de skal med mig omjeg skal i arbejdsprøvning eller bare rådne op .
jeg er en af dem som gerne vil lave noget men ikke kan holde til fuldtid men heller ikke der vil de hjælpe så i sidste ende kunne de ligeså godt aflive mig som en hund , der ville nok være mere værdig i sidste ende og så slipper de jo for at bruge tid på min sag.
syntes simpelthen det er så uværdig som noget kan være vi kan sgu ikke selv gøre for at vi bliver syge og så går over deres tidsgrænse for sygemelding, når man gør det er det jo fordi der stadig er noget galt at man går psykisk ned i dk er der slet ikke noget at sige til sådan som regeringen behandler os.jeg må indrømme at tanken da har strejfet mig at hvis jeg bare tog livet af mig selv ville min kæreste ikke få problemer mine forældre på 60 skal ikke forsørge deres voksne datter og kommunen ville slippe for en mere af TABERNE.

Gæst

#120

2013-11-22 14:21

Thomas Harder har en RIGTIG god pointe: http://ekstrabladet.dk/nationen/article2154072.ece

Gæst

#121

2013-11-22 14:22

Så der skrevet under, syntes det er engang fis det her, da der IKKE burde være forsøger pligt i danmark, nu må de politikere FANDME tage sig sammen og tænke bare lidt mere på befolkningen, i stedet for at tænke på sig selv,
Min mening er, regeringen burde væltes og der burde komme nye ind, F.eks hr hansen der har knoklet de sidste 40år for hvad en luset pension?
Eller fru sørensen som har 2-3 børn som ved en del mere om økonomi da, hun skal have det hele til at kører rundt, med mad, husleje, tøj ect. SKRIV UNDER IKK

Gæst

#122

2013-11-22 14:26

apsurt regel
gammelfjols

#123 vi kommer til at se et DDR Danmark

2013-11-22 14:30

mens kommunerne, vil kontrolere om kærster der elsker hinanden nu sover sammen. med kærligheds politiet, ja så vil kommune kasserne nu drænes som følge af denne tåbelige regel, der ikke vil give EN mere i arbejde. for 9/10 i denne situation er faktisk reelt syge, og venter på at få en førtidspention forhøjet børnepenge, boligsikring, forsøger tillæg mm mm mm mm mm mm dette her bliver rigtigt rigtigt dyrt sparede penge. mens DDR damark nu vil køre rundt med projesektøre og kontrolere om man nu faktisk er sammen som kærestepar der elsker hinanden tænk de sov sammen tre dage i en uge, fy forhelvede for et samfund :-(

Gæst

#124

2013-11-22 14:33

Jeg er samlevende med en der er på kontanthjælp og selv er jeg på SU. Det hjælper ikke at skære ned på hans penge, for det kommer ikke til at trylle et arbejde frem til ham.!

Gæst

#125

2013-11-22 14:47

Jeg tror der bliver krig i gaderne inden længe.