BUDOLFI PLADS I AALBORG - NOK ER NOK!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BUDOLFI PLADS I AALBORG - NOK ER NOK!.


Gæst

#1

2013-06-19 11:00

Der må være grænser for hvor meget beton vi skal ha i midt byen. Og så ved så køn en kirke som Budolfi Kirke.
I splitter den ad, den slår revner ...mange revner. Så stop NU

Gæst

#2

2013-06-19 12:42

Et politisk monument, som skal stoppes. Forfærdeligt. Kan oplyse om, at tidligere byrådsmedlem Erik Ludvigsen har indsendt et indlæg til Nordjyske desangående.
Delt og underskrevet

Gæst

#3

2013-06-19 12:48

Delt og underskrevet

Gæst

#4

2013-06-19 15:08

Vi har ikke brug for et nyt gigantisk Magasin.
Men vi har stadigt brug for parkeringspladsen ved Budolfi Kirke, både af hensyn til handicapede brugere af Budolfi Kirke og posthuset som jo efterhånden er det eneste tilbage i byen. Men også af hensyn til såvel bryllupsbiler som begravelsesoptog fra Budolfi Kirke.

Gæst

#5

2013-06-19 16:36

Skønt at der er nogle der tager initiativ.
Jeg vil glæde mig over en smuk grøn plads med lidt torvestemning engang i mellem.

Gæst

#6

2013-06-19 17:41

Det er en ommer Henning G.

 


Gæst

#7

2013-06-20 05:24

Grotesk som de ødelægger vores dejlige by. Har set billeder tilbage da østerå faktisk havde en å... hvorfor går man ikke tilbage til at lave noget der er naturskønt at se på istedet for betonblokke. Betonblokke er signaturen fra 1970 erne... seriøst, hvor er de dygtige arkitekter henne ?

Gæst

#8

2013-06-21 14:28

Budolfi Plads ER blevet ødelagt én gang, da man byggede Kvickly/Bank-/ parkeringsanlæg der. Nu, hvor chancen er der, til at få en dejlig åben plads, der yder både domkirken og bygninger som det gamle posthus retfærdighed, vil de guddødeme gøre det IGEN!

Gæst

#9

2013-06-22 08:43

Aalborg's Taksim Plads, kort-sigtede kommercielle og politiske interesser over for byens behov og fremtidige forbedring.
mortengrau

#10 OBS: Rettelse til billedtekst!

2013-06-22 10:19

Ved billede 1 står der "Det fremtidige Nørregade med kirken til venstre"
Det er IKKE korrekt. Det er Algade - ikke Nørregade.

Men godt initiativ! Hvis I vil fremme jeres sag, bør I få nogle (arkitekturstuderende?) til at lave et par alternative illustrationer af hvordan pladsen ellers kunne se ud "som åben og grøn plads med udsyn til posthus og kirke". Så er det meget nemmere for menigmand at forholde sig til jeres idéer og hvordan det vil se ud sammenlignet med forslaget om Magasin.

I bør nok også komme med at forslag til hvor Magasin alternativt kan/bør placeres, da de jo tydeligvis har interesse i at komme til Aalborg igen - og jo i så fald har brug for et andet centralt sted at være. Blot at sige, at "de skal ikke være her" får I ikke mange stemmer på... Der er jo mange der kan se fordelen i et Magasin og i de arbejdspladser og indtægter det skaber for byen...

Held og lykke med projektet! :)
Godt initiativ...
Flemming Pedersen
Underskriftindsamleren

#11 Re: OBS: Rettelse til billedtekst!

2013-06-22 16:16

#10: mortengrau - OBS: Rettelse til billedtekst!

Du har ret m.h.t. Nørregade/Algade - Tak for rettelsen.

Med hensyn til dine andre forslag er de også vældig gode og vedkommende. Allerede tilbage i 2010 kom kommunen med forslag til hvordan de på det tidspunkt synes pladsen kunne komme til at se ud. Der var da et par af forslagene der fra mit synspunkt var absolut acceptable.

Og hvad Magasin angår, så tror jeg ikke lige på at det giver flere arbejdspladser. De bliver blot for en kortere periode flyttet fra Friis og hvad nytter det så.

Men der kan selvfølgelig være andre meninger om dette - så lad os bare få dem på bordet.

Tak for inputtet.


Gæst

#12

2013-06-24 14:50

Godt initiativ.

Gæst

#13

2013-06-24 15:33

Jeg skriver gerne under på dette og håber vi kan stoppe denne grimme bygning der slet ikke passer ind i området med mange smukke gamle bygninger

Gæst

#14

2013-06-24 20:16

Godt initiativ - lad Byens Hjerte "Budolfi Plads" blive et sted vi borgere er stolte af!

