Forlang frie søer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forlang frie søer.


Gæst

#176

2013-04-09 09:07

stop denne modbydelige behandling af de danske søer. Grise er ekstremt intelligente, og det er tortur af værste grad, at fiksere dem. Regeringen skal skamme sig over, at de tillader dyremishandling i det danske landbrug. Føj!

Gæst

#177

2013-04-09 18:21

Vi er et af verdens rigeste lande og hvis vi ikke har råd til ordentlig dyrevelfærd hvem har så ????

Gæst

#178

2013-04-10 15:29

Det kan vi bare ikke være bekendt stop det svineri nu.

Gæst

#179

2013-04-11 12:29

Vi spiser ikke svinekød i familien, fordi forholdene er så elendige for dyrene.
Gæst :-)

#180 Det er ikke landmandens skyld!

2013-04-15 15:11

#1: -

Jeg er helt sikker på at alle landmænd gerne vil gøre mere ved dyrevelfærd i deres besætning. Men der er bare nogle problemer omkring det. De økologiske besætninger kræver meget mere, og det er dyrer at drive en økologisk besætning. Jeg mener ikke der er landmandens skyld/mening at søerne skal være klemt ned i en lille bås, det er bare det der er mest effektivt og det landmanden har råd til. Mere landbrugsstøtte kunne måsle være med til at løse problemet, og selvfølig en lidt anden lovgivning.

 


Gæst

#181

2013-04-16 22:24

http://www.youtube.com/watch?v=2JMNjHLfJ9c

- Det er sådan det bør være!!

Gæst

#182

2013-04-19 09:44

Hjælp grisene ud af de rædsomme fikseringsbåse
og lad denm komme ud i det fri, grise skal IKKE VÆRE I FIKSERINGSBÅSE, men ude i naturen
felix

#183

2013-04-19 09:45

Hjælp dem

Gæst

#184

2013-04-19 09:45

Grise er levende væsner ligesom os selv. Vi er sat på jorden af samme grund - for at leve. Fordi mennesker har mere magt i verden, giver det os ikke ret til at holde vilde dyr fanget, pine og endda spise dem. STOP DET.

Gæst

#185

2013-04-19 09:49

Det glæder mig så meget, at der endelig er kommet en underskriftindsamling til de danske søer. Jeg har aldrig brudt mig om at se grise behandlet på denne måde- det er mishandling og ikke kun fysisk men også mental da grise faktisk er meget intelligente.

Gæst

#186

2013-04-19 09:56

JEG VIL SENDE DEN TIL ALLE MINE FACEBOOK VENNER OM AT DE VIL UNDERSKRIVE ..ALT DET BEDSTE FOR DISSE FANTASTISKE DYR VENLIGE DYREHILSNER FRA YVONNE SAND

Gæst

#187

2013-04-19 09:58

Man bliver bare SÅ KED af det, når man ser de stakkels grise-fødemaskine-mødre, der ikke kan røre sig en tomme! Når man vèd, hvor KLOGE og sociale grise er .. de elsker det frie liv med deres unger ... bygger reder .. har krøller på halen ... og nyder livet i FRIHED ... hvis bare landmænd o.l. ville tænke sig i de stakkels søers sted .. SÅ skete der HURTIGT noget !!!

Gæst

#188

2013-04-19 10:11

Bedre forhold for søerne - NU

Gæst

#189 De stakkels søer.

2013-04-19 10:29

Det er for langt ude at disse mennesker? Der håndterer disse dyr har haft frit spil i så mange år, vi kender til den ene mishandling efter den anden. og vi har at gøre med mennesker? Der er fuldstændig ligeglade med dyrenes lidelser.Så der skal gøres noget, Det er vores pligt som medfølende mennesker at gøre noget og få ændret HELE den scene der er i grisebrancen ændret. Det er så SYND for disse søer det har det været i årevis! Ders opvækst, er en fadæse deres hådtering af grisene under transport er uhyggelig og ingen går ind og stopper det. HVOR FANDEN er DYRLÆGERNE Henne i alt det her? Aldrig en lyd fra dem...Jo hvis de får penge. Det er på tide at disse stakkels dyr får tålelige forhold bare eks noget strå at tygge på gennem de lange dage, Det er skammeligt!

