NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Arne

#276 Re: MINI US

2013-03-28 01:39

#273: - MINI US

Den manipulation du snakker om kommer fra medierne og ikke fra vores politikkere...


Gæst

#277

2013-03-28 02:16

Altså, jeg ved ikke hvad de bilder sig ind, men nu må nok, være nok!

Gæst

#278

2013-03-28 05:01

Oplys nu befolkningen ærligt og redeligt om foretagender i folketinget. Det påvirker os alle og nu er vores politikere jo repræsentanter for befolkningen.
Oplys os og videregiv jeres viden, så vi alle bliver klogere og bedre til at foretage fornuftige valg i hverdagen i stedet for at undergrave det demokrati vi nu er så glade for at have!
Jens Tingleff

#279 Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ?

2013-03-28 08:53

#275: Arne - Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ? 

Netop med fuld offentlig indsigt kan "showet" nedbringes - For så vidt politikerne ikke laver fodfejl.
Årsag og virkning.... Det er rygter og halve informationer der danner grundlag for "showet"
--
Og skulle en politiker blive spurgt om hvorfor han/hun nu valgte at gøre dette eller hint, så er der vel et fornuftigt svar på det.


Gæst

#280

2013-03-28 10:03

jeg syntes ikke man kan mærke at det er en rød regering vi har fået. de sparker til folk der allerede ligger ned. det er ikke rød social politik de laver.

Gæst

#281

2013-03-28 10:24

DEMO NU!

Gæst

#282

2013-03-28 11:11

Kom igang venner. De må jo ha' drukket af natpotten!!!!

Gæst

#283

2013-03-28 11:45

vi har rettigheder som borgere, til at vide hvad der foregår, hvad der kommer til at foregå, hvordan og hvorfor det gør det.

Gæst

#284

2013-03-28 11:50

En stor del af et demokrati er åbenhed og indsigt.

Gæst

#285

2013-03-28 12:56

Der er demokrati i Danmark og helt ind i magtens korridorer skal borgerne have mulighed for at få indsigt i, hvad der foregår der! Det må være en ufravigelig kendsgerning for et nation som vores! Stærkt betænkeligt at dette fra magtens side søges knægtet!

Gæst

#286

2013-03-28 13:30

Respekt for menneskerettighederne.

Gæst

#287

2013-03-28 14:24

Vi skal ikke have politikere der kan gøre hvad de vil uden at blive opdaget. For det første er deres moralske kompas til tider meget skæve og for det andet skal de kunne stilles til ansvar når de bryder loven. Pressefrihed er en grundsten i vores frie, demokratiske samfund, og skal ikke begrænses ved lov som i diktaturer rundt om i verden.
Arne

#288 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ?

2013-03-28 16:52

#279: Jens Tingleff - Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ?

Jens, vil du helst have et land der er styret af vores medier og deres forretningsmodel om at sælge reklamer til dig og mig ?, eller et land der er styret af folkevalgte politikkere i et repræsentativt demokrati ?...Jeg vil afgjort helst have det sidste. Også selv om jeg selvfølgelig ikke er enig med alle 179 valgte i folketinget. Men jeg respektere at der er andre der har valgt de andre der også sidder der, ud over dem jeg har stemt på for at repræsentere mine synspunkter...

ps. Medierne har ingen interesse i at det går godt for landet!. Al form for konflikt og ting der ikke virker gavner deres indtjening!...Husk lige på det, når du / i er så glade for medierne til at "overvåge" vores folkevalgte politikkere. Ud over at medierne ingen interesse har i at det går landet godt, så kan de også ret dårligt stilles til ansvar for den manipulation de laver over for befolkningen og politikkerne ....

Jens Tingleff

#289 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ?

2013-03-29 11:16

#288: Arne - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ? 

Medierne styrer kun dér hvor poltikerne ikke kan forsvare hvad de har gjort, og hvis politikere og embedsmænd ikke kan forsvare hvad de har gjort, så har de enten gjort noget forkert, eller de er uduelige til at begrunde deres sag..

Jeg synes du får blandet de enkeltsager ind, som medierne rejser med baggrund i ting der sker udenfor folketinget.
Dér ser vi alt for ofte at politikerne i folketinget involverer sig i sager der retteligt hører til i kommunale regi.
Igen en "billig linselus levebrøds politiker" adfærd.  