Gæst

#15

2013-06-25 06:49

Alt held og lykke til gruppen. Mona

Gæst

#16

2013-06-25 06:51

Igen Kommunal kassetænkning ...
Gæst

#17 BUDOLFI PLADS I AALBORG - NOK ER NOK!

2013-06-25 07:19

Usmageligt at ødelægge det område med sådan en beton bygning i så stor højde, og ganske rigtigt hvad en gæst skriver:
Lad Byens Hjerte "Budolfi Plads" blive et sted vi borgere er stolte af!


Gæst

#18

2013-06-25 09:48

Nu har vi i så mange år haft denne skamplet midt i vores dejlige by lige op til kirken samt de gamle bygninger som ligger i forbindelse med Gammeltorv. politikerne efterlader sig igen en ikke intelligent løsning, men hvad kan forventes med den besætning vi har. Vi har så mange gamle smukke bygninger i midtbyen, og det skal der tages hensyn til og der burde leveres relevante forslag og laves en afstemning blandt byens borgere om hvad der skal ske med Budolfi Plads .

Gæst

#19

2013-06-25 09:57

Jeg har ikke noget imod, at Magasin kommer til Aalborg. Det kan jo være en Mini-Magasin. Jeg har fået nogle gode ting i den "gamle" Magasin, MEN DEN SKAL IKKE LIGGE PÅ BUDOLFI PLADS. Der synes jeg, der skal være en mini-park, hvor der er bænke, græs og træer, så man kan slå sig ned der og nyde de flotte bygninger omkring, spise sin madpakke i frokostpausen, bare sidde og filosofere, spise en is, kun fantasien sætter grænser. Der skal ikke være serveringer, for det er der jo nok af lige ved siden af. Der bør være tid til at tænke sig om - tænk bare på bygningerne omkring, hvor længe de har stået der. DET SKAL VÆRE EN LILLE OASE. Jeg tror såmænd også, at det smitter positivt af på erhvervslivet i midtbyen.

Gæst

#20

2013-06-25 10:17

LAD NU VÆRE MED AT LAVE VORES DEJLIGE BY ENDNU RINGERE... STOP NU !!!

Gæst

#21

2013-06-25 14:41

Der er vist ikke mere at sige

Gæst

#22

2013-06-25 15:44

Hvor var det dejligt,at der endelig kom en reaktion på Budolfi byggeriet.
Tænk, at vi har så flot et torv i Aalborg og igen vil ødelægge vores by med store byggekolosser og så op ad vores dejlige Domkirke.
Er der ingen der tænker på, hvad det gør med byggekraner og store biler i centrum og ikke mindst, hvis det hele går i stå på grund af hvad man finder i undergrunden.
Kunne vi for pokker ikke tænke på trivsel i stedet for penge.
Jeg håber meget, at det hjælper at folk støtter med underskrifter. Så se nu at få gang i at skrive under.
Zitta Samuelsen

Gæst

#23 Modstanden har nu nået TV2Nord

2013-06-25 21:38

Her til aften var der et indslag om modstanden imod planerne på TV2Nord. Marian Nørgaard fra Venstre fortalte om, hvorfor hun synes det er en god plan. Daniel Nyboe fra Radikale Venstre fortalte om, hvorfor han synes det er en dårlig plan. Se selv:
http://www.tv2nord.dk/video/41957?video_id=41955&autoplay=1

Gæst

#24

2013-06-25 21:56

Det er ligesom kapitalen vinder over vores grønne områder.

Gæst

#25 Daniel Nyboes modstand

2013-06-26 07:13

Ja vel har Daniel Nyboe nogle meget gode og sandfærdige argumenter. Men tør han stå ved dem, når budgettet for Aalborg kommune bliver lagt, og pengene fra grundsalget er med der i? Næppe.
Socialdemokraterne har jo lagt linien for midtbyen, understøttet af Venstre rådmand Mariann Nørgaard. Som Socialdemokraternes byrådsmedlem, Christian Schnor, sagde på et byrådsmøde. "Ja det vil nok give øget færdsel på Vesterbro når bilerne fjernes fra Algade. Men det må borgerne leve med, for det er jo en naturlig udvikling af byen"...Som om der ikke er problemer nok med færdslen i midtbyen i forvejen? Når man så samtidig vil lade en eller anden projektmager klistre midtbyen til med endnu en betonkasse, så hører alting op. Lav nu noget for byens borgere, frem for blot noget for byens projektmagere.