NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Rimeligt skuffet

#1276 Re: tror du mener Ægypten

2013-04-25 13:38

#5: -  

 

Her har man også folk ved magten, som i den grad har taget patent på sandheden, at anderledes tænkende er forstyrrende for deres demokrati. I ægypten kan man klare ærterne ved at fange dem der synes noget forkert, og så give dem nogle ordentlige bank. ..det ka vi ikke endnu i danmark, men med den ny lov kan man mørklægge sit arbejde, midler og motiver. Det er det vi i skolen har lært hedder ..at magten korrumperer. Husk det nu næste gang du skal stemme. Det her er da en skamplet på vores demokrati, og starten på en glidebane...?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-04-25 17:49



Gæst

#1278

2013-04-25 18:17

Det er nødvendigt med så meget offentlighed som mulig, hvis vi vil bevarer et demokrati. Det er politikerne også bedst tjent med! Hvis de tænker sig om. venlig hilsen Karen og Peter


Gæst

#1279

2013-04-25 23:53

Godt initiativ. Vigtigt at vi holder dampen oppe, og kommer ud på de sociale medier til bekendte, venner og familie - så endnu flere kan skrive under.
Politikerne satser på den folke modstand ebber ud i en passiv og opgivende attitude, og
at medierne kan komme til at fremstille modstanderne af denne lov som en
lille ubetydelig samling af sære personer.

De sidder på magten. Dem er dem der vil føre ministeriernes planer ud i livet.
Ministerier, der som justitsministeriet har en meget tvivlsom forhistorie
med støtte til det tyske nazi regime under 2 verdenskrig, mens danskere
døde i modstandskamp, og med diverse lovbrud, tamilsag osv. siden hen.
Stort set altid på den forkerte side af det moraksle spektrum så
er det ikke overraskende at disse ministerier også nu gerne
støtter magten mod befolkningen. Der er intet overraskende i det.
Sådan har disse mennesker altid været.

Men nu er det en ny dag. Og så må vi tænke over hvordan
vi kan engang for alvor for ryddet op i forhold til disse mennesker ...
Og svaret er - selvfølgelig - åbenhed, total og aldeles åbenhed
om alt i disse ministerier.
Og naturligvis derfor at de taler om at har behov for "frirum" -
og andet vrøvl, som de aldrig ville drømme om at give borgerne,
hvis de får magt som har agt.

Derfor er det så vigtigt at vi danskere tager kampen mod dem.
Og vi ikke glemme hvem det er der er bag den lov,
hvem der udtænker den, og hvem der vil stemme for den.
Deres navne skal skrives op.

Og så er det vigtigt at man ALDRIG stemmer på sådanne
personer. Og skulle de få held med den anti demokratiske
lovgivning i denne omgang - Så skal det selvfølgelig bare
rulles tilbage senere hen.

Historie har heldigvis at Stasi, diktature, og andre
mørkemænd har en begrænset levetid - og efter det kommer
foråret igen. Så vil det også gå her.
Men deres navne skal skrives op så vi ved hvem de er,
der vil gøre det her.

Gæst

#1280

2013-04-26 06:30

I et land hvor så meget i forvejen afgøres af svært gennemskuelig policymaking, er aktindsigt det mindste vi som borgere kan forlange. NEJ til den nye (u)offentlighedslov.

Gæst

#1281

2013-04-26 07:35

Magt trives bedst bag lukkede døre. Demokrati lever af gennemsigtighed og frisk luft.

Gæst

#1282

2013-04-26 07:36

Det næste bliver vel at folketingsvalg skal foregå som valg i det gamle Østtyskland før murens fald.

