Bevar autisme-klasserne på Storebæltsskolen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar autisme-klasserne på Storebæltsskolen.


Gæst

#1

2013-03-14 23:17

der er ingen grund til at flytte eller lukke noget, som fungere så godt som storebæltskolen gør

Gæst

#2

2013-03-15 10:16

Jeg kan heller ikke se hvorfor de skal lukke alt for jeg har selv en datter der går på skolen og hun er utrolig glad for at være der og nu går hun i 6/7 klasse og er det ikke nok med at når de stopper i 9 så skal de på den gamle halskovskole og gå i 10 klasse. Og hvad fanden sker der lige at alt skal lukkes her i korsør.
CePiC

#3 Politik

2013-03-15 10:23

Dette er politik når det er værst. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad situationen ville være, hvis en af de ledende politikere havde et barn på Storebæltsskolens autistklasse.
Så var dette nok ikke kommet på tale. Man kunne ønske sig at vores politikere var lidt mere oplyste inden for de specialområder de her beskæftiger sig med. Er der da slet ikke flere politikere der sætter mennesket frem for økonomien? Jeg er snart flov over at være en del af det her, og måske endnu mere flov over at have stemt på disse politikere, som tydeligvis ikke magter deres opgave.
Carl Erling Pedersen
Just say NO - Nicki Ottevig

#4 Vi er alle ligeværdige, men ikke ligestillede

2013-03-15 10:28

Autismens hovedsymptomet for børn,(og senere den unge og voksne – som regel er det et livslangt handikap) er vanskeligheder med socialt samvær og kontakt til andre mennesker. Besparelser skal ikke bruges som undskyldninger her, da der er MANGE andre steder hvor der kan effektiviseres og hentes penge hvis det er problemet?. Vi må og skal ikke kun tænke på hvad der er billigst her og nu, men i stedet for skal der lyttes til børnenes trivsel, forældrenes tilfredshed, og pædagogernes viden. Giv plads til forskelligheden og det belønner sig både for de udsatte og for Kommune kassen i sidste ende.

Gæst

#5

2013-03-15 11:44

Føler med Jer som skal igennem det her og ikke mindst jeres børn....Jeg er så i den modsatte situation og er bestemt IKKE glad for at min søn går på Storebæltskole,hvor han så har været fejlplaceret siden 2008 (kommunen sku jo spare)koste hvad det ville....Pædagogerne mm. der kan ikke gi mig redskaber til min søn,de kan ikke tale med ham...en pædagog har endda udtalt hun ikke ku tale med ham,får tilbudt tegn-tale og hvad gør vedkomne??? Siger NEJ til tilbuddet!!!! Der er ligesom andre børn på skolen der har og ville ha meget gavn af tegn-tale!!!!Der har kun været det ene problem efter det andet.....og er glad for nu jeg har fået "medhold" og han nu skal på en ny skole!!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-03-15 14:36



Gæst

#7

2013-03-15 18:09

Uanset hvordan og hvorledes ens børn er og har det skal vi vise den og andre den hjælp og omsorg de skal og må have brug for...

Gæst

#8

2013-03-15 19:13

Skriv under

Gæst

#9

2013-03-15 20:34

den skole SKAL da bare køre videre.det betyder så meget for vores børn og familie.mvh else johansen

Gæst

#10

2013-03-15 22:49

Flot initativ . Håber så mange som muligt støtter op om det her.
Jakob Nielsen

#11 Del, del, del!!

2013-03-15 22:54

Vil opfordre alle til at dele underskriftsindsamlingen så meget i kan, på de sociale medier i er medlem af! (Facebook, Twitter osv.)! Jo flere der ser det her, jo flere underskrifter! :-) I kan jo selvfølgelig også opfordre folk til det via mund-til-øre metoden! :-D


Gæst

#12

2013-03-15 23:05

Der er ofte også off-topic emner på forskellige fora på nettet, hvor linket kan deles, det giver også godt. Skriv dog lige en lille tekst til linket.

Gæst

#13

2013-03-15 23:57

Joy lindholm

Gæst

#14 hvem skal betale

2013-03-16 16:48

ja det er sku hårdt,, måske de 8 til 10 familier kunne slå sig sammen og så selv passe deres børn ??