Gæst

#190 Re: Det er ikke landmandens skyld!

2013-04-19 10:38

Landmændendene er skyld i at størstedelen af Danmarks opdyrkede jord er forgiftet, At noget af det reneste drikkevand helt fra istiden er forurenet. Dyrene bliver udsat for og lever uder forhold der er dybt ulykkelige og uanstændige. De sælger fødevarer der skader deres medmenneskers kroppe. At sige det er ikke er lanmændenes skyld svarer til ikke at bebrejde folk der sælger deres børn til prostitution for at kunne klare dagen og vejen. Det er en skændsel hvad lanmanden" efterhånden har kostet DK!

Gæst

#191

2013-04-19 10:46

forlang regeringen laver et lovforslag at alle grise skal kunne gå frit rundt.
Sunshine.

#192 Frie Grise/søer.

2013-04-19 10:57

Det er soen`s natur at kunne bygge sin rede godt med halm, gør soen gerne et døgn før når hun skal til at fare.....men de er stresset bider i jernrøret foran dem...køre med hovedet fra side til side mens de bider rundt om røret...får store åbne sår rundt halsen...selv halstøjet kan gro under huden hvis det er for stramt......Ja der er mange grimme ting....så GIV SØER/GRISE de normale forhold tilbage!!!!!!!!!!!!Har selv været landbrugsmedhjælper da have vi andre forhold, end nu og kunne ikke drømme om at blive landbrugsmedhjælper den dag idag FOR DER ER FOR MEGET DYREPLAGERI...................................

Gæst

#193

2013-04-19 11:06

Det er en skandale , som vi behandler dyrene, uanset om de skal slagtes eller ej , har de KRAV på en ordentlig tilværelse . BLIV DOG VEGETAR :-(

Gæst

#194

2013-04-19 11:21

Det er simpelthen uanstændigt og ud over alle grænser for, hvad vi som mennesker kan tillade os, at udsætte vor umælende medskabninger for!! Til dem, der vil påstå, at dette er humant, og at dyrene ikke lider, vil jeg gerne spørge: hvordan tror du, at din egen krop og psyke ville have det, efter at have levet på denne måde, hele dit liv??? Spørg din samvittighed og svar ærligt: kan vi være dette bekendt??? Har du overvejet at blive vegetar??? Det er ikke spor svær!! Vi ejer ikke dyrene og bør glæde os over dem, istedet for at slå dem ihjel!!!

Gæst

#195

2013-04-19 11:27

Sæt dem fri!

Gæst

#196

2013-04-19 11:52

jeg troede faktisk, det var forbudt

Gæst

#197

2013-04-19 12:05

ER DER NOGEN DER NOGENSINDE HAR HAFT TANDPINE ELLER ØREPINE eller MAVESMERTER eller ANDEN INTENS SMERTE.
Det er sådan jeg ser på grisenes tilstand en smerte der er ubeskrivelig smertefuld at den ikke kan beskrives overhovedet, mennesker tror at vide at de ved alting.Hvorfor får mennesker i deres liv hjælp og smertestillende midler vi kan beskrive smerten og få hjælp til den.Forestil jer deres smerete og du kan intet gøre hverken gå i sammenhold eller få trøst de må end ikke udtrykke deres vrede og sorg og frustration de får klippet tænder og hale og hevet deres genitialer ud alt uden bedøvelse forestil jer smerten og ensomheden i alt dette og resten af livet i ensom smerte.For mig er det en perverteret opførsel vi har over for dyr.

Gæst

#198

2013-04-19 12:32

Frihed, lighed og et bedre og fair liv til alle, både dyr og mennesker....
Jeanie

#199 Re: Re: Re:

2013-04-19 12:42

#15: Nielsen - Re: Re:  

 

Flot Skrevet - gid der kunne blive gjort noget .


Gæst

#200

2013-04-19 12:44

Slip så de søer fri!! Grisen er et intelligent dyr, som i det fri aldrig er i ro, men foretager sig alle mulige ting som de ikke kan udføre i en stald, og da slet ikke når de er fikserede!! Det er dyremishandling og mangel på respekt for andre væsner. Stram op!!!