Gæst

#1283

2013-04-26 07:40

Bare det at fortsætte med at forsøge at mørklægge alt, er i den grad sygt. Men det er ikke kun politikere, det er i den grad også de ledende i ministerierne, der har tiltaget sig så meget "magt" at de er blevet syge af denne "magt". Det der forsøges her, vil være helt uhørt i mange lande i verden. Et system der kontrollere samtlige borgere hver dag, men borgerne kan ikke få aktindsigt, det er helt utroligt at de kan forsøge at fortsætte deres stramninger af en lov som blev ændret da Bendtsen blev afsløret i alt det han foretog sig. Det er helt utroligt at sandheden kan være så svær at forstå for en dansk politiker generelt, politikere viklet ind i alle de løgne der findes. Det findes ikke værre.

Gæst

#1284 Re: ..svinenes aften

2013-04-26 07:51

#1032: -

:) ..det er sjældent man ser, at der ligger latent,
så meget indsigt, på eet lyrisk talent..


Gæst

#1285

2013-04-26 09:52

Nu er diverse jura og forvaltnings professore så ude i politiken og forsvare mørklægningsloven.
Jo, det er jo dem der har uddannet de mennesker der har så ringe respekt
for demokratiet, at de vil indskrænke offentlighedens mulighed for
at kontrollere og styre.
Kort sagt - de er del i det samme komplot mod befolkningen her - så
derfor håber jeg ikke at nogen lader sig besnakke til at tro,
at det er godt for os at lader magt gå fra Folkestyre
til en lukket kreds i nogle ministerier - i bedste østtyske stil.
Det er simpelthen så ledt det disse mennesker ønsker.
Fy for satan.

Gæst

#1286

2013-04-26 10:23

Det ville være godt, om man i gratis aviser, dagspressen i.ø. kunne se linket til protesten så tit som muligt. Jeg ville gerne have skrevet under tidligere, men kunne ikke finde linket.Heldigvis læste jeg et interview, hvor linket blev nævnt.
Jeg er sikker på, at der er flere end mig, der har svært ved at finde frem til det.
TAK for initiativet til underskriftindsamlingen!!

Gæst

#1287

2013-04-26 10:27

Ja de fratager os vel også snart vores ytringsfrihed..

Gæst

#1288

2013-04-26 10:34

Denne lov er en uhyrlighed udtænkt af embedsmænd uden demokratisk sind
og forståelse. Og fremført af usikre politikere uden demokratiske
visioner.
Det er når demokratiet bliver angrebet at vi skal kæmpe for vores demokrati.
Og det er altså nu!

Gæst

#1289

2013-04-26 12:16

Det er sikkert irriterende for politikere og embedsmænd, at skulle være ansvarlige/påpasselige, men hvad de foretager sig?
Den de er valgt eller ansat for at tjene befolkningen!
Det er ikke os, der er til for deres skyld.

Gæst

#1290

2013-04-26 13:47

Især viser den siddende regering med de mange løftebrud og løgne, at det er nødvendigt med optimal gennemsigtighed mellem folket og styret.

Gæst

#1291

2013-04-26 20:06

der skal bare være åbenhed , vores politikere lyver og tror stemmekvæget er snotdum , eller de tror alle er som de snotdumme og blinde for fremtiden .

Gæst

#1292

2013-04-26 23:35

Ikke mange nok kan sige nej til denne skumle lovændring!!!

Gæst

#1293

2013-04-27 02:04

En lille Quiz! Hvor mange point kan du tildele dig selv?

10 point: Jeg forstår, at den officielle 9/11-forklaring er løgn, og når de sande forbrydere er afsløret, får vi samtidig afsløret hele den verdensmafia, som kontrollerer vores ledende politikere og som lige nu er ved at smadre vores velfærd. (Kan du få 10 point, så skriv straks under på uu911.dk)

9 point: Jeg er klar over, at The Trilateral Commission og Bilderbergermøderne (hvor både Helle Thorning og Anders Fogh deltog året før, de blev valgt til statsministre) ikke er "konspirationsteorier" men magtfulde interessergupper (læs mafia), som kontrollerer vores ledende politikere. (Du er stadig kvalificeret til at skrive under på uu911.dk)

8 point:. Hvis vores velfærd skal bestå, bliver vi nødt til at delagtiggøre det danske folk i bl.a. Zbigniev Brzezinski, Rockefeller- og Rothschild-dynastierne, Dick Cheneys Haliburton-firma, mega-banker som Goldman-Sachs og the Federal Reserve og deres interesser og kriminalitet via efterretningstjenester (CIA, MI6), deres kontrol med medier, det militærindustrielle kompleks og deres interesser i en "One World Government", som bygger på at destabilisere USA's Europas demokratier og velfærdssamfund for derefter at overtage det med denne verdensorden. (Kunne du have lyst til at skrive under på uu911.dk?)