Gæst

#15

2013-03-16 19:23

Er hermed gjort

Gæst

#16

2013-03-18 18:37

Min lille bror har selv gået på Storebælts skolen. (Ikke med autisme)
Men min familie har selv oplevet at det har været en rigtig god skole til ham, fordi de har taget sig tid til ham.
Nu går han på CSU i Slagelse og er også rigtig glad for det :)

Gæst

#17

2013-03-18 21:14

Bevar skolen....

Gæst

#18

2013-03-19 12:04

Det handler ikke om børnene. Det handler om penge. FØJ! Lad børnene trives og udvikle sig bedst muligt ved at holde sig nær deres nærmeste zone for udvikling. Hvis bare regeringen forstod at det ikke hjælper at tage så mange penge fra kommunerne og at inklusion ikke altid forbedrer tingene for børnene... ja, hvis bare de lyttede til de mange lærere der tager sig hovedet over deres ugennemtænkte teoretiske planer... Så ville skolen blive et bedre sted at være og eleverne ville trives og lære mere. Suk.

Gæst

#19

2013-03-21 23:35

Giver gerne min støtte:)

Gæst

#20

2013-03-22 23:06

Jeg syntes det er vigtigt at se på de enkelte børn og deres behov, derfor har jeg skrevet under
Korsør pigen

#21 Tænk jer lidt om

2013-03-26 17:03

Syntes lidt man glemmer at det er en kæmpe udgift for kommunen at der skal bruges så mange penge på den skole... bliver utrolig vred når man læser at der er 2-3 elever i hver klasse og hvor meget personale der er på.... hvad med os der har børn i normale klasser, der er de tit 28 i klassen og 1 lærer, og hvis man har et barn der har svært ved dansk, er der ingen mulighed for ekstra støtte, fordi der skal spares..... så syntes måske i skulle tænke lidt over hvor mange penge der bliver smidt efter jeres børn, bare fordi de ikke er normale....

Helle

#22 må selv betale

2013-03-26 17:09

Jeg er lidt enig med Korsørpigen, har selv en dreng der er ordblind, og har ingen hjælp fået på baggensskolen, så nu må vi selv betale for at få ham på efterskole... der er ingen hjælp at hente fra kommunen.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-03-28 10:17


Stine

#24 Re: Tænk jer lidt om

2013-03-28 11:03

#21: Korsør pigen - Tænk jer lidt om

Bare rolig Korsør-pigen, hvis vi skal se på det på med penge-øjnene, så kommer de autisme- (og andre diagnosebørn der har helt særlige forudsætninger for at fungere) børn ind i de normale klasser, altså også ind i dine børns klasser. Dem der allerede er i klassen grundet den nye inklusion er dem der er vurderet til at kunne være der med lidt ekstra støttetimer, og tæller ikke med i den pulje. SÅ skal du se løjer, og så vil du også forstå hvorfor der er brug for de voksne der er brug for.

Hvis du mener at der er for mange elever i klassen, så er vi helt enige, men det er en helt anden diskution. Gør dig selv en tjeneste og lad være med at blande de to diskutioner sammen, gør hellere som Forældrene her og kæmp for din sag, men ikke på bekostning af de børn der har det allersværest, pengene er nemlig SÅ godt givet ud, hvis det betyder at de 2-3 elever ender med at kunne fungere i samfundet! (ellers skal dem der fungerer betale et langt større beløb over tid, bare sådan hvis vi skal blive i snævre økonomiske rammer)

 

Venlig hilsen en der reelt bekymrer sig om ALLE børn, og syntes der er særlig grund til det for tiden.

Stine

#25 Re: må selv betale

2013-03-28 11:08

#22: Helle - må selv betale

Så vil jeg klart opfordre jer til at kæmpe for jeres søn på samme måde som disse forældre kæmper. Det tager tid og penge, det koster tårer og en voldsom mængde frustration, og alvorligt talt, hvis i har penge til at betale så er det betydeligt nemmere end at kæmpe denne kamp. Og hvorfor skulle i ikke selv betale for at komme på efterskole? Specialskole og efterskole er jo ikke det samme? er det en ordblinde-efterskole? (jeg spørger ikke for at være tarvelig, men fordi jeg reelt er nysgerrig, da jeg altid er interessseret i at lære mere om hvordan man kan hjælpe børn med div. udfordringer.

mvh