Brian Røgind.

#290 Re: til gæst fra Brian Røgind.

2013-03-29 11:50

#13: -

Det er en bevist svinestreg, endnu mere fordi man ikke vil spørge befolkningen.


Det samme gør sig gældene med EU, der tør man simpelthen ikke spørge om befolkningens meninger.


Deres fede lønforhøjelser spørger man heller ikke befolkningen om, men tager bare fra fadet, fordi man sidder ved det store tagselv bord.


Om vi synes de og deres børn skal have ekstra pension fordi de har været minister 1 år spørger man heller ikke om.

Det  undre mig lidt at der her allerede er over 18.000 underskrifter, på forholdsvis kort tid, når vi der prøver på at få afskaffet ministerpensionerne, har haft en underskrifts indsamling kørende over 1½ år og kun er nået lidt over 10.000. Der står godt nok kun lidt over 3000 på denne link, men vi har 7300 fra en tidligere link på online underskrift.
Her er  linken hvis nogen skulle være interesseret i at støtte forsøget på at få afskaffet ministerpensionen.

AFSKAF MINISTERPENSIONEN...SKRIV UNDER HER.
signatures/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer/start/660
De kan få pension på lige fod med alle andre.

Limfjord

#291 Coffee Party Bevægelsen støtter underskriftsindsamlingen

2013-03-29 12:01

Fantastisk nu er vi over 18.000 underskrifter
Coffee Party Bevægelsen støtter underskriftsindsamlingen
https://www.facebook.com/pages/Coffee-Party-bev%C3%A6gelsen/454518631284478

Gæst

#292 Re:

2013-03-29 12:34

#176: -

... eller socialkammeraternes misbrug af penge, når de holder møder?


Gæst

#293

2013-03-29 15:33

Vi skal tvært imod have ,meget mere gennemsigtighed og åbenhed i hvad politikere og embedsmænd går og laver ,de er jo kun mennesker, (magt korrumperer)

Gæst

#294 Re: Re: til gæst fra Brian Røgind.

2013-03-29 23:13

#290: Brian Røgind. - Re: til gæst fra Brian Røgind.

Har skam skrevet under der også.

 

Hilsen Susanne - underskriftindsamler

Arne

#295 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ?

2013-03-30 14:24

#289: Jens Tingleff - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skal politikkerne og embedsmændene ikke også have arbejdsro ?

Jens, Forstår ikke helt hvad du mener : "Jeg synes du får blandet de enkeltsager ind, som medierne rejser med baggrund i ting der sker udenfor folketinget.". Jeg taler ikke om enkeltsager, men mediernes rolle over for politikkerne, samt hvordan mediernes forretingsmodel tilskriver en bedtemt adfærd fra deres side over for vores folkevalgte politikkere...

Jens, det lyder lidt på dig som om du tror på medierne som vores 4'ede statsmagt...Prøv at følg pengestrømmene i medieverdenen, så vil du se hvad deres rolle er i vores folkestyre. Det er virksomheder som lever af at tjene penge til deres ejere. Ikke mere og ikke mindre end det...De har ikke noget højere kald, eller et ønske om at få danmark til at fungere bedre. Der findes kun 3 ansvarlige instanser i vores 3 delte folkestyre!


Gæst

#296 Re: Re: MINI US

2013-03-30 15:22

#276: Arne - Re: MINI US

Medierne - de nævner jo knap den nye lov ...

 

Hilsen Susanne

Limfjord

#297 Re: Re: Re: MINI US

2013-03-31 12:21

#296: - Re: Re: MINI US

Nej det gør det ikke Susanne! Hvofor tror du? Derfor!
Mvh Coffee Party Bevægelsen

https://www.facebook.com/pages/Coffee-Party-bev%C3%A6gelsen/454518631284478


Gæst

#298

2013-03-31 17:19

Det vil svække demokratiet, og det gør mig bange.

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2013-03-31 21:33



Gæst

#300

2013-03-31 22:48

Loven giver adgang til magtmisbrug og forbrydelser på statsplan. Selve "loven" er derfor en forbrydelse i sig selv.