7 point: Jeg kræver, at vores ledende politikere rapporterer fra deres lukkede møder med eliten (den samme elite, som har interesse i såvel "krigen mod terror" som en Europæisk union) uden de må fortælle om det. (Nu begynder det at knibe med vigtigheden af en ny 9/11-undersøgelse, ikke?)

6 point: Jeg finder det problematisk, at vores ledende politikere deltager på hemmelige møder med eliten (den samme elite, som har interesse i såvel krigen mod(?) terror som en Europæisk union) uden de må fortælle om det. Det virker næsten som om, nogen/de bevidst går efter at destruere vores velfærd. (Har du hørt om uu911.dk...?)

5 point: Jeg kan godt se, at der bør være mere transparance mellem folket og politikernes spindoktorer; det er i hvert fald meget udemokratisk det, der foregår bag lukkede døre. (Glem bare uu911.dk herfra.)

4 point: Jeg kan godt se, det er et problem med den nye offentlighedslov og at det truer vores demokrati. Den er HELT galt med de ledende politikere på Christiansborg. Det ses jo tydeligt, at de ikke har jordforbindelse!

3 point: Det kan godt være, at der måske bør være mere transparance mellem folket og politikernes spindoktorer. Men jeg tror ikke, der sidder nogen og er bevidst i færd med at ødelægge vores samfund. (Altså. læg mærke til, jeg siger TROR.)

2 point: Jeg tror godt, at rige mennesker styrer verden, men jeg tror ikke på "konspirationsteorier" (Dvs. skepsis over for officielle forklaringer samt de FACTS, der tydeliggør, at vi er udsat for konspiration fra magthaverne/eliten) Jeg tror på, at demokratiet kan bevares ved, at jeg ser Borgen, X-faktor og fodbold og så lige sætter mit kryds et eller andet sted en gang i mellem.

1 point: Jeg tror ikke på "konspirationsteorier" (Dvs. skepsis over for officielle forklaringer samt de FACTS, der tydeliggør, at vi er udsat for konspiration fra magthaverne/eliten) Jeg tror på, at demokratiet kan bevares ved, at jeg ser Borgen, X-faktor og fodbold og så lige sætter mit kryds et eller andet sted en gang i mellem.

0 Point: Jeg giner højt af folk, der kræver svar på ubesvarede spørgsmål samt påpeger officielle usandfærdigheder, og kalder dem fuldautomatisk for "konspirationsteoretikere". Jeg er hjernevaske-sikker på, at vi har verdens bedste demokrati, at vi er det lykkeligste folkefærd, at piller er godt, at vi beskytter landet mod terrorisme ved at deltage i krige på tvivlsomt grundlag, at demokratiet ikke er truet, at det er "frihed", at mine børn drikker energidrikke, ser Paradise Hotel og spiller computerspil dagen lang, at politikerne alle er gode mennesker, som - på hver sin måde - vil Danmark det bedste, at det er fint og flot med et regeringsindgreb på den danske (skole-)model, fordi lærere er dovne og at demokratiet bliver bevaret, så længe jeg sætter et kryds. Jeg mener, det er demokrati, når vi er delt op i højre og venstre, så især de to yderligtgående partier næppe kan være i stue sammen - selvom det er dem, der er mest enige, dem der har en nogenlunde selvstændig politik og dem, der - som de eneste partier - ser ud til rent faktisk at lytte til folket.

