jeg er imod at tattovering bliver ulovligt

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen jeg er imod at tattovering bliver ulovligt.


Gæst

#76

2013-06-20 15:30

*Tatovering

Gæst

#77

2013-06-20 15:33

Noget pis .. Hvor er vores frihed henne ?!!

Gæst

#78

2013-06-20 15:36

Skulle det ikke være op til folk selv at bestemme om de vil tatoveres?? Der er også stor risiko at være ude i solen osv - skal man så også forbyde folk, dette??

Gæst

#79

2013-06-20 15:36

Dem der har fundet på den her idé skulle bare have en røvfuld hvad rager det jer om jeg putter faarve på min krop ? i skulle hellere tage og lukke de rådne steder med beskidte nåle i stedet for at smadre forretningen på nogle fabelagtige kunstere!! føj

Gæst

#80

2013-06-20 15:37

godt nok har jeg ikke selv en. men det noget man 100% selv bestemmer om ens krop skal være fuld af blæk eller ej, ligeosm rygning er det også noget fokl bestemmer, og se selv der. godt nok gør man det ulovligt at ryge visse steder, men så gør folk det bare andre steder. det samme gælder her, så tager folk bare til udlandet og får det lavet, så går penge til udlandet og ikke i danmark hvor skat ellers ville få en lille del. + så får vi endnu flere arbejdsløse.

Gæst

#81

2013-06-20 15:41

Jeg kan ikke se hvad regeringen skal blande sig i om folk vil/må få tatoveringer...


Kim Nyland

Gæst

#82

2013-06-20 15:41

tattos skal forblive lovligt!

Gæst

#83

2013-06-20 15:44

SSyntes sgu det er latterligt at det pludselig skal være ulovligt bare forside 16 årige bla. ikke får samtykke af sine forældre før han får en tatto.. det er jo tattovørens ansvar at sige nej til en under 18.

Gæst

#84 Re: Re:

2013-06-20 15:47

#50: danske regering - Re:

dem der tager valget må da bare selv betale sygdommen hvis det er på grund af sin tuss.


Gæst

#85

2013-06-20 15:47

Jeg syntes at det er fuldstændig latterligt at de vil til at indføre denne lov!
Tattoveringer har man kunne få lavet i jeg ved ikke hvor mange år, og så skal de til at indføre denne lov nu??

Gæst

#86 Re: det fandme ikkE iorden

2013-06-20 15:48


Gæst

#87

2013-06-20 15:53

de der kalder sig kloge skal snart slappe af og huske på hvorn det er at være menneske, istedet for de forsøger at styre os i en retning hvor morskab, leg og det at sætte sit præg på sin egen personlige stil, vil gå hen og blive fængsel straf.

Gæst

#88

2013-06-20 15:54

Det burde være valgfrit som det har været indtil nu!!
lady baobh

#89 Re:

2013-06-20 15:56

#85: -

de vil sq snart forbyde os at trække vejeret, rygere , fede mennesker og nu tatoveringer, synes sq de skal tage sig omega sammen !


Gæst

#90

2013-06-20 15:59

Nogle regler er ifølge mig helt okay her i Danmark, men nogle er helt hen i vejret?! Som dette - hvorfor skal det nu være ulovligt at bedstemme over sin egen krop? Ny må i fandeme styre jer! Det er lige så lamt, som at om et par år må man ikke ryge i eget hjem eller amme sit barn på en cafe/restaurant, hvilket ifølge mig er noget af det mest naturlige? Alle er blevet ammet.. Jeg er hverken mor, og ryger heller ikke, og har heller ikke tatoveringer endnu, men kan da for pikker tænke mig en gang om, åbne øjnene, og se at det da er helt tabt med disse regler. Især den med tatovering, da jeg regner med at skulle have. Der er allerede en lov, der hedder: "ikke på hænder, hoved eller hals." Men at få en lov om at vi ikke engang må være herre iver egen krop? Tag jer sammen.
Tatovør på 23.år

#91

2013-06-20 16:03

Rolig allesammen , forståeligt at i reagerer sådan men det er altså medierne der igen pisser en stemning af ... Først og fremmest er det hele pisket op pga de div allergi tilfælde der er kommet frem de sidste 8-10 år hvor der er importeret kopifarver i store mængder til meget billige priser, det er der desværre mange nybegyndere/hjemmetatovører der benytter , derfor er der nu blevet sat sådan et forslag op. MEN som sagt tá det roligt ,det hele skal oz igennem EU og vi kommer til at bøje os under de andre landes regler ;)
mig

#92 ....

2013-06-20 16:06

jeg syntes personligt ikke de kan gå ind og vælge for os, vi ved da nok godt at det blæk ikke er helt godt for huden. men de skal jo ikke gå ind og vælge for os om hvad vi vil gøre, hvad vi vil have er jo vores beslutning , så må man jo imødekommes, med at finde ud af om man kan gøre blækken mere ''ren''. for syntes ikke de skal beslutte mit valg om hvad jeg gør ved kroppen.
mig

#93 Re:

2013-06-20 16:08

#91: Tatovør på 23.år -

ja nemlig. vil da blive rigtig øv over hvis det virkelig skete. men som du siger der skal jo meget igennem.

men hvis det så endelig sker så tager folk enten til udlandet fx tyskland og får det gjort ellers begynder folk bare at gøre det i deres hjem


Gæst

#94

2013-06-20 16:10

Nu har de fået lov at bestemme hvor vi må ryge. De skal da ikke også bestemme om vi vil dekorere vores krop. NU stopper det
danske regering

#95 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-06-20 16:12

#66: Jørgensen89 - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

sig mig, følger du slet ikke med hvad der sker ude i det danske land ? der er naturligvis tale om sundhedsrisici forbundet med tatovering og desuden så skal det være slut med lovløse tatovører. der er også mange der mener at der er i orden at stjæle og tage forbugte stoffer, man dette ændre ikke noget ved at det stedvæk er forbudt!

i danmark har vi love og regler der Skal overholdes, dette har ikke været tilfældet her, det er blot det der er ved at komme på plads, desuden så er det tatovør branche foreningen der skal sikre at alle regler og love bliver overholdt

jeg kan ikke forstå at der er så mange der vælger at forkusere på det negative omkring dette emne, jeg kan kun anbefale folk at se det positive, da dette er ikke slut, man blot en ny begyndelse, man før de ting kan komme på plads er der nogle ting der skal være i orden først!

 


Gæst

#96

2013-06-20 16:18

Fandme nej om tattooveringer skal være ulovlige i dk!

Gæst

#97

2013-06-20 16:24

Det skal ikke være ulovligt!

Gæst

#98

2013-06-20 16:26

I forvejen bestemmer en gruppe mennesker så meget over andre. At de nu vil bestemme over vores kroppe, er altså grænsen. Hvad bliver det næste? Forbud på Plastikkirugi? Nu må vi sætte en stopper for de højere magter, og tage magten over os selv.

Gæst

#99

2013-06-20 16:28

Det bliver værre og værre med at det man ike må;(
danske regering

#100 Re:

2013-06-20 16:38

#98: -

hvis du ser dig selv som en del af samfundet, så er det faktisk nogle mennesker som du har været med til at stemme på! disse folkevalgte politikere sidder ikke bare og bestemmer, man følger de love og regler der allerede er vedtaget i "biblen" grundloven.