Vil du have ret til at vide, hvad du spiser?

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vil du have ret til at vide, hvad du spiser?.


Gæst

#1

2013-09-07 06:30

Det er alles ret at vide hvad man spiser, jeg er imod hallal slagtning og overproduktion af kød, spiser økologisk og vil gerne have garanti for at jeg køber det jeg ønsker
Merete Dea Larsen

#2 Fuldstændig enig

2013-09-07 10:49

#1: -  

 


Gæst

#3

2013-09-07 16:09

Jeg synes det store problem er at Roskilde kommune overlader det til forældrebestyrelser, at afgøre om alle børn skal spise religiøst slagtet kød. Man reducerer spørgsmålet til et praktisk og økonomisk spørgsmål. Hvis alle dem, der ikke lever med forbud bare underlægger sig andres forbud, så bliver det lettere at lave mad. Ja, men så lader vi forbuddene styre. En minoritets forbud styrer hvad majoriteten skal spise. Vi er et moderne samfund. Vi har forladt religionens og traditionens tyranni. Skal vi så genindføre den og holde op med at være et moderne samfund? Det er vanvid.

Gæst

#4 Re:

2013-09-16 08:52

Det er på ingen måde i orden. Det er ikke engang bestyrelserne der bestemmer vedr. halalslagtet kød - det er indkøberen (ofte køkkenpersonalet), og de kan kun vælge ud fra de 5 % der er mærket. At det viser sig at stort set alt de har at vælge imellem er religiøst slagtet gør jo de 5% og det valg man troede man havde til grin:-(

Bestyrelserne har kun medbestemmelse vedr. svinekød, og det er et misforstået hensyn...

 

 

lizett

#5 retten til at vælge

2014-01-30 10:06

når så få muslimer kan bestemme så meget, hvad vil der så ikke ske når der lukkes flere ind, S V.OG R vil jo ikke stoppe deres indvandring.