BEVAR AMAGER FÆLLED!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BEVAR AMAGER FÆLLED!.


Gæst

#176

2016-04-24 15:09

Min datter har lige været der med sin far og se hjorte, synd at ødelægge dyrelivet

Gæst

#177

2016-04-24 18:07

Amager fælled skal bevares pga den flotte uforstyrret natur og ikke ødelægges pga biler dem har vi nok af og deres forurening!!!

Gæst

#178

2016-04-24 20:24

Det er uhyre vigtigt at bevare Københavns grønne områder

Gæst

#179

2016-04-24 20:53

Selv Københavnere har brug for områder med ro og fred! Ændre planerne så området bevares

Gæst

#180

2016-04-24 21:23

I håb om at Amager Fælled kan bevares som et smukt rekreativt naturområde

Gæst

#181

2016-04-25 05:20

Fordi det er på tide at få politikerne til at forstå, at de må holde op med at save den gren over, som vi sidder på. Stop jeres ødelæggende massakre på al natur! Det er ikke jer, der ejer jorden! Tror i slet ikke, der er nogle grænser for, hvad i kan kapitalisere på?!

Gæst

#182

2016-04-25 07:00

Amager Fælled er mit nærområde, og Københavns Kommune har bedyret, de ønsker en grøn profil og har ambitiøse miljø som hovedstad, det går de stik imod

Gæst

#183

2016-04-25 17:10

Det er skammeligt at ødelægge et naturområde, så tæt på København. Natur tæt på en hovedstad er så vigtig for befolkningen. En grøn lunge, som er med til at reducere CO2 udslip fra biler, give voksne og børn muligheder for at kunne komme ud i naturen osv.

Gæst

#184

2016-04-25 18:27

Jeg bor i det umiddelbare naeromraade, hvilket dog er underordnet. Foerst og fremmest er jeg tilhaenger af offentlig transport, og jeg klarer 95 % af mit daglige transportbehov med en af mine seks cykler.

Gæst

#185

2016-04-26 00:50

Amager fælled skal bevares! Jeg kan ikke forstå hvorfor den skal pilles ved :'-(

Gæst

#186

2016-04-26 05:25

Jeg har boet i området i 10 år og bruger fælleden dagligt. Meget sørgeligt hvis det ikke bliver muligt på samme måde i fremtiden

Gæst

#187

2016-04-26 06:51

De har vidst længe at dette ville blive et problem - føler efterhånden at mit fødested (Amager) er blevet voldtaget nok. Først et stort ar der delte Amager med en motorvej til lufthavnen, gennem fælleden!
Derefter lavede man da lige en kikser igen og valgte at man ikke syntes, at en metro hørte til nede i jorden, men delte Amager i en uptown/downtown ligende tilstand (Amager strand park) på den ene side med nye dyre flotte højhuse til de mest velhavende.
Og det virker tydligt på priserne at jeg nok ikke helt taler i floskler...
Om ti år har selv de mest velbetalte læger ikke råd til at bo på Amager, se hvad der sker i London!!!! Og hvor sætter det så størrste delen af de Amager'kanere, hvis forældre var med til at bygge det her sted, til det det er i dag?? Tror ikke der bliver plads til dem her ude længere - måske de også bare skulle flytte, udkants Danmark mangle jo befolkning.
Og nu vil man gerne lige bygge en motor vej mere, eller en "tunnel" med udluftning direkte til fuglene, men pyt med fuglene, pyt med dyrne, der er jo penge at tjene for dem der allerede har.
Og jo jo, jeg ved godt der også er mindre bemidlet der får lov at bruge vejene, vi bør bare tænke på om det virkelig er det vi har brug for?? Flere penge - mindre natur?? Det lyder jo lige til - lad os fælde nogle flere trær, og indånde noget mere forurening...
Det lyder jo super!!!!!
De har genne årene også udvidet Bryggen bestandigt, og lavet Ørestaden på fælleden...
Måske de store politiske beslutning, skulle være mere op til dem der ikke sad i de lukkede bestyrelser, med million lønninger. Men dem der tænkte sig om og ikke kun tænkte i penge -
JM.

Gæst

#188

2016-04-26 07:55

Amager fælled har altid været et fristed/ånderum for rigtig mange mennesker, samt en naturperle og det vil være mere end frygteligt at ødelægge det . Amager fælled er virkelig unikt .

Gæst

#189

2016-04-26 11:31

Fordi sådan nogle steder skal bevares

Gæst

#190

2016-04-26 11:35

Det er alt vi har tilbage

Gæst

#191

2016-04-26 13:00

Jeg er så meget imod de ødelægger et dejligt naturområde med grimme bygninger, biler og beton istedet for at bevare natur og dyreliv.

Gæst

#192

2016-04-26 18:04

Fælleden er så vigtig for byens åndedrag, for menneskers helse og daglige oase-stunder. Jeg har boet lige ved Fælleden over 40 år og de senere år ser jeg så mange flere mennesker tage Fælleden i brug i deres dagligdag - samtidig med at Fælleden skrumper og friseres, og højhuse skyder op tæt overalt. For godt hundrede år siden var det en borger-afstemning i København der valgte at bevare Voldene som grønne arealer i stedet for at inddrage dem til stenbro og by. I dag nyder vi godt af deres kloge og fremsynede beslutning. Lad os være ligeså fremsynede og bevare grønne og halv-vilde arealer som oaser mens byen vokser og vokser udenom.

Gæst

#193

2016-04-26 18:06

København uden biler

Gæst

#194

2016-04-26 18:10

De faelles haver,er dejlige at bevare.Det drejer sig om at bevare en flot natur.

Gæst

#195

2016-04-26 18:53

Fordi den mest værdifulde, oprindelige rest af natur i Københavns Kommune netop ligger i det hjørne af fælleden, hvor man nu vil bygge. Orkidéer, frøer, salamandre, vandnymfer, sommerfugle, græshopper, natsværmere, sangfugle og mange andre skabninger bor, spiser og yngler der. Rigtig dårlig byplanlægning. Hvis det endelig skal være, så tag af de allerede forstyrrede/ødelagte arealer. Snup en del af golfbanen syd for til den nye campingplads og byg så der hvor vandrehjemmet ligger. Det er gammel losseplads. Eller omvendt. Golfbanen? Den er vel næppe livsnødvendig....???


Gæst

#196

2016-04-27 08:18

Amager Fælled er et særligt område for byens borgere og ikke mindst den rest af vildt dyreliv der er omkring hovedstaden. Yderligere anlæg vil være forstyrrende for det eksisterende plante- og dyreliv og vil presse gennemtrækkende fugleliv ud i yderområderne af fælleden ... Ikke optimalt for fx nattergale, gransangere oma arter!

Gæst

#197

2016-04-27 11:46

Fordi jeg har tilknytning til Amager og ingen skal røre den grønne natur oase

Gæst

#198

2016-04-27 16:32

Der må være grænser for hvor meget biodiversitet, der skal indskrænkes i dette lille "grønne land"

Gæst

#199

2016-04-28 22:02

Fælleden skal reddes fra ødelæggelse!

Gæst

#200

2016-04-29 05:34

Fordi at det natur område SKAL bevares