jeg er imod at tattovering bliver ulovligt

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen jeg er imod at tattovering bliver ulovligt.

Rene Janos Leutschuk
8530 Hjortshøj

#151 TATTOOVERINGSFORBUDET VAR FUSK

2013-06-21 07:50


Gæst

#152

2013-06-21 08:02

En lovgivning om tatovering,er et indgreb i den personlige frihed.
Malle

#153 Re:

2013-06-21 08:11

#10: -  

 

Det bliver ikke ulovligt og det er ikke en lov, det er en bekendtgørelse der skal sikre at der ikke er skadelige stoffer i blækken, det giver derfor ingen mening at underskrive, det er i øvrigt også en bekendtgørelse der sikre i mod skadelige stoffer i legetøj og mad Så det der sker er at nu kan du fra 1 januar se hvad du får smidt ind under huden, så du får massere af muligheder for at få flere tatoveringer efter 1 januar

Gæst

#154

2013-06-21 08:37

Stop da nu... Hvis folk vil ha det, skal de nok også få det, om det så er lovligt eller ulovligt. Men kom nu, helt ærligt, gør det da til personers egen valg om de vil tusches eller ej.. Vi kender vel risikoen - Jeg stopper IKKE med at få tatoveringer...
FDQ

#155

2013-06-21 13:25

Så... grunden til at miljøstyrelsen vil ulovliggøre tattooblæk er fordi: Det er sundheds skadeligt og KAN give kræft eller allergi.

I så fald burde de vel osse ulovliggøre: Solcentere, plastik kirugi, alle former for fødevarer som er allergi fremkaldende, kørekort til alle unge mænd under 30 (fordi de muligvis kører af røv og kan være til fare for andre), visse former for makeup og parfume, mobiltelefoner, wifi signaler, høretelefoner (da de kan give høreskader), alle kæledyr over 10 kg (da man jo kan komme til skade hvis de lander oven på dig), alt man med konserveringmidler, mikrobølgeovne, at være ude i solskind (husk nu at solen KAN give kræft!) osv osv...

Er der nogen der kan se hvor jeg er på vej hen med det her?

Gæst

#156

2013-06-21 14:52

hvad fanden tænker de på. det er tilladt at tjene penge på sex men fordi nogen maler andre skal det forbydes. vores land er sgu på vej mod sovjet-agtige tilstande. kan det virkelig være sandt vi skal liste rundt for at få en tusse som en anden junkie der skal til pusher. nu må i sgu tage jer sammen. man vælger jo ligesom selv om man vil ha en tusse eller ej

Gæst

#157 Re:

2013-06-21 14:54

#155: FDQ -

du har helt ret. som jeg nævnte bliver det mere som det gamle sovjet. hvad fanden tænker de på


Gæst

#158

2013-06-21 15:23

Folk er bevist om når de får en tattovering, og dem der ikke syntes at de vil udsmykke deres krop lader vær.
For mennesker er ikke ens, vi ved godt hvad der er bedst men det er ikke altid det vi gør, de mennesker der syntes at det er flot med en tattovering, jamen lad dem dog have det.
Hvad bliver der af ytringsfriheden i danmark?

Gæst

#159

2013-06-21 16:39

Jeg kan ikke forstå, hvordan det kan falde nogen ind at skulle bestemme hvad voksne mennesker får lavet på deres krop. Skal det så også være forbudt at tage sol da det også kan give kræft, eller spise forskellige madvare der kan give kræft?. Nej vel??? Jeg vil ha lov til at lev som jeg vil og ikke som "de kloge hoveder" "som de tror de er" mener jeg og andre skal.


Gæst

#160

2013-06-21 16:58

Det er så åndsvagt at den danske regering nu vil gøre tattoveringer ulovlige i danmark.
ALLE danskere har/får tattoveringer og de unde i dag , inkl. mig selv bliver kun ved med at få flere fordi vi ser det som en helt unik kropsudsmykning !!

Gæst

#161

2013-06-21 16:59

LATTERLIGT!

Gæst

#162

2013-06-22 08:47

Må man overhovedet bestemme noget selv ? ;(

Gæst

#163

2013-06-22 11:48

hvorfor ialverden skulle det ulovliggøres, må man nu ikke bestemme over sin egen krop. andre skal ikke bestemme om jeg vil ha flere tattoveringer.

Gæst

#164 Re: For h...........

2013-06-23 14:19

PGA

#165

2013-06-25 06:56

men pive når en tattoo går galt, det kan man, og når en person med synlige tatoveringer får afslag på et job, pga. tatoveringer så har vi piberiet "jeg kan da ikke forstå det, jeg ser da NORMAL ud, jeg har vel lov til at se ud som jeg syntes" nåååååe nej de tatoveringer ser overhovedet ikke bisset ud. TÆNK JER OM. ( gør mine tatoveringer, at der er folk som bliver utrykke i det job jeg gerne vil have eller i det liv jeg påtænkerat leve, så skulle man tænke over om det er det værd og det er der en del der ikke gør. der bliver fjernet mange hver år, og hvem skal så betale???

Gæst

#166

2013-06-25 14:43

Skal det være forbudt at kunne bestemme hvordan man vil udsmykke sin krop. Må vi hellere ikke gå med øreringe, hvad med piercinger, det forsvinder da aldrig helt, alt vil give ar, det må vi vel selv bestemme? Vores demokratiske land har snart ingen demokrati tilbage!

Gæst

#167

2014-01-03 16:37

ink er ikke ulovligt, da de kan laves kønne. men derimod dem der ikke har stået i lærer burde ikke lave tattoos
Ben

#168 Miljøstyrelsen har intet krav om forbud mod tatoveringer

2014-01-26 18:06

"Læge Jørgen Serup fortæller i medierne, at en kommende bekendtgørelse om tatoveringsfarver vil gøre al tatovering ulovlig i Danmark. Det er ikke tilfældet. Bekendtgørelsen vil gøre det mere sikkert at blive tatoveret, så forbrugerne ikke prikkes med kræftfremkaldende stoffer." LÆS MILJØSTYRELSEN PRESSEMEDDELSE HER: http://www.mst.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2013/pressemeddelelse_tatoveringsfarver.htm

Gæst

#169 Re: Der ligger intet lovkrav / forslag fra Miljøstyrelsen om at forbyde tatoveringer

2014-01-26 18:09


Gæst

#170

2014-02-08 21:27

Hvis tatoveringer bliver ulovlige i Danmark skal piercinger og andet udsmykning også blive ulovligt!!!!! Ignorante svin.

Gæst

#171

2015-01-26 07:07

Så sejt, at nogle tager det op.
Jeg er kun 17, men jeg drømmer selv om at få en eller 2 tattos.☺
Min ældste søster har 2 tattos, og min ene svoger har også flere tattos.. Jeg vil gerne ha' 2-3stykker..