BUSSER TIL FYNSLUND - JA TAK!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BUSSER TIL FYNSLUND - JA TAK!.


Gæst

#1

2013-07-08 18:20

Jordrup er en by i udvikling - ikke afvikling. Derfor skal der være fornuftige busforbindelser til nabobyerne så det er muligt at benytte denne form for transport til skole, arbejde, indkøb, etc.

Gæst

#2

2013-07-08 19:19

Med børn i skolealderen, er det umuligt at de kan deltage i nogen fritids aktivitet, hvis ikke der findes transport mulighed, ud over privat bilkørsel.

Gæst

#3

2013-07-08 19:35

Børn ældre end 6. klasse vil ikke kunne komme i skole.

Gæst

#4

2013-07-08 21:20

Børnehavebørnene benytter ofte bussen til/fra Kolding, når de skal på tur til enten biblioteket, Nicolai for børn, Koldinghus, legeparken m.m.

Gæst

#5

2013-07-09 06:33

Vi er tilflytter, og en lille familie med børn. Vores børn får engang brug for offenlig transport. Jordrup bliver jo heller ikke det største tilflytning stede når byen bliver isoleret, fra alt og alle, når unge og gammel ikke har mulighed for at tage i skole og arbejde.

Gæst

#6

2013-07-09 06:34

det er helt forrykt at man besluttet at nedlægge vores bus. Man kunne begynde med at pille de busser af køre planen der kun har bus chaufføren med. Det er ca. halvdelen.

Gæst

#7

2013-07-09 07:02

Det at vores unge mennesker skal køre over 5 km for at få en bus og nogen mere er helt hen i hegnet, er vi blevet til et udkants Danmark, Hvordan skal vi få nye unge faml at flytte til vores område, når at deres børn ikke kan blive transporteret til Kolding.
putte

#8

2013-07-09 09:32

sådan er det jo hvis man vil bo på landet der er altid noget

Gæst

#9 Inkompetence

2013-07-09 15:13

I jydske-vestkysten er det lige blevet offentliggjort, at en busrute har kostet omkring 500000 kroner. Denne busrute er kun blevet brugt at to mennesker igennem flere år, TO MENNESKER!...
Det er altså okay at nedlægge en brugt busrute, mens sådan en rute kun igennem avisen får opmærksomhed. Dette er for mig absurd!

Gæst

#10 Re:

2013-07-09 17:25

#1: -

hvis dette bliver en realitet er jeg den der er flyttet. Min store datter går i skole i Kolding og bruger bus dagligt. Hun har ikke mulighed for at cykle den lange vej til lejrskov.

Desuden er jeg sygeplejerske med skiftende arb.tider, enlig og afhængig af min bror, som bor i Kolding, kan tage teletaxa ud til mig når jeg skal arbejde aften/nat.

 

¨Så dette tiltag vil ødelægge alle muligheder for mig og min familie for at blive i vor dejlige lille lokalsamfund!!!"

Karen Søe Pedersen
Gæst

#11

2013-07-09 20:18

Bustransport mellem Jordrup og Kolding er af afgørende betydning for området.
Skolebuskørsel udvides efter behov morgen og eftermiddag og sammenkøres med rute 188.


Gæst

#12

2013-07-10 05:03

Vi har to børn i 5. og 7. klasse, der går i skole i Kolding. Vi har pga. vores arbejdsplads og arbejdstider ikke mulighed for at køre dem, så nu ved vi ikke, hvad vi skal gøre for at få dem i skole og hjem igen.
Det er en meget frustrerende situation vi som børnefamilie er presset ud i, og fjernelsen af busruten vil med sikkerhed betyde, at andre vil fravælge Jordrup, når der kigges efter nyt hjem. Det er beklageligt og fremtiden for byen kan desværre blive en trist historie. Lad os håbe politikerne også kan se det.
Mvh. Morten Malkanthi

Gæst

#13

2013-07-10 09:06

Hvad tænker politikerne på?. Eller rettere, de tænker kun meget kortsigtet. Var det ikke meningen, at det skulle gøres mere attraktivt, og bo ude i de mindre samfund?. TÆNK JER OM!!!!.
Gland
Gæst

#14

2013-07-10 16:11

Regeringen siger at vi skal bruge det offentlige mere end det vi gør så derfor er det da også logisk at fjerne den eneste bus til Jordrup... sikke meget mening det giver...

 

Havede jeg haft en bus var jeg sq selv begyndte at køre den rute 188 køre så kunne regeringen sq sejle i deres egen sø... det er dq jo så gode til alligevel


Gæst

#15 Kæmp!

2013-07-10 21:50

Hej med jer.

Har med interesse læst et indlæg i Jyske Vestkysten.

Jeg tillader mig at blande mig i jeres debat, for jeg ved præcis hvordan i har det og hvilke konsekvenser dette vil få for jeres lokal samfund.

Jeg bor i en lille landsby Fåborg, midt mellem Grindsted og Esbjerg med ca. 25 km til hver by.

Vi har haft time forbindelse mellem Grindsted og Esbjerg i mere end 40 år, pludselig kommer sydtrafik på at busser da skal køre den nærmeste og hurtigste vej, for det har stor betydning at folk kan rejse hurtigt de 2 store byer.
Så istedet for at følge den gamle rute hvor alle landsbyer langs hovedvejen 30(Diagonalvejen), blev besøgt skulle bussen nu drøne mellem de Esbjerg og Grindsted og kun gøre stop på de byer der nærmest ligger op af hovedvejen.

Det betød at vores by ikke længere skulle have besøg. Altså samme situation som jeres.

Inden alt det her, var vores lille landsby med 331 indbygger lige blvet kåret til årets landsby i Varde Kommune. Siden da skal jeg hilse og sige det er gået ned af bakke.
Først mistede vi bus forbindelsen, dernæst kom vores Købmand og eneste butik i byen i knibe og måtte dreje nøglen, det på trods af at vi over 2 omgange forinden havde indsamlet knapt 1 million
Det har betydet at vi nu bor i en spøgelsesby, til skræk og advarsel til alle andre i kommunen.

Vi kæmpede dog efter nogle meget hårde slag med kommunen fik vi en bussen til at kører ind omkring byen så vores børn som går i Gymnasiet eller lign. i Esbjerg havde en mulighed for at følge dette. Det er dog så lille et plaster på såret at det knapt kan mærkes.

Skulle der være nogle som har brug for en uddybende snak om hvordan vi greb arbejdet an vil jeg gerne stille mig til rådighed. Jeg kan kontaktes på LHJ26@hotmail.com


Gæst

#16

2013-07-11 07:57

Nedlægger i busruter til/fra de mindre bysamfund
nedlægger i også landsbyerne på sigt,det er måske også meningen, siden i ikke klargøre de sidste byggegrunde kommunen råder over.
Gæst

#17

2013-07-21 17:36

Kolding er kun for dem der bor i Kolding og det samme gælder Kolding kommune der er ikke meget respekt for landsbyerne men hvis Kolding kommune vil have spøgelses byer på kortet skal de endelig bare fortsætte som de gør.. Så lykkes deres plan

Gæst

#18

2013-07-22 10:52

alexander gosvig pedersen

Gæst

#19 bus

2013-07-22 10:53

bussen skal køre

Gæst

#20

2013-08-04 09:17

Vi har hest i jordrup og skal bruge bussen så glem det pjat og fortsæt ruten med stop i jordrup og omegn