Gæst

#1294

2013-04-27 05:46

Tak til undrskriftindsamlingens initiaivtagere!
emw

#1295 Re:

2013-04-27 07:05

#1288: -

"Embedsmænd" har ingen brug for demokrati, men samtidig kan de skjule sig bag en minister, så det er da nemt at få politikere af den slags, som vi har, til at indse, at de har brug for også at gemme sig.

"Arten" kan ses af lovindgrebet mod lærerne: Hvor på skolerne skal lærerne (have ro til at ) forberede sig? Hvornår er der penge i kommunerne til at udbygge skolerne til at have både elever og lærere dér hele dagen ? Hvordan skal ( de selvbevidste ) skoleledere kunne nå at svare på alle lærernes spørgsmål og give anvisninger ang.arbejdet? ( de har vel haft deres dag travlt optaget i forvejen ( og ledet ?),for ellers har det da været latterligt at have dem! ). Der kan stadig laves lokalaftaler, som vel at mærke kan opsiges med 3 mdr.s varsel af arbejdsgiver, (så forhåbentlig skriver lærerne kun under, hvis der står: "Denne lokalaftale kan kun opsiges med en ny lov "),og så tror politikerne, at de kan klare alle de problemer, som kommunerne vil få med ovenstående! Herre Jeremi, hvad har vi dog gjort, at vi skal have de politikere og med de holdninger til befolkningen, som de har - de ovenstående spørgsmål har vi andre talt om under hele forløbet.

Sagen om statsløse viser nu, at Lars Løkke Rasmussen og flere andre har vidst alt længe, men skjult det, så med den nye lov, vil det være skjult til evig tid !! De vil nok mene, at vi så kan leve i lykkelig uvidenhed - er det dét de gør i (andre) diktaturstater ?

Det skal gå stærkere med at samle underskrifter, for hvis det skal have effekt, skal en folkeafstemning (100.000) være en mulighed - det er ved at gå lidt i stå - hjælp med at udbrede mailadr. ( bare : skrivunder.net, så kan denne og andre emner findes ), for pressen er ikke villig til at gøre særlig meget.


Gæst

#1296

2013-04-27 10:53

det er uhørt dobbeltmoralsk af bødskov
Louis Ahlgren
Gæst

#1297

2013-04-27 17:50

Politiske behandlinger bør være gennemsigtige for befolkningen. Politikerne arbejder netop for borgerne og bør derfor inddrage os i hvilke tiltag de arbejder for eller imod.
Hvis de synes at det er svært at forstå, har de enten glemt hvorfor de er blevet politikere eller også har de ikke rent mel i posen, og netop derfor ikke arbejder for befolkningens bedste.
Det er min mening om hvorfor offentlighedsloven ikke skal ændres.


Gæst

#1298

2013-04-27 20:45

Kan det virkelig passe at vores politiker, bare sådan skal have lov til at begrænse vores mulighed for at får indblik i hvad en minister fortager sig. Nej værn om offenlighedens mulighed for at kunne kontrollere vores magthaver. skriv derfor under her.
med demokratisk hilsen
Peter Petersen
Hadsten

Gæst

#1299

2013-04-27 21:58

Godt initiativ, utroligt at vi i Danmark kan nærme os en lov, der mørkægger demokratiets grundlag

Gæst

#1300

2013-04-28 01:21

Jeg har siden Offentlighedsloven blev udgivet vist nok i 1975/76 - benyttet den hundredvis af gange overfor kommunen,som bisidder. Overfor hospitaler jurister etc. etc. Disse muligheder giver os en nødvendig magt overfor det offentlige system, der ellers ofte fordrejer og bøjer lovteksterne til egen fordel,hvilket ikke bør indskrænkes. Det er en ret vi må verne om,så vi ikke alle bli'r placeret i en offentlig børnehave, hvor beslutninger er givet på forhånd. Jeg har kørt store pensionssager, hvor hosp.journaler er blevet indhentet og benyttet som bevismateriale overfor kommunerne. Venligst Peter Nielsen